• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Nytt från Squale kom i dag
8B5198E0-7CB9-4842-A1F5-1BF6821C8ACE.jpeg

Väldigt snygg, men den ser STOR ut, vad har du för handledsmått?
Kan inte tala för Astons handledsmått men storleken på klockan är i alla fall:
42mm in diameter
49mm lugs to lugs
13mm thick

EDIT: Kan jämföras med nedan. Mindre än 60 Atmos och lite större än 1521. :)

1521:
41mm in diameter
48mm lug to lug
12.5mm thick
42mm bezel diameter

60 Atmos:
44mm in diameter
51mm lugs to lugs
15.8mm thick including sapphire crystal

Kan inte tala för Astons handledsmått men storleken på klockan är i alla fall:
42mm in diameter
49mm lugs to lugs
13mm thick

EDIT: Kan jämföras med nedan. Mindre än 60 Atmos och lite större än 1521. :)

1521:
41mm in diameter
48mm lug to lug
12.5mm thick
42mm bezel diameter

60 Atmos:
44mm in diameter
51mm lugs to lugs
15.8mm thick including sapphire crystal

Den är alltså exakt lika stor som min Speedmaster, och 1 mm tunnare enligt spec, och den passar mig perfekt. Tycker att denna verkar bäras större, men det beror ju på handledsmått också förstås. Därav frågan.

Den är alltså exakt lika stor som min Speedmaster, och 1 mm tunnare enligt spec, och den passar mig perfekt. Tycker att denna verkar bäras större, men det beror ju på handledsmått också förstås. Därav frågan.
Beror en hel del på utformingen av bandhornen också. Min Hamilton Mechanical är bara 38mm men bärs större än min 1521 som är 41mm trots att de har samma mått lug to lug. Bandhornen på Hamilton sticker rakt ut från boetten men på 1521 är de nedböjda och kramar handleden.

Svårt att få med skillnaden på bild. Men GMTn känns större, den har större krona, bredare länk och tyngre.
498FB6F4-21AC-46AE-87EC-E311672DCB8C.jpeg

6A5265E4-E378-4FBB-94A0-830B3CEC2016.jpeg

Jag har letat efter ett lite bulkigare beateralternativ och när denna dök upp träffade den väldigt rätt, speciellt de röda detaljerna och att de tog bort Mercedezvisaren. Köpte du på Gnomon? Erfarenhet?

Tillbaka
Topp