Och ett olivgrönt från Joseph Bonnie?Håller helt med dig om Isofrane men Tropic-originalet är riktigt kass, köp hellre ett från Joseph Bonnie eller Wolbrook. Keepers på originalet är urusla, de bara flyttar sig hela tiden och de är klumpiga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och ett olivgrönt från Joseph Bonnie?Håller helt med dig om Isofrane men Tropic-originalet är riktigt kass, köp hellre ett från Joseph Bonnie eller Wolbrook. Keepers på originalet är urusla, de bara flyttar sig hela tiden och de är klumpiga.
Jag har också ett olivgrönt, riktigt tjusig färg och kommer att sitta som en smäck på Squalen.Och ett olivgrönt från Joseph Bonnie?
Haha du kanske ska sälja det till mig samtidigt som klockanJag har också ett olivgrönt, riktigt tjusig färg och kommer att sitta som en smäck på Squalen.
Riktigt prisvärda om du frågar mig Har du ork att vänta så är de även mkt billigare på AliExpress.Märkligt då keepers på Isofrane håller weltklasse...
Tack för tipset!
Får väl ta och gynna @Feskarn med att testa ett sånt här.
Gummi Tropic FKM - Svart - Watchwear.se
Gummi av "tropic"-modell. Det är “quick release”-bandstift på denna modell, dvs inget verktyg krävs för byte av band. Material: FKM-gummi Bredd: 18mm / 20mm / 22mm Längd: ca 70mm + 120mm / ca 80mm + 130mm / ca 80mm + 130mm Bredd vid spänne: 16mm / 18mm / 20mmwatchwear.se
Väldigt fina och bekväma men på gränsen till kort på min 18.5cm handled. Tål att tänkas på vid eventuellt köpOch ett olivgrönt från Joseph Bonnie?
Jag testarRiktigt prisvärda om du frågar mig Har du ork att vänta så är de även mkt billigare på AliExpress.
Väldigt fina och bekväma men på gränsen till kort på min 18.5cm handled. Tål att tänkas på vid eventuellt köp
Haha, nej på båda!Haha du kanske ska sälja det till mig samtidigt som klockan
Det var alltså Joseph Bonnie som är lite kort, så det blir rättJag testar
Haha, nej på båda!
Haha, det är klockband vi pratar om eller hur??Det var alltså Joseph Bonnie som är lite kort, så det blir rätt
Och bandet är som sagt riktigt bra så det är verkligen värt att testa
Det passar på mig, men iom att det smalnar av till 16mm så blir änden lite slapp i keepern
Jag började skriva att det är tur att vi vet vad vi pratar omHaha, det är klockband vi pratar om eller hur??
Har inte tid att vänta så fick bli ett från watchwear
Den där typen av spänne är det bästa! Likt originalet. Jag har ett Wolbrook tropic - underbar kvalitet i äkta naturgummi, men spännet är tyvärr av modernt och tråkigt snitt.Altid kul när man börjar googla och läsa allt om ett nytt ämne.
I en tråd på ett tyskt forum hittade jag Seacult, företaget som verkar tillverka Squales gummitband:
Site is undergoing maintenance.
Site will be available soon. Thank you for your patience!www.seacult.it
Made in Italy
Jag har länge varit sugen på att beställa deras Tropic Star och deras Tropic Sport, de ser riktigt bra ut. Deras vanliga tropic är sådär tycker jag, hade det på min 1521 Full Lume. Det hade samma problem som de andra där keepers satt för dåligt.Altid kul när man börjar googla och läsa allt om ett nytt ämne.
I en tråd på ett tyskt forum hittade jag Seacult, företaget som verkar tillverka Squales gummitband:
Made in Italy
Lurar på det här.Jag har länge varit sugen på att beställa deras Tropic Star och deras Tropic Sport, de ser riktigt bra ut. Deras vanliga tropic är sådär tycker jag, hade det på min 1521 Full Lume. Det hade samma problem som de andra där keepers satt för dåligt.
Ja, exakt. Väldigt smart feature! Den gröna färgen ser bra ut också tycker jag. Banden verkar riktigt tunna och sköna ut, precis som vintage Tropic Sport. Har testat några andra moderna varianter av det bandet men de är alltid för tjocka.Lurar på det här.
Lite smart att ha en lite tjockare del på toppen av det långa bandet, borde ju minska risken för keepers att smita?
Breställer man två eller tre kommer man ner lite i pris.
Kit cinturini “Tropic” – Seacult
www.seacult.it
Vitt är ju givet enligt mig. Squale på vitt gummi är sexigt.Vilken färg på ett sånt här borde jag beställa?
Blått, Vitt, grått?
Svarta band har jag tillräckligt av.
Om jag har två olivgröna och du har noll, hur gör vi då?Haha du kanske ska sälja det till mig samtidigt som klockan
Attans också - hann klicka hem ett Bonnie igår kväll...innan jag läste @TotteH info om att det kan vara lite kort..Om jag har två olivgröna och du har noll, hur gör vi då?
Så kan det gå.Attans också - hann klicka hem ett Bonnie igår kväll...innan jag läste @TotteH info om att det kan vara lite kort..
Tycker det där bandet är riktigt bra.Nu fick den här komma fram en stund.
Håller med. Jag har två stycken. De är lite hårda i början men när de mjuknat och format sig runt handleden är de eller som italienarna säger .Tycker det där bandet är riktigt bra.
Helt rätt utseende.
Inte trött på den där än?Nu fick den här komma fram en stund.