Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske (min tolkning) pga. historia/arvet som desss två har eller saknar. Squales historia är ändå förankrad i dykarklockkretsen...Med risk för att bli flamad, hur kan det komma sig att Squale lovordas och Steinhart får en massa skit på detta forum?
Jag äger inget från nått av fabrikaten och så kommer det att förbli. Bara en stilla undran.
WOW!! Hatten av...Vet inte om jag lagt upp min i denna tråd innan, bland de mest estetiskt tilltalande dykarklockan !
![]()
![]()
![]()
Bravo!Vet inte om jag lagt upp min i denna tråd innan, bland de mest estetiskt tilltalande dykarklockan !
![]()
![]()
![]()
Tja.. Steinhart har ju inte tillverkat boetter och tillhandahållit tekniska lösningar till Blancpain, Heuer, Doxa m fl ikoniska märken inom dykargenren.Med risk för att bli flamad, hur kan det komma sig att Squale lovordas och Steinhart får en massa skit på detta forum?
Jag äger inget från nått av fabrikaten och så kommer det att förbli. Bara en stilla undran.
Kanske (min tolkning) pga. historia/arvet som desss två har eller saknar. Squales historia är ändå förankrad i dykarklokkretsen...
Tja.. Steinhart har ju inte tillverkat boetter och tillhandahållit tekniska lösningar till Blancpain, Heuer, Doxa m fl ikoniska märken inom dykargenren.
Nu har det på senare år (efter asiatiskt initiativ) dykt upp sport oyster sub & gmt homages, men p g a företagets historia så blir de förlåtna även av de ortodoxa.
Okej, jag förstår vad du säger, men har man skitit i det blå skåpet så har man, om du frågar mig.
Kan bara instämma med ovanstående. Galet cool! Ytterliggare en på wishlisten.Vet inte om jag lagt upp min i denna tråd innan, bland de mest estetiskt tilltalande dykarklockan !
![]()
![]()
![]()
Det där är ett intressant förhållningssätt tycker jag. Dvs. om du menar att Squales klockor så som 20 Atmos Maxi skulle göra att hela märket ska märkas somDet kan nog vara förklaringen, men jag såg tom på ett utlänskt forum hur priserna på nån utgången Steinhart har skjutit i höjden, modellen i fråga påminner starkt om äldre sub
Okej, jag förstår vad du säger, men har man skitit i det blå skåpet så har man, om du frågar mig.
Det där är ett intressant förhållningssätt tycker jag. Dvs. om du menar att Squales klockor så som 20 Atmos Maxi skulle göra att hela märket ska märkas som
något slags "ripp-off/replica" tillverkare efter att man började tillverka dem? Jag ser inte den kopplingen, eftersom frågan i så fall blir vad som inte har gjorts tidigare?
Homage eller inte kan det faktiskt finnas folk där ute som tycker om en viss tillverkare för dess egen skull, kan vara Steinhart eller Squale, och det behöver inte per automatik innebära att man inte kan köpa någon annan tillverkarens dinkor.
Håller helt med dig hela vägen fram till trötta homagerEtt märke ska, om det skall vara framgångsrikt, skänka prestige till produkten. Genom att producera en ren Sub-homage devalverar Squale sitt märke för att öka sin omsättning. Detta kan vara ett bra drag affärsmässigt men för de av oss som faktiskt vill Squales varumärke väl är det väldigt tråkigt. Jag har en 1521'a som jag är svinnöjd med, men visst svider det lite att samma logga finns på trötta homager där ute.
Brutalaste klocka jag sett. Applåd !
Fantastisk klocka! Fantastisk bild!Min Squale 20 Atmos Classic MK2 som blivit en favorit sista året.
![]()
Ett tips: http://kellotarvike.com/products/watches/squaleHärliga inspirationsbilder! Var köper ni era Squale? Tips där man kan få ett bra pris tas gärna emot då en Squale är nästa på listan. Tack!
Köpte min från @Gripenbro.se som även är AD.Härliga inspirationsbilder! Var köper ni era Squale? Tips där man kan få ett bra pris tas gärna emot då en Squale är nästa på listan. Tack!
Ett tips: http://kellotarvike.com/products/watches/squale
Ett annat tips är den Squale som lades ut på Köp @ Sälj för 10 sedan.
Lycka till!
Köpte min från @Gripenbro.se som även är AD.
Svår att få tag på IOM att Squale inte säljer den på den Europeiska marknaden (vilket jag tycker är ett bra beslut).Tack för bra tips. Föll lite för squale 20 atmos root beer, var kan man hämta hem en sådan till bästa pris? Svår att få tag i märker jag.
Svår att få tag på IOM att Squale inte säljer den på den Europeiska marknaden (vilket jag tycker är ett bra beslut).