Äkta plast skulle jag tro. Oklart varför folk kallar dem bakelitVetefan... ser ut som nån genomskinlig hårdplast och markeringarna under. @Aurum kanske vet eller @MacRulez4ever ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Äkta plast skulle jag tro. Oklart varför folk kallar dem bakelitVetefan... ser ut som nån genomskinlig hårdplast och markeringarna under. @Aurum kanske vet eller @MacRulez4ever ?
Bakelit är ju en form av plast..?Äkta plast skulle jag tro. Oklart varför folk kallar dem bakelit
Kan bakelit vara genomskinlig? Jag tänker bara på svarta gamla matta telefoner när jag hör bakelitBakelit är ju en form av plast..?
Edit: En fenolplast för att vara exakt.
Nu hamnade vi kanske lite OT här men det kan vara intressant ändå. Bakelit är helt genomskinligt men kan färgas lätt och av någon anledning så valde man oftast svart. Antagligen för att slitage syns minst på svart men det är bara en gissning.Kan bakelit vara genomskinlig? Jag tänker bara på svarta gamla matta telefoner när jag hör bakelit![]()
Fel av mig, hade för mig att man inte kallade bakelit plast.Bakelit är ju en form av plast..?
Edit: En fenolplast för att vara exakt.
En gammal härjad har jagIngen som har 50 atmos i pvd som kan dela lite bilder?![]()
Det där är utan tvekan det bästa bandet jag sett på den klockan. 10/10, riktigt snyggt!Dagens band blev NDC canvas
![]()
Matchade klockan rysligt bra!
Detsamma
![]()
Tack så mycket! Bjuder på en bild till bara för att ljuset var så härligt.
Helvette vad snygg, nu rycker det i avtryckar fingret. Är det denna? Tycker tavlan ser lite mörkare ut, men det kanske bara är ljuset?Nyinkommet!
![]()
Verkligen en grym klockaBra drag i den här tråden nu!
Jobbigt för mig för nu blir jag ju sugen på en 1521, igen.![]()
Det är en annan limiterad modell som kom kort efter den som @Robex har. Den andra heter Onda Azzurro och tog slut nästan direkt den släpptesHelvette vad snygg, nu rycker det i avtryckar fingret. Är det denna? Tycker tavlan ser lite mörkare ut, men det kanske bara är ljuset?
http://www.gnomonwatches.com/watches/squale-watches/50-atmos-onda-uva-limited-edition
Det är en annan limiterad modell som kom kort efter den som @Robex har. Den andra heter Onda Azzurro och tog slut nästan direkt den släpptes![]()
Jag missade det andra släppet med ett par timmar... man ska aldrig tveka helt enkeltAha vafan. Brukar hänga med hyffsat på Squale släpp men nu har det ju varit semester. Tack för svaret!
Om nån vill göra sig av med en Azzurro så dra ett pm![]()
Tack.Verkligen en grym klocka
![]()
Tjena! Har du köpt det i Sverige? Jag hörde nämligen av ngn här på ks att bandet gick att köpa på ngn sajt som dessutom gav 15% till ks-medlemmar
Bra klocka om det blir hårda tag vid röstlokalen.