• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tropictråden!

dagnydigger

Cartier
Match made in heaven.
449A1BA8-8452-4F2B-A01F-A61411B6E16D.jpeg
Rödvinssnygg tavla där. Fint!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Beståndet har visst ökat lite....
Men har ju knappt några dykarur.... :hilarious:
IMG_20190521_092937.jpg

Men man vill ju vara beredd om man råkar köpa en dykare som skulle passa med silvrigt 18mm sport tex :D
IMG_20190521_093059.jpg

Visst håller ni med om att det är den bästa kombon band på klockorna?
Sitter ju på några band men använder sällan divers. Dock saknar jag ett 20mm (mörk)blått tropic original. Ngn som sitter på ett?
Vintage_NOS_Swiss_Tropic_Basket_Weave_Blue_Rubber_Watch_Strap_01_1024x1024.jpg
 
Hej!
Säkerligen nedskrivet här någonstans men har någon tips på bra sidor att köpa fine tropicband någonstans? Ute efter ett till min Oris
 

cjm

Omega
2-Faktor
Hej!
Säkerligen nedskrivet här någonstans men har någon tips på bra sidor att köpa fine tropicband någonstans? Ute efter ett till min Oris

Har provat Tropic-bandet från zuludiver/watchgecko, tycker det är liiite i styvaste laget och hade gärna fått ha lite mer taper för att bli bekvämt.

Oris egna tropic går loss på drygt 2000 kronor och är ganska långt, tror runt 21 cm. Däremot ska de nya banden ha en Quick release-funktion vilket verkar behändigt.

Är det någon här som testat de nya banden från "The tropic"?
 

cjm

Omega
2-Faktor
Iom att vi är i vintageavdelningen har iaf jag sett framför mig att denna tråden handlar om gamla tropics som i märket Tropic och intw "Tropic styles". Med risk för att låta skittnödig å tråkig ;)

Sorry... halkade in på denna tråden i och med att "originaltillverkarens" nyutgivna Tropic diskuterades någon sida längre bak. :banghead:
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Iom att vi är i vintageavdelningen har iaf jag sett framför mig att denna tråden handlar om gamla tropics som i märket Tropic och intw "Tropic styles". Med risk för att låta skittnödig å tråkig ;)
Men vi kan väl också påpeka att man kan släppa moderna tråkiga "Tropics" och istället köpa the real deal. Bättre, skönare och snyggare. Och måste inte vara sååå dyrt. Så det gav ngt att halka in här ;)
 
Topp