• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Håller helt med dig om Isofrane men Tropic-originalet är riktigt kass, köp hellre ett från Joseph Bonnie eller Wolbrook. Keepers på originalet är urusla, de bara flyttar sig hela tiden och de är klumpiga.
Och ett olivgrönt från Joseph Bonnie?
IMG_3953.jpeg
 
Märkligt då keepers på Isofrane håller weltklasse...
Tack för tipset!
Får väl ta och gynna @Feskarn med att testa ett sånt här.
Riktigt prisvärda om du frågar mig 👌🏻 Har du ork att vänta så är de även mkt billigare på AliExpress.
Och ett olivgrönt från Joseph Bonnie?
IMG_3953.jpeg
Väldigt fina och bekväma men på gränsen till kort på min 18.5cm handled. Tål att tänkas på vid eventuellt köp 😊
 
Det var alltså Joseph Bonnie som är lite kort, så det blir rätt 😄
Och bandet är som sagt riktigt bra så det är verkligen värt att testa 👌🏻
Det passar på mig, men iom att det smalnar av till 16mm så blir änden lite slapp i keepern 😅
Haha, det är klockband vi pratar om eller hur??

Har inte tid att vänta så fick bli ett från watchwear 😁
 
Altid kul när man börjar googla och läsa allt om ett nytt ämne.
I en tråd på ett tyskt forum hittade jag Seacult, företaget som verkar tillverka Squales gummitband:

Made in Italy

5731300-d0db1d15c30449c48a484ec140ad868a.jpg
Den där typen av spänne är det bästa! Likt originalet. Jag har ett Wolbrook tropic - underbar kvalitet i äkta naturgummi, men spännet är tyvärr av modernt och tråkigt snitt.
 
Altid kul när man börjar googla och läsa allt om ett nytt ämne.
I en tråd på ett tyskt forum hittade jag Seacult, företaget som verkar tillverka Squales gummitband:

Made in Italy

5731300-d0db1d15c30449c48a484ec140ad868a.jpg
Jag har länge varit sugen på att beställa deras Tropic Star och deras Tropic Sport, de ser riktigt bra ut. Deras vanliga tropic är sådär tycker jag, hade det på min 1521 Full Lume. Det hade samma problem som de andra där keepers satt för dåligt.
millefori_2-1024x1024.png

DSCF8606-1024x1024.jpg
 
Jag har länge varit sugen på att beställa deras Tropic Star och deras Tropic Sport, de ser riktigt bra ut. Deras vanliga tropic är sådär tycker jag, hade det på min 1521 Full Lume. Det hade samma problem som de andra där keepers satt för dåligt.
millefori_2-1024x1024.png

DSCF8606-1024x1024.jpg
Lurar på det här.
Lite smart att ha en lite tjockare del på toppen av det långa bandet, borde ju minska risken för keepers att smita?
Tavola-da-disegno8_5.png


Breställer man två eller tre kommer man ner lite i pris.

 
Lurar på det här.
Lite smart att ha en lite tjockare del på toppen av det långa bandet, borde ju minska risken för keepers att smita?
Tavola-da-disegno8_5.png


Breställer man två eller tre kommer man ner lite i pris.

Ja, exakt. Väldigt smart feature! 👌Den gröna färgen ser bra ut också tycker jag. Banden verkar riktigt tunna och sköna ut, precis som vintage Tropic Sport. Har testat några andra moderna varianter av det bandet men de är alltid för tjocka.
 
Tillbaka
Topp