• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Nicke75

Patek
2-Faktor
Tropic 40mm anlände idag.
20210916_115527.jpg
20210916_115657.jpg
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Denna är den klocka jag äger som får mest kommentarer från jobb-kollegor och andra. Roligt att den känns lite exklusivt också med limited från HK. Mesh-länken var jag tveksam till i början, men jag börjar gilla den!
Kul att två har hittat till Sverige :)
Ja, jag förstår att man får en del kommentarer, den är så sjukt grön att det är svårt att inte se den 😅
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Märkte just att hajarna var väldigt olika på 1545 vs. Matic... Finns det fler varianter?
Den som är på Matic är den klassiska Squale-hajen och den som är på 1545 är en modern tolkning av en som användes under en kortare period på 60-/70-talet. Finns lite andra varianter också men dessa två är de vanligaste. Jag tycker att den äldre är sjukt bra, gillar inte den moderna alls lika mycket.
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Den som är på Matic är den klassiska Squale-hajen och den som är på 1545 är en modern tolkning av en som användes under en kortare period på 60-/70-talet. Finns lite andra varianter också men dessa två är de vanligaste. Jag tycker att den äldre är sjukt bra, gillar inte den moderna alls lika mycket.
Intressant! 😃
Håller med dig angående den äldre hajen! Den moderna på 1545 kändes som en äldre människas tolkning av vad "dagens ungdom" gillar! 😅
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Ja, lite så faktiskt, haha. 😁 Den gamla ser mer ut som en glad sill som @Von brukar säga.

Idag blev det för övrigt en 1521a med den gamla loggan!
PSX_20210921_081628.jpg
Haha ja vem tusan väljer en ung och sur haj över en glad gammal sill? 😅
Mycket tjusig klocka! 👍😍
Hade helst sett den typen visare som din på min 1545, vet du om det går att köpa visare från squale?
Den är som lite för "poppig" för mercedes visarna..
 
Topp