• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Har fått mitt Strapcode-mesh. Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Det ser jävligt snyggt ut, men jag får inte klockan att sitta rakt över min handled, plus att läder är så mycket skönare och lättare. Ska prova kombon i ett par dagar för att utvärdera.
20180713_194837.jpg

20180713_194844~2.jpg

Nu pratar jag inte om när kronan är längst ut , dvs när man ställer tiden, utan endast när man skruvat ut den och den är i winding-läget. Men jag tror det är normalt, har för mig att jag har haft såhär med många andra klockor.
Min squale-matic är stabil i alla lägen. Allra helst endast utskruvad.

Har fått mitt Strapcode-mesh. Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Det ser jävligt snyggt ut, men jag får inte klockan att sitta rakt över min handled, plus att läder är så mycket skönare och lättare. Ska prova kombon i ett par dagar för att utvärdera.
20180713_194837.jpg

20180713_194844~2.jpg
Är du redan tveksam till passform/bekvämlighet så kommer du ej bli nöjd. (Men de vet du själv redan).

Snyggt var det dock :)

20180713_194837.jpg

20180713_194844~2.jpg
Känner igen känslan. Kör nästan bara min 1521 på mesh, men allra bekvämast är nog ändå gummi eller läder. Men som du säger, det ser grymt fint ut!

Har varit utan min i två veckor nu. Och saknat den. Slängde på gummit och klockan så fort jag kom hem :woot:
D0714D51-E6CE-490D-8C1F-30CC40299553.jpeg

Tack! Det kuperade glaset gör väldigt mycket. Frågan är bara vad man kan köra för straps förutom gummit.. vitt gummi tror jag blir stek, men kanske lite för stek

Hm, jag gillar ju nato på min 1521. Blå, orange, beige & grå är några favoriter som jag tycker passar riktigt bra ihop med allt det blåa.
Annars är jag svag för Squales svarta OEM gummi-tropics.. tror bägge finns i 22mm. Tavlan & vridningen ger ju så pass mycket liv redan så tror inte ett svart gummi skulle sitta fel. Kanske lite tråkigt dock?
SqualeRubberTropic2(2).jpg
1521-TROP-Black-2.jpg

Hm, jag gillar ju nato på min 1521. Blå, orange, beige & grå är några favoriter som jag tycker passar riktigt bra ihop med allt det blåa.
Annars är jag svag för Squales svarta OEM gummi-tropics.. tror bägge finns i 22mm. Tavlan & vridningen ger ju så pass mycket liv redan så tror inte ett svart gummi skulle sitta fel. Kanske lite tråkigt dock?
SqualeRubberTropic2(2).jpg
1521-TROP-Black-2.jpg
Tror det kanske blir lite för mycket kontrast mellan det ljusblå och svart.. men kan prova :D

Tillbaka
Topp