• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Kom bara till sidan 130 av 603 i det stora hyllningseposet till Squale innan jag insåg att en sån måste jag ha. Som tur var fanns en alldeles lagom patinerad 1521 på köp och sälj sidan! Tack för affären @Kreacon
C1A89E41-DBA0-4519-8DD4-E6805BAFAB8B.jpeg
Helt rätt val med den svarta om du ska vara OWG med den. Grattis till en fantastisk klocka! 😁
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Det ser ruskigt snyggt och bekvämt ut! 🙂 Vad är det för band? Är det åt det stela hållet eller mjukt och följsamt?
Tack broder! 🤗

Det står ju äkta genuint ledur på insidan så då måste det väl stämma, för mjukt och relativt följsamt är det! 🙏🏻

Köpt här på KS så jag vet tyvärr inte ursprunget men verkar vara typ Cordura på läder?!🤔

C834AB4A-B7C1-4097-9BA8-5B7638B2EF29.jpeg
 

New5tream

Breitling
0EEB615F-F2A9-4BDE-80F6-A3D3C9D2BEF4.jpeg


Förra veckan var väntan över!
Då kunde jag äntligen hämta ut min Squale Matic (referens MATICXSB.ME22) exakt 141 dagar efter beställningen från den svenska AD:n. Anledningen till den extremt långa leveranstiden har jag avhandlat tidigare i den här tråden. Det avstår jag därför från i det här inlägget.

Nu har jag i alla fall haft klockan i drygt en vecka och burit den med glädje varje dag. Redan när jag inhandlade min Omega Speedmaster för fem år sedan visste jag att nästa steg var att köpa en dykarklocka. Men det tog, som ni förstår, tid att komma fram till just Squale Matic.

För mig är det allra viktigaste att en klocka har karaktär (subjektivt, jag vet) och gärna i kombination med en egen design samt historia. Plus att den självklart ska vara en fröjd för ögat. Prislapp och märke blir därför sekundärt för min del. Även om jag faktiskt valde bort Omega för att jag ville testa ett annat märke den här gången. Hur som helst. Precis de egenskaperna jag angav tycker jag mig i ha hittat i Matic och jag är otroligt nöjd med mitt beslut. Det var definitivt värt att göra noggrann research, framförallt här på Klocksnack men även på andra webbplatser och sociala medier. Bland annat kan jag bara instämma i att den bärs mindre än sina 44 mm (högst medveten om att en del inte håller med) och sitter mycket behagligt på handleden. Det välvda glaset är dessutom magiskt!

Det enda smolket i glädjebägaren är att den inte hann anlända till sommaren, som det var tänkt från början. Min känsla är att den verkligen kommer leva upp till sin fulla potential under en varm sommardag på stranden. Men det får jag ju uppleva om sisådär åtta-nio månader.

Lite roligt är det att jag fått fler komplimanger av kollegor och vänner för min Matic på en dryg vecka än vad jag fått för min Speedmaster under fem år. Dock vill jag poängtera att jag verkligen gillar min ”Speedy” också. Båda kommer att behållas.

Nästa steg blir definitivt en mer dressad klocka. Vi får se om det tar ytterligare fem år att komma fram till en modell.

Stort tack för att ni läst. Flera av er har också svarat på frågor och bidragit med åsikter och tankar både innan köpet och under den långa väntan. Tack även för det!
 
Senast ändrad:

Hugger69

Patek
2-Faktor
0EEB615F-F2A9-4BDE-80F6-A3D3C9D2BEF4.jpeg


Förra veckan var väntan över!
Då kunde jag äntligen hämta ut min Squale Matic (referens MATICXSB.ME22) exakt 141 dagar efter beställningen från den svenska AD:n. Anledningen till den extremt långa leveranstiden har jag avhandlat tidigare i den här tråden. Det avstår jag därför från i det här inlägget.

Nu har jag i alla fall haft klockan i drygt en vecka och burit den med glädje varje dag. Redan när jag inhandlade min Omega Speedmaster för fem år sedan visste jag att nästa steg var att köpa en dykarklocka. Men det tog, som ni förstår, tid att komma fram till just Squale Matic.

För mig är det allra viktigaste att en klocka har karaktär (subjektivt, jag vet) och gärna i kombination med en egen design samt historia. Plus att den självklart ska vara en fröjd för ögat. Prislapp och märke blir därför sekundärt för min del. Även om jag faktiskt valde bort Omega för att jag ville testa ett annat märke den här gången. Hur som helst. Precis de egenskaperna jag angav tycker jag mig i ha hittat i Matic och jag är otroligt nöjd med mitt beslut. Det var definitivt värt att göra noggrann research, framförallt här på Klocksnack men även på andra webbplatser och sociala medier. Bland annat kan jag bara instämma i att den bärs mindre än sina 44 mm och sitter mycket behagligt på handleden. Och det välvda glaset är magiskt!

Det enda smolket i glädjebägaren är att den inte han anlända till sommaren, som det var tänkt från början. Min känsla är att den verkligen kommer leva upp till sin fulla potential under en varm sommardag på stranden. Men det får jag ju uppleva om sisådär åtta-nio månader.

Lite roligt är det att jag fått fler komplimanger av kollegor och vänner för min Matic på en dryg vecka än vad jag fått för min Speedmaster under fem år. Dock vill jag poängtera att jag verkligen gillar min ”Speedy” också. Båda kommer att behållas.

Nästa steg blir definitivt en mer dressad klocka. Vi får se om det tar ytterligare fem år att komma fram till en modell.

Stort tack för att ni läst. Flera av er har också svarat på frågor och bidragit med åsikter och tankar både innan köpet och under den långa väntan. Tack även för det!
Vad kul att du blev nöjd efter en sån diger förundersökning, jag gläds med dig och känner samma sak kring min Matic! 🙏🏻
….ännu roligare blir det när du börjar testa nya band, då växer klockan än mer! 🤗
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Mycket trevligt band! Finns det tips på andra gummiband som inte är för långa, bekväma och passar i stil till våra Squale tas de tacksamt emot
Jag bytte precis band på min Matic tillbaka till detta riktigt sköna och mjuka tropic från Zuludiver.
Smart med inbyggda bandstift och bandet är i riktigt gummi, inte silikon!

Tycker det sitter som en smäck plus att det får den där riktigt vintage-känslan som våra Squale är värda!

IMG_1720.jpg
IMG_1721.jpg
IMG_1722.jpg
IMG_1719.jpg
 
Topp