Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man får verkligen hoppas det men detta är ju den ultimata färgkombinationen för mig. Känner jag Squale rätt så kan det dock vara ett hopkok av gamla delar. Hoppas verkligen att de fortsätter serien, 2001 är en riktig cool klocka och de har ju till och med "push-to-turn"-vridringen.Livet!
Undrar ändå om de inte kommer fortsätta göra fler om de säljer iväg 300 stycken rätt fort? Ta fram ny boett, mm är ju inte gratis.
Fan vad jag saknar min tropic matic nu när jag ser bilden på din, dummaste nånsin att sälja den!Nykomling som gör tropic Matic sällskap: Blue Matic!
Ja, definitivt en keeper!Fan vad jag saknar min tropic matic nu när jag ser bilden på din, dummaste nånsin att sälja den!
Extra poäng för meshJa, definitivt en keeper!
Blev det nån 2001-beställning? Var obehagligt nära att klicka köp själv innan jag sansade migOm det är någon som är sugen på en 2001 (eller annan Squale) så har Gnomon rabatt idag med koden nedan. Är bra sugen på att klicka hem 2001an, bästa släppet på länge...
Nej, alla pengarna går till renovering nu, har precis köpt hus, så blir inget klockköp för mig. Synd att den är LE men kanske kommer andra snygga sen också.Blev det nån 2001-beställning? Var obehagligt nära att klicka köp själv innan jag sansade mig
Härligt med rabatt. Blir lite nyfiken på detta eftersom Squale pressar hårt på att listpriserna gäller. Om Gnomon får ge rabatt måste väl Sekvens också kunna göra det, eller? Köp via Gnomon är innebär väl att det läggs på både moms och tull?Om det är någon som är sugen på en 2001 (eller annan Squale) så har Gnomon rabatt idag med koden nedan. Är bra sugen på att klicka hem 2001an, bästa släppet på länge...
Squale och Gnomon har alltid haft ett väldigt nära samarbete så det förvånar mig inte om de får göra lite som de vill. Mmm, Singapore så moms ska tillkomma.Härligt med rabatt. Blir lite nyfiken på detta eftersom Squale pressar hårt på att listpriserna gäller. Om Gnomon får ge rabatt måste väl Sekvens också kunna göra det, eller? Köp via Gnomon är innebär väl att det läggs på både moms och tull?
FYI har 2st obokade 2001 som bör anlända nästa vecka - DM så fixar vi KS pris
Förutsatte att momsen inkluderats. Fick för mig att det stod nånstans. Ännu mer tur jag hejda mig då, rätt dåligt pris isf Kan ju ex handla direkt från squales sida för ca 1700incl vat.Squale och Gnomon har alltid haft ett väldigt nära samarbete så det förvånar mig inte om de får göra lite som de vill. Mmm, Singapore så moms ska tillkomma.
Ja, att handla utanför EU brukar bli dyrare. Vad jag kan se så är priset hos Squale 1590 USD ex moms, strax under 17k. Och Squale skickar från Schweiz, så det tillkommer tull också...Förutsatte att momsen inkluderats. Fick för mig att det stod nånstans. Ännu mer tur jag hejda mig då, rätt dåligt pris isf Kan ju ex handla direkt från squales sida för ca 1700incl vat.
Ja, de får nog större friheter. Jag får inte ge rabatt på listpris i butiken - men det går alltid skicka DM eller mail och diskuteraSquale och Gnomon har alltid haft ett väldigt nära samarbete så det förvånar mig inte om de får göra lite som de vill. Mmm, Singapore så moms ska tillkomma.
Det brukar inte tillkomma särskilt mycket moms. Gnomon är kända för att skriva ner värdet på det man beställerFörutsatte att momsen inkluderats. Fick för mig att det stod nånstans. Ännu mer tur jag hejda mig då, rätt dåligt pris isf Kan ju ex handla direkt från squales sida för ca 1700incl vat.
Såhär ser det ut för mig:Ja, att handla utanför EU brukar bli dyrare. Vad jag kan se så är priset hos Squale 1590 USD ex moms, strax under 17k. Och Squale skickar från Schweiz, så det tillkommer tull också...
Det går att handla av mig också, i Malmö. Ingen tull Har dock inte hunnit lägga ut 2001 i butiken än, men kommer snart ut.
Aha, kände inte till detta. Tack för info.Det brukar inte tillkomma särskilt mycket moms. Gnomon är kända för att skriva ner värdet på det man beställer
Aha, tack. Skumt att jag inte får inkl moms. (€1770 blir cirka 20k SEK)Såhär ser det ut för mig:
Sen så föredrar man väl naturligtvis alltid att handla här hemma. Om inte annat bara för att slippa lång frakt osv. Nu var dock detta bara(för mig) ett infall efter påverkan av @MaBr s dåliga inflytande Varit sugen på squale en stund men andra saker tar anspråk på finanserna för stunden!
Precis, det tillkommer. Kollade mitt senaste köp och då var både moms och tull i en klumpsumma, så såg inte exakt vad just tullen landade på. Men brukar bara vara typ ett par hundra på sin höjd. Och det är via DHL Express då.Aha, kände inte till detta. Tack för info.
Men utöver moms, tillkommer det någon tull? Eller rättare sagt, blir det inte dyrare att köpa från Gnomon än att köpa från handlare inom EU? (Givet att priset är samma då)
Du kan ju sälja av lite annat som var ligger och dammar i lådanNej, alla pengarna går till renovering nu, har precis köpt hus, så blir inget klockköp för mig. Synd att den är LE men kanske kommer andra snygga sen också.