Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Som sommarklocka är den perfekt, solen i den där tavlan ärSka inte pengarna till annat så får du dra tillbaka den där annonsen till efter sommaren åtminstone
![]()
Det där är riktigt braBlev så illa tvungen att plocka fram den här nu när den nämndes i tråden. Min har fått ett aluminiuminlägg istället för det keramiska originalet.![]()
Det där är förmodligen agent 007 nästa klocka.Den här fick hänga med på semestern.
![]()
Vad tycker du om linjerna på tavlan nu när du fått hem den då? Syns de mycket? Ger de lite extra djup till tavlan typ?Dags för en NWA
Lyckades slurpa upp en i princip oanvänd 1545 från tratten! Nu måste bara originallänk beställas hem
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tycker inte de märks av jättemycket. De syns i "rätt" vinkel och ljus men det ger som du säger lite "djup". De syns inte alls när jag ser ner på armen, men kikar man rakt uppifrån på tavlan är de tydliga men utan att störa. Positivt överraskad!Vad tycker du om linjerna på tavlan nu när du fått hem den då? Syns de mycket? Ger de lite extra djup till tavlan typ?
För mig gör sunbursten halva klockanLyckades få till ljus där sunbursten inte syns. Så jävla mycket bättre utan den alltså. Är det bara jag som tänker på det?
![]()
Nä! Rätt livlös. Jag vill minnas att nån i tråden för några år sedan gjorde en mod med tavlan från blasted i en polerad boett.Så jävla mycket bättre utan den alltså.
Om du får för dig att sälja, kan du PM:a mig. Jag skulle mycket väl kunna vara sugen!Squale SUB-37 mini-recension
![]()
Spontana intryck
Plånboksnerven kved lite när jag packade upp den, då den fått konkurrera med 1521, Fleux, Baltic och annat. Medföljande gummi är inte heller min grej, så hade svårt med anknytningen i början.
- Inte mycket klocka för pengen! Bokstavligt talat, den är liten och nätt. Men kanske också ur ett ”vad får man”-perspektiv jämfört med övriga Squales.
- Hoppas du gillar vintageradium-lume! Hittade ett plåsterfärgat nato i lådorna som matchar ganska bra.
Nu efter en dags tillvänjning är jag nog fast. 11mm tjock, 37mm case och ändå 300m är rätt grymt. Nodate Sellita-urverk är också trevligt. Boetten är riktigt snygg och välgjord såvitt jag kan bedöma. Nato ger lite mer ”kropp” åt den, ändå är den så pass lätt och bekväm att den inte är i vägen eller knappt märks.
Den är snygg och somrig, andas kortbyxor, ljusa kläder och billigt rosévin, snarare än dykning, sand och grus. En frisk fläkt. Snart känns det som att jag alltid haft en Squale SUB-37.
![]()
Ser ut som en 2002:a va?![]()
Lite mer info om det kommande släppet.
Dags för en NWA
Lyckades slurpa upp en i princip oanvänd 1545 från tratten! Nu måste bara originallänk beställas hem
![]()
![]()
![]()
Det är mycket klocka för pengarna![]()
Hur är ”bezel action” på dom?
Blev en 2001:aSer ut som en 2002:a va?![]()
Fattar inte varför de envisas med safirglas i inlägget. Sabbar helt och hållet helt tillstymmelse till köplust hos mig.Blev en 2001:a
Squale 2001 Marina Militare — Limited Edition
500 numbered pieces. First civilian sale in over 40 years of supply to the Italian Navy.www.squale.ch
![]()