• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Det är ju något anmärkningsvärt. Under hur lång tid talar vi om ungefär? Någon annan som varit med om samma sak?
Gul och fin :D 10x, 15x2 makro
IMG_2328.JPG
IMG_2329.JPG
IMG_2330.JPG

Det var som tusan. Jag känner inte igen fenomenet från annat håll men det kanske förekommit? Annars ligger omdömet "måndagsex" nära till hands. Ser ju iofs tufft ut så det är ju ett mindre problem.
Mjo, tveksam över om det vore ett måndagsex då jag sett en del visare i tråden som också börjat tappa den knallorange'a färgen. Det är nog kvalitén på lacken Squale använder som inte är helt superb tyvärr!

Jag la upp en bild tidigare i tråden från maj 2017, där visaren är knall-orange. Kul att se skillnaden direkt så här. Den nedre bilden är från juli i år!
namnl%C3%B6st-png.870937

IMG_1863.JPG

Tokigt ;)
Mjo, tveksam över om det vore ett måndagsex då jag sett en del visare i tråden som också börjat tappa den knallorange'a färgen. Det är nog kvalitén på lacken Squale använder som inte är helt superb tyvärr!

Jag la upp en bild tidigare i tråden från maj 2017, där visaren är knall-orange. Kul att se skillnaden direkt så här. Den nedre bilden är från juli i år!
namnl%C3%B6st-png.870937

IMG_1863.JPG

Tackar :) gillade fasningen på bandhornen speciellt!
IMG_20180904_182719-01.jpeg

Jäkligt nöjd med både svart och blästrad boett. Kommer funka på typ alla band och färger. Precis vad jag var ute efter!
Riktigt bra val! Grattis till en fin klocka. :) Hade jag köpt den svarta och haft som mål att ha den som höst/vinterklocka så hade jag också tagit en med blästrad boett, det gör sig riktigt bra. Ska det vara en sommarklocka så ska den däremot glittra så man blir bländad! :D Välkommen in i klubben! :cigar:

Snygg! Det är ju sån skillnad mellan den polerade och blästrade boetten. Polerad är så oerhört blank och somrig, medan den blästrade är toolig och hård!
Japp! Väldigt nöjd att jag fick tag på en blästrad såhär i efterhand. Ville ju först ha blå polerad men denna gör sig bättre i samlingen just nu :)
Riktigt snyggt! :) Är det ett Bonetto-gummi du har på?
Håller med @thewordfox, den blir oerhört toolig när den är matt. Coolt!
Japp det stämmer bra.

En till toolig bild
IMG_20180905_103427-01.jpeg

Har någon testat länk på sin Squale?
Jag föredrar alltid länk men är fruktansvärt nöjd med mesh, mycket snyggare och bekvämare än vad jag trodde.
Kan inte släppa funderingarna på hur den skulle se ut med riktig länk dock! :po_O

Har någon testat länk på sin Squale?
Jag föredrar alltid länk men är fruktansvärt nöjd med mesh, mycket snyggare och bekvämare än vad jag trodde.
Kan inte släppa funderingarna på hur den skulle se ut med riktig länk dock! :po_O
Jag drömmer ju en liten önskedröm varje gång jag ser min 1521 om att Squale ska tillverka en riktigt snygg, passande oysterlänk med solida ändlänksbitar och boettanpassad form. Det hade ju varit så sjukt snyggt!

Tillbaka
Topp