ItsMrJones
Basic
Du kommer att behöva en öl för den här... hans samling är på den stora sidan...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Här kommer bild på gummi till 1521 Marina Militare - ville inte ta ut ur plastpåsen, den är tejpad.Var det inte med ngt nytt gummi till den också? Det där bandet är fräsigt men tycker nog Squale ser bäst ut på gummiband
![]()
Kul modifierat och snygg bild
Kul modifierat och snygg bild
Tavlan. Från en MilitareÄr det minutvisaren?
Tavlan. Från en Militare![]()
Så här ser den ut i original! Bild på min gamla!Ahh nu fattar jag, tack! Ja just det den där har väl den lustiga tavlan med asymmetriska index annars?
Är det minutvisaren?
Minutvisaren (och kanske timvisaren) är inte heller Squale.Tavlan. Från en Militare![]()
Så här ser den ut i original! Bild på min gamla!
Minns inte om den kom med de index du menar, men det vet säkert någon annan. Kom i lite olika varianter vet jag. En ball klocka jag kan sakna ibland
![]()
Minutvisaren (och kanske timvisaren) är inte heller Squale.![]()
Är det minutvisaren?
Tavlan. Från en Militare![]()
Minutvisaren (och kanske timvisaren) är inte heller Squale.![]()
De utan siffror är bäst tycker jag.Fick bli denna trevliga idag
![]()
Jag fick hem en blå på länk i början av semestern och älskar den! Den är fanimej klockren. Jag tycker att det borstade utförandet, med polerade fasningar på länken, gör den perfekt avvägd mellan tool och bling. Den är liksom sportigt elegant och sjukt somrig!Tjena tråden, har vart lite lat o ej sökt i tråden, frågar istället - ngn som köpt cosc 1521 och kan ge lite inputs ?
Tack, varför ej updata denna tråd ?Jag fick hem en blå på länk i början av semestern och älskar den! Den är fanimej klockren. Jag tycker att det borstade utförandet, med polerade fasningar på länken, gör den perfekt avvägd mellan tool och bling. Den är liksom sportigt elegant och sjukt somrig!
Jag var lite fundersam till om index skulle upplevas som för små med mindre yta med lume, men när kromringen runt dem blänker till i ljuset adderar det till krispigheten. Likaså när man varit ute och kommer in och lumen på vridringen är aktiverad.
Den blåa nyansen är också perfekt och skiftar från nästan turkost till vackert djupblå, lite som medelhavet. Det är den snyggaste blå kulören jag har haft på någon klocka, och jag har hittills betat av Turtle PADI, blå turtle, Omega Seamaster, Squale Comsubin och Doxa Caribbean.
Länken är en av de tunnare jag har haft (jag fick köpa en ny liten skruvmejsel för att kunna justera den) och sitter bekvämt. Låset kanske inte är det bästa av de bästa men gör jobbet och är snyggt i mina ögon. Troligen släpper de väl det nya spännet med microjustering även till denna så småningom. Läderbandet har jag inte provat än, då det skaver lite på en dykare i mina ögon. Jag inte heller provat den på Nato då jag varit så nöjd med länken, men 1521 som modell funkar ju bra även på det och på gummi, så det blir säkert kanon!
Jag har alltså inte hittat något som skaver och är sjukt nöjd. Visst hade det varit kul med hajen på tavlan, men det ör ingen dealbreaker för mig.