• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Haha!
En helt ny modell hade ju varit kul. Känns dock som att det skulle kunna faila totalt 😂 Eller en dundersuccé 🤔
Med tanke på deras senaste släpp så är det väl 50/50. Ibland så får man riktiga wow-känslor (rosa Onda, full lume 1521) sen ibland undrar man hur de tänkte (SUB-39 med 22mm mellan bandhornen och flieger-krona eller Onda med svart vridringsinlägg). Det är ju dock högst personligt.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Heads up på byteslördag i mikrotråden :angel: ... kan lägga till en modern 2002a på önskelistan :D

Byteslördag!

Ett försök till då, bytt lite band på dem så det är inte exakt samma som förra gången :p

Ber om ursäkt för extremt rötna bilder, inspirationsbilder av klockorna finns om man klickar på min instgram- eller snupps-länk i min signatur.
De stora bilderna är oredigerade, de små är redigerade.

Bytes helst mot Swish. Flera mot en dyr funkar, peng upp finns att tillgå, söker då sportstål typ Monta Atlas/Noble, kanske CW.

Mikros funkar som delbyten, gärna mer dressat eller typ datejust ex. Traska Commuter

Håller på och byter till mig en Seiko, men går inte det så är jag sugen på t.ex. en Sumo. Inte jättesugen på andra dykare idag, men en Citizen Aqualand ana-digi kan ju kanske funka beroende på bytesobjekt.

R1063173.JPG
R1063178.JPG
R1063176.JPG
R1063177.JPG
R1063179.JPG
R1063180.JPG
R1063181.JPG
R1063184.JPG
R1063185.JPG
R1063186.JPG
R1063187.JPG
R1063188.JPG
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det blir tydligen en collab! Frågan är om det blir en collab där man tillsammans har tagit fram en ny modell eller om det bara blir en ny färgkombination med deras brand på tavlan. 🤔
Screenshot_20210501-085517.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Det blir tydligen en collab! Frågan är om det blir en collab där man tillsammans har tagit fram en ny modell eller om det bara blir en ny färgkombination med deras brand på tavlan. 🤔
Screenshot_20210501-085517.jpg
Luktar tool och tillbaka till rötterna i alla fall :woot:
Med det sagt är det troligtvis gammal skåpmat med Galeazzilogon på tavlan som kommer kosta konsumenten 5k extra 😂
 

HSK

Patek
2-Faktor
Det blir tydligen en collab! Frågan är om det blir en collab där man tillsammans har tagit fram en ny modell eller om det bara blir en ny färgkombination med deras brand på tavlan. 🤔
Screenshot_20210501-085517.jpg
Spännande! Jag googlade lite och såg denna Colab med Anonimo. De kanske har haft lite olika samarbeten genom åren? Jag tänker om det kanske kan vara någon slags indikation på eventuella designelement.

image_1451703020125.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Spännande! Jag googlade lite och såg denna Colab med Anonimo. De kanske har haft lite olika samarbeten genom åren? Jag tänker om det kanske kan vara någon slags indikation på eventuella designelement.

image_1451703020125.jpg
Ja, den där var ju... speciell... 😬 Jäkligt snygg logga men resten var inget vidare.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Spännande! Jag googlade lite och såg denna Colab med Anonimo. De kanske har haft lite olika samarbeten genom åren? Jag tänker om det kanske kan vara någon slags indikation på eventuella designelement.

image_1451703020125.jpg
Beror nog på vilken tidsperiod man ger sig på tänker jag. Hoppas på en roligare design än denna där i alla fall 😉
 

HSK

Patek
2-Faktor

v0n

Patek
2-Faktor
Tippar på något i BRONS! Eventuellt en 2002 med Galeazzilogga istället för Polipetto eller vad det nu heter. En sån bronsare finns väl redan färdig @MaBr ?

Edit: Äh, svarar mig själv, det fanns så det låter praktiskt och bra om man tänker som en italienare (inte för mycket jobb 😁 )
18101757-pm0zd42tbxax3mqwty0f7360-ExtraLarge.jpg
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tippar på något i BRONS! Eventuellt en 2002 med Galeazzilogga istället för Polipetto eller vad det nu heter. En sån bronsare finns väl redan färdig @MaBr ?

Edit: Äh, svarar mig själv, det fanns så det låter praktiskt och bra om man tänker som en italienare (inte för mycket jobb 😁 )
18101757-pm0zd42tbxax3mqwty0f7360-ExtraLarge.jpg
Skulle inte förvåna mig om det blir något sånt. Vet inte riktigt vad jag tycker om dem. 🤔
 
Har legat lågt med klockor senaste 9 månaderna då intresset i stort försvann men nu börjar det vakna igen 😊
Verkar dock hänt lite runt var man köper Squale under den tiden...... så var hittar jag en svart 1521 med polerad boett till bästa pris nu för tiden?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Har legat lågt med klockor senaste 9 månaderna då intresset i stort försvann men nu börjar det vakna igen 😊
Verkar dock hänt lite runt var man köper Squale under den tiden...... så var hittar jag en svart 1521 med polerad boett till bästa pris nu för tiden?
På k&s: https://klocksnack.se/threads/squale-1521-polished-black-squale-2007-tiger-blue.148906/ 😉
Vill du ha nytt så är nog Gnomon det billigaste och bästa valet: https://www.gnomonwatches.com/products/50-atmos-black-1521-026-a?_pos=1&_sid=a067e2f44&_ss=r
 

stenberg

Breitling
Hej!
Jag har blivit nyfiken på squale klockor och är nyfiken hur rasslig länken är? Är det bra passform mot bandhornen?
trevlig kväll //Andreas
 
Topp