Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beställde nyss en Zelos... Är så sugen på att beställa denna också.Dagens. Bra klocka!Dålig bild!
![]()
Bara beställa! Fantastiskt trevlig klocka.Beställde nyss en Zelos... Är så sugen på att beställa denna också.![]()
Riktigt snyggt nato!1521 på nato idag. Kommer aldrig att tröttna!
![]()
Tack! Det är från Zuludiver. Ska försöka hitta ett i samma färg men som är polerat för den gråaktiga blästrade hårdvaran passar inte klockan riktigt.Riktigt snyggt nato!
Har inga problem med mitt, det gör jobbet bra.Ja, den är riktigt bra.
Hur upplever du spännet? På min gröna GMT så är det utan tvekan den "sämsta" delen av klockan. Ganska tunt och plåtigt.
Gillar att det oranga går igen i bandet men den blåa tavlan/bezeln och bandets färg är nog inte min kopp te riktigt. Klockan är ju jättefin, man blir glad.Nytt band i dag från Watchgecko. Det är lite mörkare grått än jag hade väntat mig och jag är inte helsåld på kombinationen med klockan.
Någon som vill ge ett smakråd?
![]()
Nope. Sorry.Nytt band i dag från Watchgecko. Det är lite mörkare grått än jag hade väntat mig och jag är inte helsåld på kombinationen med klockan.
![]()
Njä tyvärr, inte till den klockan. Den får det bruna bandet att se ut lite som en brun tysk nazi-rock.. Det passar nog bättre på någon annan klocka.Nytt band i dag från Watchgecko. Det är lite mörkare grått än jag hade väntat mig och jag är inte helsåld på kombinationen med klockan.
![]()
Njaa, den kombon gick inte hem hos mig.Nytt band i dag från Watchgecko. Det är lite mörkare grått än jag hade väntat mig och jag är inte helsåld på kombinationen med klockan.
![]()
Gillar att det oranga går igen i bandet men den blåa tavlan/bezeln och bandets färg är nog inte min kopp te riktigt. Klockan är ju jättefin, man blir glad.
Nope. Sorry.
Njä tyvärr, inte till den klockan. Den får det bruna bandet att se ut lite som en brun tysk nazi-rock.. Det passar nog bättre på någon annan klocka.
Njaa, den kombon gick inte hem hos mig.
Canvas, gummi, nato alt. länken tycker jag den körs bäst på, stilmässigt också. Min åsikt som sagt.
Ska läder sitta på bör det vara någon typ av ljusare, mot det beiga hållet, och gärna slätt isånafall.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det kan nog stämma, de är väldigt lika. Vet i alla fall att det är Bonetto som gör deras gummin.Jag satte på ett Squale originalläder i stället. Tusen gånger bättre.
Har jag fått det om bakfoten eller är det Colareb som gör Squales läder?
När jag besökte Gnomon i Singapore sas det att Squale samarbetar med Colareb på läderfronten och Bonetto Cinturini på gummifronten. Alla tre är ju även italiensk-ägda så ett samarbete känns inte helt ologisktJag satte på ett Squale originalläder i stället. Tusen gånger bättre.
Detta satt på min när jag köpte den:Jag satte på ett Squale originalläder i stället. Tusen gånger bättre.
Låt den vila, om inget annat dykt upp i köpsvängarna? Jag kan ha min 1521 liggandes en vecka (känns som en livstid!) men sen när den åker på så kommer intresset för klockan tillbakaDen är ju riktigt trevlig. Men samtidigt används den väldigt sällan numera. Hmm..
Kanske får bli annons. Går alltid att köpa igen om man saknar.
Vad säger ni?
![]()
Behåll! Kan bara instämma i vad @North säger, alltid samma glädje när den åker på. Är det verkligen värt att sälja? Annat som hägrar? Om inte, behåll!!Den är ju riktigt trevlig. Men samtidigt används den väldigt sällan numera. Hmm..
Vad säger ni?
![]()
Låt den vila, om inget annat dykt upp i köpsvängarna? Jag kan ha min 1521 liggandes en vecka (känns som en livstid!) men sen när den åker på så kommer intresset för klockan tillbaka
Är glad över att jag aldrig sålt min och nu har den fått vara med på mycket så den kommer inte släppas heller.
Din är ju väldigt allsidig med svart tavla och vridring. Blåa är mer svårburen men samtidigt riktigt rolig att bära!
Den har fått vila väldigt mycket på senaste. Tagit på den nångång mest för jag tycker synd om att den ligger men byter ganska snart igen.Behåll! Kan bara instämma i vad @North säger, alltid samma glädje när den åker på. Är det verkligen värt att sälja? Annat som hägrar? Om inte, behåll!!![]()
Den har fått vila väldigt mycket på senaste. Tagit på den nångång mest för jag tycker synd om att den ligger men byter ganska snart igen.
Annat hägrar så får bli annons under helgen.
Inte omöjligt! Den är jävligt cool och tycker den gör sig grymt bra i blästrad och svartBra försök att få honom att stanna i gemenskapen @North och @McNulty!
@Nissenutz, du visste nog utfallet redan när frågan ställdesDu kommer nog att sitta med en squale runt handleden igen en vacker dag.
Inte omöjligt! Den är jävligt cool och tycker den gör sig grymt bra i blästrad och svart
Men GS hägrar och känner att samlingen blir lite för stor både till antal klockor och värde. Så då får några andra lämna.
Har du spanat in en ny klocka som du akut behöver pengarna till? Behåll den annarsDen är ju riktigt trevlig. Men samtidigt används den väldigt sällan numera. Hmm..
Vad säger ni?
![]()
Sätter mig aldrig i kläm ekonomiskt med mina klockköp. Detta har mer att göra med antal klockor, värde på samlingen (mental spärr) samt användning av samlingen.Har du spanat in en ny klocka som du akut behöver pengarna till? Behåll den annars![]()