• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Godmorgon! :cool:
20200506_065949.jpg
Utmärkt att matcha klocka med hundbajspåsen :D

Ok! :) Vill ni bli av med den så ställer jag upp ;)

Hur går det förresten med nästa leverans ? Tänkte mer specifikt på banden :) Hört något ?
Vill inte ta det här, är väl snart i krig med dem, vad det ser ut som nu så sa de nästa vecka. De lova att få iväg min beställning och jag fick en leverans, dock var det beställningen jag gjorde för över två månader sedan innan deras lockdown, här hade jag inte mycket som stämde men behåller allt ändå kommer nog gå åt i framtiden. Väntar på över 30 klockor och lika många band. Trodde äntligen man skulle få vad man har beställt. Tex är nu polerad mesh slut, men jag skall lösa dem som har beställning på dem på något vis. Tänkte uppdatera alla på mail imorgon. Vilket band vad det du vänta på? Skall försöka lägga med en katalog när jag skickar bandet

Vill inte ta det här, är väl snart i krig med dem, vad det ser ut som nu så sa de nästa vecka. De lova att få iväg min beställning och jag fick en leverans, dock var det beställningen jag gjorde för över två månader sedan innan deras lockdown, här hade jag inte mycket som stämde men behåller allt ändå kommer nog gå åt i framtiden. Väntar på över 30 klockor och lika många band. Trodde äntligen man skulle få vad man har beställt. Tex är nu polerad mesh slut, men jag skall lösa dem som har beställning på dem på något vis. Tänkte uppdatera alla på mail imorgon. Vilket band vad det du vänta på? Skall försöka lägga med en katalog när jag skickar bandet
Jag förstår att det är enerverande när det strular. Jag tycker du sköter det galant med tanke på omständigheterna! Big ups!

Tar det på PM/Mail.

Squale är inte direkt världens bästa företag när det kommer till kommunikation ;)
Men fina klockor gör de ;)

Utmärkt att matcha klocka med hundbajspåsen :D
Haha eller hur :D

Jepp, Zulu. Riktigt bekvämt med.
Topp! Är själv sugen på ett orange till sommar nu :) kanske blir ett här också.
Orange är verkligen en somrig kombo till den blåa rackarn :)

Upp med bild när du fått på det! :)
Väntar på ett orange som jag trodde skulle landat på lådan idag, men icket.. :(
Ajdå, hoppas det kommer snart!
Här kommer några :) Sticker upp lite vid bandhoren pga tjockleken vilket ser lite konstigt ut på bild men inget man direkt tänker på när man har den på sig ( tror jag ) Mjukt och skönt är det iaf!
20200506_192052.jpg
20200506_192221.jpg

20200506_192128.jpg

Squale är inte direkt världens bästa företag när det kommer till kommunikation ;)
Men fina klockor gör de ;)
Håller med och man ser ju alltid allt från sin egen sida, de har verkligen inte haft det lätt i Italien och de har hjälpt mig med många leveranser under tiden från Schweiz. Ibland är man lite snabb att skriva innan besvikelsen har runnit av en:)

Haha eller hur :D

Orange är verkligen en somrig kombo till den blåa rackarn :)

Ajdå, hoppas det kommer snart!
Här kommer några :) Sticker upp lite vid bandhoren pga tjockleken vilket ser lite konstigt ut på bild men inget man direkt tänker på när man har den på sig ( tror jag ) Mjukt och skönt är det iaf!
20200506_192052.jpg
20200506_192221.jpg

20200506_192128.jpg
Snyggt! :)

Jäklar vad bra det blev! Otroligt skönt är det också, måste faktiskt säga att det är skönare än Borealis gummit. Inte riktigt samma nyans som på minutvisaren men det är inte så noga! :)
5973DCB5-112C-4BBA-BB17-1C0D57C8B8EB.jpeg

Kul att det kom med pins och i två olika länger, testade båda lite snabbt och det korta är aningens kort för mig iaf. Det längre är perfekt.
D638772C-EA11-47AE-B657-2EE16713C66B.jpeg

Den lilla pluggen är ju smutt också så flärpen håller sig på plats.
A0C99002-B212-45F0-A12C-F177B25BB67B.jpeg
2931F8BA-3691-4CED-BC4E-856A9AFABAF1.jpeg
Blev lite väl mycket bilder kanske men är lite uttråkad och lagomt rastlös efter att bara legat hemma.:doctor:

Riktigt nöjd är jag iaf! Och tack @sirengatto för en smidig affär. :)

Jäklar vad bra det blev! Otroligt skönt är det också, måste faktiskt säga att det är skönare än Borealis gummit. Inte riktigt samma nyans som på minutvisaren men det är inte så noga! :)

Kul att det kom med pins och i två olika länger, testade båda lite snabbt och det korta är aningens kort för mig iaf. Det längre är perfekt.

Blev lite väl mycket bilder kanske men är lite uttråkad och lagomt rastlös efter att bara legat hemma.:doctor:

Stentufft! Det faller sig väl inte bättre än att jag måste tjacka en blå Matic att ha till bandet på 22 mm :D

Tusen tack själv!

Blev ju grymt! Ska bli kul att se lite bilder i solljus sen. :)

Kanon ju! :D

@MaBr , vad tycker du om bandstiften som vi båda köpte från strapped? Tänkte nu när du haft dom ett tag. Jag tycker dom är klockrena just nu iaf. Lätta och ta på och av samt så sitter dom ordentligt.

@MaBr , vad tycker du om bandstiften som vi båda köpte från strapped? Tänkte nu när du haft dom ett tag. Jag tycker dom är klockrena just nu iaf. Lätta och ta på och av samt så sitter dom ordentligt.
Jag tycker att de är riktigt bra! Har de raka på två av mina Squale och sen har jag ett par böjda på min Fortis sedan tidigare. Med tanke på vad de kostar med vår rabatt hos @Rawa (Strapped) så går det nog inte att få tag på bättre. :)

Jag tycker att de är riktigt bra! Har de raka på två av mina Squale och sen har jag ett par böjda på min Fortis sedan tidigare. Med tanke på vad de kostar med vår rabatt hos @Rawa (Strapped) så går det nog inte att få tag på bättre. :)
Är det dessa ni kör?
Kanske borde beställa då de verkar passa typ allt?

Edit: dom var ju i princip gratis också så beställde ett gäng :)

Senast ändrad:
Okej, härligt! Precis, kostar inte många kronor och är verkligen kanon!
Är det dessa ni kör?
Kanske borde beställa då de verkar passa typ allt?

Edit: dom var ju i princip gratis också så beställde ett gäng :)
Det stämmer! Det gjorde du rätt i :D

Vad är det som är speciellt med dessa bandstift?
Inget unikt egentligen mer än att det känns som att det är bra kvalitet för pengarna. Den stora grejen för mig är att de funkar för bredder mellan 15-22mm så istället för att ha fem olika storlekar så räcker det att man beställer hem en sort. Jag trodde att de skulle kännas lite ostadiga eftersom midjan är så kort på dem men jag har testat på upp till 20mm och det känns bra.

Inget unikt egentligen mer än att det känns som att det är bra kvalitet för pengarna. Den stora grejen för mig är att de funkar för bredder mellan 15-22mm så istället för att ha fem olika storlekar så räcker det att man beställer hem en sort. Jag trodde att de skulle kännas lite ostadiga eftersom midjan är så kort på dem men jag har testat på upp till 20mm och det känns bra.
Ah! Intressant. Riktigt coolt faktiskt. Någon borde liksom tänkt på detta tidigare tycker man. Men det kanske funnits länge.

Jag tror att det har funnits sedan tidigare men jag har aldrig testat några. Köpte såna för att jag var ute efter böjda stift till min Fortis och blev väldigt positivt överraskad. :)
Har varit på jakt efter böjda stift innan också. Min Tudor har sina bandstiftshål ganska nära boetten så när jag köpte ett läderband så gick det inte att använda originalbandstiften utan det gick bara med ett par böjda och tunna stift. Tog ett tag att hitta böjda och tunna bandstift i 21mm... :banghead::banghead:
Blev några från tyskland.

Tillbaka
Topp