Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det gick snabbt! Kul design, hur känns den på handleden?Nytt från Squale kom i dag
![]()
Får återkomma, har bara haft den i 4 minuterDet gick snabbt! Kul design, hur känns den på handleden?![]()
Trevligt. Tyngd i sig tyder ju inte på så mycket men min hjärna förknippar alltid det med kvalitet....Får återkomma, har bara haft den i 4 minuter. Men första intrycket var att den är tung.
Snabba ryck! Ser riktigt bra ut.Nytt från Squale kom i dag
![]()
Väldigt snygg, men den ser STOR ut, vad har du för handledsmått?Nytt från Squale kom i dag
![]()
Kan inte tala för Astons handledsmått men storleken på klockan är i alla fall:Väldigt snygg, men den ser STOR ut, vad har du för handledsmått?
Kan inte tala för Astons handledsmått men storleken på klockan är i alla fall:
42mm in diameter
49mm lugs to lugs
13mm thick
EDIT: Kan jämföras med nedan. Mindre än 60 Atmos och lite större än 1521.
1521:
41mm in diameter
48mm lug to lug
12.5mm thick
42mm bezel diameter
60 Atmos:
44mm in diameter
51mm lugs to lugs
15.8mm thick including sapphire crystal
Den är stor, skjutmåttet säger 43 i diameter. Jag kan ta en jämförelse bild med 1521 i em. Min handled är 18,5 cmVäldigt snygg, men den ser STOR ut, vad har du för handledsmått?
Beror en hel del på utformingen av bandhornen också. Min Hamilton Mechanical är bara 38mm men bärs större än min 1521 som är 41mm trots att de har samma mått lug to lug. Bandhornen på Hamilton sticker rakt ut från boetten men på 1521 är de nedböjda och kramar handleden.Den är alltså exakt lika stor som min Speedmaster, och 1 mm tunnare enligt spec, och den passar mig perfekt. Tycker att denna verkar bäras större, men det beror ju på handledsmått också förstås. Därav frågan.
Tung är bra.Får återkomma, har bara haft den i 4 minuter. Men första intrycket var att den är tung.
Kronan ser helt enorm ut!Svårt att få med skillnaden på bild. Men GMTn känns större, den har större krona, bredare länk och tyngre.
![]()
![]()
Svårt att få med skillnaden på bild. Men GMTn känns större, den har större krona, bredare länk och tyngre.
![]()
![]()
Ja, jag köpte via Gnomon. Beställde mån kväll och fick klockan på torsdagen. Smidigt och snabbt.Jag har letat efter ett lite bulkigare beateralternativ och när denna dök upp träffade den väldigt rätt, speciellt de röda detaljerna och att de tog bort Mercedezvisaren. Köpte du på Gnomon? Erfarenhet?
Fick du betala moms då?Ja, jag köpte via Gnomon. Beställde mån kväll och fick klockan på torsdagen. Smidigt och snabbt.
![]()
Man ska alltid betala momsFick du betala moms då?
Tänkte mer om det var så att de hade ett lager inom EU, antar att de inte hade det då.Man ska alltid betala moms
Phoenix nato va?Fasen vad jag gilla denna råa klocka
Squale på idag!
![]()
Härligt blå i morgonsolen
![]()
Den bärs dock mindre än 42 mm. Boetten är fantastisk.Riktigt trevlig! Synd att dom inte har en i 40mm. 42 är på gränsen för mig.
Som @thewordfox skrev så bärs den mindre än vad alla mått säger. Lugg-till-lugg måttet ligger på 48mm, boetten i sig mäter till ca 40mm. Det är vridningen som sticker ut en liten bit utanför och därav mäts till 42.Riktigt trevlig! Synd att dom inte har en i 40mm. 42 är på gränsen för mig.
Den bärs dock mindre än 42 mm. Boetten är fantastisk.
Ska påpekas att det är vridningen som är 42mm, boetten är bara 41mm. Vridningen sticker ut en bit över boettkanten.Den bärs dock mindre än 42 mm. Boetten är fantastisk.
Ska påpekas att det är vridningen som är 42mm, boetten är bara 41mm. Vridningen sticker ut en bit över boettkanten.![]()