• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Oskar89

Cartier
Allt man borde veta innan fick man veta efter... 😁

Såg inte den obligatoriska pilen så jag utgick från att det var små skruvar och inte pins.
Får kanske ta vägen till urmakaren om jag inte fixar det själv under dagen.
Jag gillar Squales mesh, tror jag :)
Hade det på min Onda, fast det är 2-3 år sen så jag kommer inte ihåg helt.
Har också mesh på Maticen, men det är ju en lite annan variant.
Hade i alla fall valet mellan läder med gummi på köpet eller mesh med gummi på köpet i detta fallet. Det bruna lädret är supersnyggt till klockan (@hiro) men aversionen mot läder på dykare gör att det inte var ett alternativ.

I alla fall blev det orange gummi (vem kunde gissat det :))

1623817455094.png
Läcker variant den där grattis :)
 

hiro

Cartier
Har varit i kontakt med Squale angående de små repor som finns på min 1521. Ojdå, det ser ju inte bra ut, vi kan skicka en ny tavla! Tyvärr har vi inte gröna tavlor kvar, vill du ha blå eller svart? 😐
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Jag tycker Squales homager är mycket fina. Den enda kritik jag läst är att lumen är svag på visarna. Lumen är starkare på bezelsiffrorna vilket är lite bakvänt, tycker jag. Men kanske det är en bisak? Jag uppskattar bra lume men det är inte det viktigaste.
Skulle vilja ha en Pepsi-homage med jubileearmband. Tyvärr finns den blå-röda versionen inte med det armbandet hos Gnomon längre.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Har varit i kontakt med Squale angående de små repor som finns på min 1521. Ojdå, det ser ju inte bra ut, vi kan skicka en ny tavla! Tyvärr har vi inte gröna tavlor kvar, vill du ha blå eller svart? 😐
Det hände mig också. Slutade med att jag bytte tavla. Bytte från Militare till den svarta. Det är dock inget man gärna gör på en ltd ed. Vad säger säljaren? Kan du reklamera till honom? Hade inte han flera klockor att sälja?
 

DaKa

Cartier
Hmm…tyvärr missade jag tåget för Squale Drass Galeazzi, nån som vet om den kommer in igen på Gnomon?? eller nån som till och med kan tänkas släppa den?? :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja, titta, nu är SUB-homagen snyggare än SUB'en själv! Skulle den få svärdvisare (utan kaffesumpslumen!) också så hade jag klickat hem den pronto.
Börjar bli väldigt lika vår LE! 😁 Nu när de har bytt både glaset (från platt med bubbla till välvt) samt visarna så är det bara annan färg på vridringsinlägget, minutvisaren och datumhjulet som skiljer. ✌️ Iofs formen på datumfönstret med. 🤔
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Efter att ha fått hem 1521:an är jag rätt så nöjd med min lilla Squalesamling
Egentligen tråkigaste, eller kanske mera korrekt, mest vanliga kombinationen
1545, 1521 och Matic
Squaleversionen av villa, Volvo och vovve 😁
Har i alla fall inte haft alla tre varianterna samtidigt tidigare och är nöjd nu.
Får försöka hålla det på denna nivån.
Har ju sett hur det gått för vissa när man fastnar i mera obskyra modeller, inga namn nämnda :)

20210626_204938.jpg
 
Senast ändrad:

hiro

Cartier
Efter att ha fått hem 1521:an är jag rätt så nöjd med min lilla Squalesamling
Egentligen tråkigaste, eller kanske mera korrekt, mest vanliga kombinationen
1545, 1521 och Matic
Squaleversionen av villa, Volvo och vovve 😁
Har i alla fall inte haft alla tre varianterna samtidigt tidigare och är nöjd nu.
Får försöka hålla det på denna nivån.
Har ju sett hur det gått för vissa när man fastnar i mera obskyra modeller, inga namn nämnda :)

20210626_204938.jpg
Riktigt snygga. Skulle jag komplettera min samling skulle det bli samma Matic, eller möjligen en brun istället.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Efter att ha fått hem 1521:an är jag rätt så nöjd med min lilla Squalesamling
Egentligen tråkigaste, eller kanske mera korrekt, mest vanliga kombinationen
1545, 1521 och Matic
Squaleversionen av villa, Volvo och vovve 😁
Har i alla fall inte haft alla tre varianterna samtidigt tidigare och är nöjd nu.
Får försöka hålla det på denna nivån.
Har ju sett hur det gått för vissa när man fastnar i mera obskyra modeller, inga namn nämnda :)

20210626_204938.jpg

Väldigt fin samling, stort grattis! En svart eller matt 1521 eller en Tiger så är du hemma :)
 
Topp