• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Välkommen till tråden. Här finns mycket att läsa. Kan varmt rekommendera Squale efter att ha testat 4st.

När jag läser ditt inlägg skulle jag ändå fundera på om de två är rätt val? Håller med @North att Quartz är bättre för tuffa tag. Och då gärna en smidig klocka som inte ”fastnar” i saker eller känns så tung.

Köp en plast/karbon/titan-klocka (Seiko Solar till bra pris https://www.klockia.se/seiko-prospex-solar-46mm-sne537p1, G-shock, Luminox, victorinox inox carbon) och använd den i skogen och en Squale när du kommer hem, eller som badklocka på sommaren. Alla PVD klockor är känslig för skav och för tuff behandling. Men det tillhör och andra sidan en riktig ”beater watch” / ”tactical watch” att få det slitna utseendet. Två bra sökord för ditt behov. Lycka till!

Kloka tankar! Budade hem en Marathon TSAR igår på bukten. Föll för kombinationen kvarts, metall, safir, swiss & historia :) Och det råa utseendet.

Kloka tankar! Budade hem en Marathon TSAR igår på bukten. Föll för kombinationen kvarts, metall, safir, swiss & historia :) Och det råa utseendet.
Rått är rätta ordet :cigar: Gratulerar till en frän klocka :happyhappy:
IMG_20200418_184310.jpg

Min första Squale och mitt första inlägg här i tråden. :cigar:
Squale 1545-058. En trevlig liten bekantskap förutom epilatorlänken som efter första dagens test av smärttröskeln byttes ut mot ett nato.
Squales mörka kraft är väldigt stark och viljan att skaffa fler kommer säkerligen att generera en tunnare plånbok framöver. :D
Squale 1_mini.jpg

hur nöjd är du med den hittills? Har själv nyss lagt beställningen och undrar om det är något jag borde tänka på inför ägandet. Ska bli kul med en två-ton 80-tals diver! :D

hur nöjd är du med den hittills? Har själv nyss lagt beställningen och undrar om det är något jag borde tänka på inför ägandet. Ska bli kul med en två-ton 80-tals diver! :D
Modellen är riktigt häftig men den var tyvärr lite för liten för mig så den fick gå vidare. Du kommer säkert att bli helnöjd. :cigar:
I väntan på leveransen så får du läsa recensionen som @Norpanjr länkade till och få lite inspiration. :D

Modellen är riktigt häftig men den var tyvärr lite för liten för mig så den fick gå vidare. Du kommer säkert att bli helnöjd. :cigar:

I väntan på leveransen så får du läsa recensionen som @Norpanjr länkade till och få lite inspiration. :D

Okej, storleken blir förhoppningsvis inte något problem för mig - detta blir spännande! Jag får passa på att läsa om den där lysande recensionen innan jag får den.

Kan nog bli lite jobbigt :hilarious: Ja verkligen, älskar den röda färgen på vridringen!

Haha man måste ju prova :DJag har inte testat lädret än.
Haha jo, sambon kommenterade typ ”vad håller du på med? Så där kan du inte ha det” :D.
Den röda färgen är grymt läcker, varierar otroligt i olika ljus. Det är keramiskt, läcker färg att få till.

Ja, i ett sånt scenario känns det helt rätt... :D Mest bara en kul grej tycker jag. Jag har köpt mina på PeliEU och det har funkat bra båda gångerna. Tänk på att den är inställd på att visa utan moms så du får ändra det i menyn.

Denna är det jag har, rätt lagom storlek.
https://pelieu.com/sv/peli-cases/small/peli-1170-case.html
Tänkte dra iväg en beställning. Klipper man till skummet själv eller kommer de färdigt för klockor? Har för mig att jag sett både och?

Tänkte dra iväg en beställning. Klipper man till skummet själv eller kommer de färdigt för klockor? Har för mig att jag sett både och?
Jag tror att det finns färdiga att köpa men jag har köpt den vanliga och skurit till själv. Den är uppdelad i fyrkanter som är ungefär 1x1cm som man lätt skär loss med en vass kniv så det är enkelt att göra själv. Jag märkte upp med tandpetare var jag tänkte skära så var det lätt att räkna ut hur man ville ha det. :)

Lånad bild:
images.jpeg

Jag tror att det finns färdiga att köpa men jag har köpt den vanliga och skurit till själv. Den är uppdelad i fyrkanter som är ungefär 1x1cm som man lätt skär loss med en vass kniv så det är enkelt att göra själv. Jag märkte upp med tandpetare var jag tänkte skära så var det lätt att räkna ut hur man ville ha det. :)

Lånad bild:
images.jpeg
Okej! Det fixar jag nog, tack :)

edit: beställde en från pelieu. Såg att det fanns med färdigskuret från annan sida. Står för fyra klockor men i beskrivningen står det ”Skuminsatsen är förberedd för 10 klockor och levereras komplett med kuddar - klart för användning!”
Hmmh? Var också bra mycket dyrare där.

pelieu kör tydligen med Bring som leverans. Kommer det hem till dörren då eller kan jag hämta ut den på något postkontor?

Senast ändrad:
Okej! Det fixar jag nog, tack :)

edit: beställde en från pelieu. Såg att det fanns med färdigskuret från annan sida. Står för fyra klockor men i beskrivningen står det ”Skuminsatsen är förberedd för 10 klockor och levereras komplett med kuddar - klart för användning!”
Hmmh? Var också bra mycket dyrare där.

pelieu kör tydligen med Bring som leverans. Kommer det hem till dörren då eller kan jag hämta ut den på något postkontor?
Hittade även denna sida men har inge koll på priser osv. www.nordicase.com

Tillbaka
Topp