• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Lite Matic idag tillsammans med dagens första kopp kaffe. Den stackarn har varit naken ett tag då meshet lånades ut till Aquadiven men nu har den fått tillbaka sin sexiga ringbrynja! 😁
PSX_20210503_083854.jpg

Har sett att det finns villfarna själar (i alla fall en) som hävdar annat, men jag vet med säkerhet att meshet står över alla andra tänkbara band!

Nya samarbetet verkar bli en 50atmos🧐
C96CD845-AA95-497B-A7EB-FCD8BD9431A8.png
Verkar som att Gnomon fick smisk på fingrarna för den posten är inte kvar på deras Instagram nu... 😁 Undrar om de också fick ett dyrt gummi som betalning..? :pompus:

För att Squale gjorde boetter till BP på 70-talet? 😉
8.jpg

Squale_MarinaMilitare_PVD-1-1-2.jpg

blancpain_image.2502288.jpg

blancpain_image.2494473.jpg

9HAwBrm.jpg
Mmm, ännu en tolkning av BP FF96 utan en FF96-boet. Låt mig gissa på att de inte heller den här gången har valt rätt minutvisare... Jag är inte bitter!

Får dom till den feta minutvisaren likt denna kan det vara intressant
images.jpeg.jpg

Det har kommit typ 25 varianter av den där och än så länge har INGEN haft den visaren. Hur svårt ska det behöva vara? De som har kommit närmst var ju för fanken vi när vi tryckte i Matic-visare i en 1545a... :meh: Den där feta visaren hade ju passat i alla 1521or och gjort läsbarheten bättre.

Det har kommit typ 25 varianter av den där och än så länge har INGEN haft den visaren. Hur svårt ska det behöva vara? De som har kommit närmst var ju för fanken vi när vi tryckte i Matic-visare i en 1545a... :meh: Den där feta visaren hade ju passat i alla 1521or och gjort läsbarheten bättre.
Ja, är glad dom blaffa dit en på den här i vart fall, är nästan hela grejen och det som gjorde jag köpte den
20210504_170404.jpg

Heliumventil och plastvridning ser det ut som. Kronan sitter kl. 4 va? Spännande 🥰
93F4AAD9-2024-4975-8CC1-894AEB8DE6A2.jpeg
CA45B70F-FF48-40AF-B4A5-3FEFEEC60B05.jpeg
34C17B7C-112B-4A17-960B-443F8A1E545C.jpeg
Hmm, nu blev det ju plötsligt väldigt intressant! Jag skulle gissa på att inlägget är i safir som på de nya 2002orna. Det finns mycket här som gör mig nyfiken!

Mig veterligen så finns det ingen modell i dagsläget som har en vridring med så mycket metall mellan inlägget och glaset men det kan vara bilden som luras. 60 Atmos har ju lite men...

Det som också är väldigt intressant är att kronan inte "bryter" bandhornen. Varken 1521 eller Matic har en hel linje mellan nedre bandhornet och klockan fyra... 🤔

Profilen på vridringen stämmer inte heller överens med någon av dem.

Vad jag vet så finns det bara en enda modell som passar in någorlunda och det är FF96. Det som inte riktigt stämmer där (förutom heliumventilen uppenbarligen) är det extra "steget" som FF96 har på undersidan och metalldelen mellan vridringsinlägg och glas.

Sjukt spännande! 😁

Hmm, nu blev det ju plötsligt väldigt intressant! Jag skulle gissa på att inlägget är i safir som på de nya 2002orna. Det finns mycket här som gör mig nyfiken!

Mig veterligen så finns det ingen modell i dagsläget som har en vridring med så mycket metall mellan inlägget och glaset men det kan vara bilden som luras. 60 Atmos har ju lite men...

Det som också är väldigt intressant är att kronan inte "bryter" bandhornen. Varken 1521 eller Matic har en hel linje mellan nedre bandhornet och klockan fyra... 🤔

Profilen på vridringen stämmer inte heller överens med någon av dem.

Vad jag vet så finns det bara en enda modell som passar in någorlunda och det är FF96. Det som inte riktigt stämmer där (förutom heliumventilen uppenbarligen) är det extra "steget" som FF96 har på undersidan och metalldelen mellan vridringsinlägg och glas.

Sjukt spännande! 😁
Bra analyserat! Verkligen spännande det här. Känns ändå som något hyfsat ”nytt” och inte bara en gammal modell i annan färg 👍🏼
Nu är inlägget borta från Squales Instagram. 🤔
Haha, vafan! Tur man hann printa... 😂 Någon som tabbar sig på PR eller är det bara för att retas?!

Bra analyserat! Verkligen spännande det här. Känns ändå som något hyfsat ”nytt” och inte bara en gammal modell i annan färg 👍🏼

Haha, vafan! Tur man hann printa... 😂 Någon som tabbar sig på PR eller är det bara för att retas?!
Okej, okej, inte för att jag blir mindre exalterad men jag har hittat en modell som passar in på alla punkter utom heliumventilen. Kan det vara en sån här i stål!? 😮
PSX_20210505_192241.jpg

Allt stämmer! Vridringen, de skarpa linjerna, den obrutna linjen på bandhornet...

Ja, det lär vara någon som tabbat sig igen, hehe. 😁 Bra fångat!

Okej, okej, inte för att jag blir mindre exalterad men jag har hittat en modell som passar in på alla punkter utom heliumventilen. Kan det vara en sån här i stål!? 😮
PSX_20210505_192241.jpg

Allt stämmer! Vridringen, de skarpa linjerna, den obrutna linjen på bandhornet...

Ja, det lär vara någon som tabbat sig igen, hehe. 😁 Bra fångat!
Ja visst ja! Den där rackaren. Bra scoutat! Kan mycket väl vara så 😎

Haha ja, alltså nu får man väl börja filma av skärmen varje gång det retas om nyheter... Just in case liksom, allt raderas ju 😂

Ja visst ja! Den där rackaren. Bra scoutat! Kan mycket väl vara så 😎

Haha ja, alltså nu får man väl börja filma av skärmen varje gång det retas om nyheter... Just in case liksom, allt raderas ju 😂
Var ju samma med Gnomons för någon dag sen. Deras mediabyråer får skärpa till sig. 😁 Ska bli riktigt kul att se vad det blir! Hoppas ändå att det blir skit för jag har annat i kikaren nu, har inte tid för någon LE med FOMO-faktor. 😊

Cool logga, så det var en jävla tur att dom failade på resten. Jag hade spräckt alla budgetar om den hade modernare utformning och inga nikotingula index.
Jag tycker den var riktigt snygg men är också skeptisk till old radium. Det jag dock hatar dem för är att när de äntligen blir klara att göra en fetare minutvisare så gör de den RÖD! 😭

Jag tycker den var riktigt snygg men är också skeptisk till old radium. Det jag dock hatar dem för är att när de äntligen blir klara att göra en fetare minutvisare så gör de den RÖD! 😭
Håller med.. old radium ser ut att vara nya modet. Se ex. Synchron military mfl.
Tycker ändå det såg helt ok ut. Synd dock att min.visaren är röd. Vet inte om man gjorde det valet då orange mot old radium kanske upplevdes lite för platt och man ville ha mer kontrast. + dock för svart datumhjul :)
Lite fundersam dock över tjockleken. 16mm är i överkant. Förmodligen ett måste att göra fetare för att få plats med He-ventilen?

Tillbaka
Topp