• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Inga läckor än så länge :rolleyes:
IMG_8589.JPG

1521

Typ 39mm. :) Page & Cooper var med och tog fram denna för några år sen. Synd att de är slutsålda.

DSC02529.jpg

F.ö mailade jag med dom ang modellen som kallas Giramondo. Fick svaret "We are still working on this! Please keep checking the website/ instagram and youtube for exciting Page and Cooper updates.". :)

squale_giramondo_red_front_salonqp_2015.jpg

Typ 39mm. :) Page & Cooper var med och tog fram denna för några år sen. Synd att de är slutsålda.

DSC02529.jpg

F.ö mailade jag med dom ang modellen som kallas Giramondo. Fick svaret "We are still working on this! Please keep checking the website/ instagram and youtube for exciting Page and Cooper updates.". :)

Squales bästa 'moderna' släpp

Bytte ut mesh mot gummi! Körde på ett original från Squale. Levererat till dörren från Italien på under 48h. Broschyr från Squale och extra bandstift som bonus. Mycket nöjd!

Doftar såklart vanilj också! :D
8C636A4B-89B1-45AE-ACFE-787004019F13.jpeg

75ECAF30-3397-48B8-86A4-93B4C54128A5.jpeg

:squale:

DSC02529.jpg

Mumma på den vita, har min skäl aldrig lagt märke till fyrkantiga index ser kanon ut

DSC02529.jpg

Vilken klocka! Kommer gå över lik för att få tag på en Giramondo :eek:

Mkt nöjd med min 2002 som jag köpte av seikosthlm. Emellertid dags för en service. Ojämn gång och tappar en del tid. Någon som har något tips på var man ska vända sig? Kollade upp ukwatchrepair och är ju ett alternativ, men enklast att få det gjort i Sverige. ”Bara” ett enkelt eta. Tack! :)
59EACDFA-1989-4403-B96E-818470BC4380.jpeg
@rogart-63 gjorde ett kalas jobb med att serva min. Kanske han har möjlighet till en favorit i repris?

Några erfarenheter av Squale 1545-serien?
Har tittat lite på en sommarklocka, en halvbillig beater och har fastnat för modellen men undrar om den är lite tjock.
På gnomowatches hemsida verkar alla 1545 vara specificerade med olika tjocklekar 12,1mm / 13,5mm / 13mm på de olika färgerna. Men känns konstigt att samma modell (40mm modellen) ska vara olika tjocka? Någon som har bättre info eller testat någon av modellerna och upplevt tjockleken? :)

Ska man ha mesh eller gummi på en 1521 ocean blue? Och på en svart 1521a? Mesh eller gummi? Oh dessa livets vattendelare..

Har någon hittat mer detaljerad info om Squales nysläpp under Basel? Utöver de bilder som lagts upp tidigare i tråden.

Har någon hittat mer detaljerad info om Squales nysläpp under Basel? Utöver de bilder som lagts upp tidigare i tråden.

Så mycket för den väntan hehe.. har varit knäpptyst sen dess. Undrar ju vad tusan ägarna håller på med? Skapar ingenting som får märket att gå framåt. *Suuuck*
IMG_8806.PNG

Tillbaka
Topp