• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Dagens band var bonetto. Mjukt och passar klockan riktigt bra. Får se vad det blir till imorgon :)
IMG_20180904_170653.jpg
IMG_20180905_152951-01.jpeg
Ps. Det är ett Borealis, inget Bonetto. Det var @Jaggis som köpte det till klockan från början tror jag, och jag lär köpa fler Borealis i framtiden istället för Isofrane. Har bara använt Isofrane tidigare i detta stuk, de är "isofrane-homager" som är lite tunnare och smidigare än förebilden. ;)

Mjo, jag har ingen vidare kunskap om hur borstningar ska utföras.. Jag tänker inte slipa på själv iallafall.
Sen är det väl tursamt att det inte finns någon länk att matcha med.. än så länge :D
Äsh! 1521 ska inte vara på länk. Det är ju det som är så jäkla bra med den. Hade det funnits en passande länk skulle man ju nästan sluta byta band. Och på denna är det ju fel :p

Tycker boettformen är charmig och tror en länk med passande ändlänkar skulle förstöra harmonin lite

Ps. Det är ett Borealis, inget Bonetto. Det var @Jaggis som köpte det till klockan från början tror jag, och jag lär köpa fler Borealis i framtiden istället för Isofrane. Har bara använt Isofrane tidigare i detta stuk, de är "isofrane-homager" som är lite tunnare och smidigare än förebilden. ;)
Tror jag ska försöka sova lite mer inatt. Klart det är borealis. Står ju för fasen på spännet! :sorry:

Jag har till och med tänkt borealis men tydligen skrivit bonetto :facepalm:

Haha, men ja. BOREALIS och det är kanon! Tack för affären btw @JensBP

Det var @Erik1 som la upp bilden.
Länk från watchgecko.
IMG_2399.jpg

Minns inte vem som la upp bilden så är ledsen för det, men det ser riktigt bra ut med oyster! Dock är ju kontrasten mellan blästrad och borstad märkbar
Håller med. Klockan blir väldigt annorlunda och snygg med oyster jämfört med mesh. Sedan kan man inte förneka att den gör sig på mesh men det är kul att kunna variera sig.

Har erfarenhet av Watchgeckos grejer sedan tidigare (dock ej deras oyster) och jag tycker att de är bra. Har även sett deras mesh nämnas som bättre/bekvämare än Squales original.

Jao men min är beggad och från februari nångång. Borde kanske nämnt det :)

Medveten om att vissa urverk behöver gå in sig ett tag.
ETA 2824 borde vilken bra urmakare som helst kunna rucka så det går ju att lösa. :) Min gjorde vid senaste mätningen (över tre dagar) +1,4 så det får man väl säga är fullt godkänt.

Ah, okej! Nej men det är ju inget COSC-certifierat verk så +7 är ju okej. Inte så kul kanske men inget man kan klaga på heller.
Fast nu var det ju 17 sekunder. Men men, skiftar klockor hyfsat frekvent så inget jag kommer göra något åt.
ETA 2824 borde vilken bra urmakare som helst kunna rucka så det går ju att lösa. :) Min gjorde vid senaste mätningen (över tre dagar) +1,4 så det får man väl säga är fullt godkänt.
Det är ju riktigt bra :) jag ruckade min Skx007 själv med en liten mejsel som jag knackade till justeringen med. Men tror inte jag kommer göra något åt denna då jag inte orkar. Den få ha lite bråttom.

Fast nu var det ju 17 sekunder. Men men, skiftar klockor hyfsat frekvent så inget jag kommer göra något åt.

Det är ju riktigt bra :) jag ruckade min Skx007 själv med en liten mejsel som jag knackade till justeringen med. Men tror inte jag kommer göra något åt denna då jag inte orkar. Den få ha lite bråttom.
Oj, då läste jag fel haha. 17 sekunder är ganska mycket värre...

Yes, det är mitt konto och mina klockor. Den som det står Diving på är inte en Squaleboett utan tillverkad av mrp.sa. De är väldigt lika utseendemässigt dock. Mrp.sa-boetten har även använts av Blancpain och diverse andra tillverkare. Finns en snarlik Squaleboett som heter Master 100 Atmos. Har en sån med Breilmärkt tavla också som finns på mitt Instagramkonto.
Master 100 har väl kronan kl 3? Enligt Hodinkee mfl är det Squale som gjorde BBFF-Bund.

https://www.hodinkee.com/articles/blood-in-the-water-water-in-its-blood-a-brief-history-of-squale

Får kolla Breilen när jag kommer hem men är rätt säker på att det står Master på den också. Den är ju definitivt senare än den andra så kanske en evolution av designen?

Tillbaka
Topp