• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Blev så illa tvungen att plocka fram den här nu när den nämndes i tråden. Min har fått ett aluminiuminlägg istället för det keramiska originalet.
IMG_4686.jpeg

Vad tycker du om linjerna på tavlan nu när du fått hem den då? Syns de mycket? Ger de lite extra djup till tavlan typ?
Tycker inte de märks av jättemycket. De syns i "rätt" vinkel och ljus men det ger som du säger lite "djup". De syns inte alls när jag ser ner på armen, men kikar man rakt uppifrån på tavlan är de tydliga men utan att störa. Positivt överraskad!

Ska försöka ta lite bilder i olika ljus och se hur tavlan beter sig.

IDG_20260527_221322_665.jpeg

Squale SUB-37 mini-recension

IMG_7798.jpeg

Spontana intryck
  • Inte mycket klocka för pengen! Bokstavligt talat, den är liten och nätt. Men kanske också ur ett ”vad får man”-perspektiv jämfört med övriga Squales.
  • Hoppas du gillar vintageradium-lume! Hittade ett plåsterfärgat nato i lådorna som matchar ganska bra.
Plånboksnerven kved lite när jag packade upp den, då den fått konkurrera med 1521, Fleux, Baltic och annat. Medföljande gummi är inte heller min grej, så hade svårt med anknytningen i början.

Nu efter en dags tillvänjning är jag nog fast. 11mm tjock, 37mm case och ändå 300m är rätt grymt. Nodate Sellita-urverk är också trevligt. Boetten är riktigt snygg och välgjord såvitt jag kan bedöma. Nato ger lite mer ”kropp” åt den, ändå är den så pass lätt och bekväm att den inte är i vägen eller knappt märks.

Den är snygg och somrig, andas kortbyxor, ljusa kläder och billigt rosévin, snarare än dykning, sand och grus. En frisk fläkt. Snart känns det som att jag alltid haft en Squale SUB-37.
IMG_7801.jpeg
Om du får för dig att sälja, kan du PM:a mig. Jag skulle mycket väl kunna vara sugen! :)

Tillbaka
Topp