• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Black Bay

SCM

Cartier
2-Faktor
Ja, "The devil is in the details". Jag har varit nära tidigare med att plocka hem en Black Bay men tvekade pg a storleken (framför allt tjockleken) men med BB58 kändes allt rätt.

Kan inte annat än att instämma i ovan, samma här, gillat Black Bayen länge men alldeles för klossig på min arm. BB58 är grym!
 
  • Like
Reactions: gab

v0n

Patek
2-Faktor
Har idag klämt och känt på en BB36 hos AD. Skall väl erkännas att den spanats på ganska länge men har aldrig haft den på armen tidigare. Allt var ju bättre än vad jag trodde, vilken härlig finish och passform! Ska helt klart försöka prioritera om lite i klocklådan så denna får plats.
Hur lyder expertpanelens omdöme rent generellt?
 
Senast ändrad:
Har idag klämt och känt på en BB36 hos AD. Skall väl erkännas att den spanats på ganska länge men har aldrig haft den på armen tidigare. Allt var ju bättre än vad jag trodde, vilken härlig finish och passform! Ska helt klart försöka prioritera om lite klocklådan så denna får plats.
Hur lyder expertpanelens omdöme rent generellt?
Jag tycker den är grym! Det enda jag har lite svårt för är kronhalsen men det är en petitess på en i övrigt mycket trevlig klocka.
 
  • Like
Reactions: v0n

v0n

Patek
2-Faktor
Jag tycker den är grym! Det enda jag har lite svårt för är kronhalsen men det är en petitess på en i övrigt mycket trevlig klocka.
Härligt, jag hade kronan i åtanke men tänkte faktiskt inte så mycket på den när uret väl satt på armen. Tyvärr var det lång väntetid på en ny, men jakten på en lätt begagnad är påbörjad :)
 

Mau86

Cartier
2-Faktor
Härligt, jag hade kronan i åtanke men tänkte faktiskt inte så mycket på den när uret väl satt på armen. Tyvärr var det lång väntetid på en ny, men jakten på en lätt begagnad är påbörjad :)
Kör på bara! Men jag är ju partisk
3081BCDB-BD37-4703-AD8D-503F8DEB5BBF.jpeg
 

gab

KS Explorers Club
Har idag klämt och känt på en BB36 hos AD. Skall väl erkännas att den spanats på ganska länge men har aldrig haft den på armen tidigare. Allt var ju bättre än vad jag trodde, vilken härlig finish och passform! Ska helt klart försöka prioritera om lite i klocklådan så denna får plats.
Hur lyder expertpanelens omdöme rent generellt?
Håller med resten, grym liten GADA-klocka. Funkar till allt och riktigt bekväm!
 
  • Like
Reactions: v0n

JakobM

Omega
2-Faktor
Hej!

Jag köpte min BB36 med läderarmband. Nu är jag sugen på att komplettera med en länk, men fick information om att originallänken kostar över 9 000 kr. Vet någon klok person om det finns några alternativa länkar som passar och är av hygglig kvalitet, och till mer rimligt pris?

Tack på förhand!
 

Mrvanquish

Breitling
Hej
Jag funderar starkt på att köpa en Tudor Black Bay GMT. Älskar den opråliga looken jämfört GMT2 Master. Jag har precis avyttrat min GMT2 och undrar hur känns Black Bay GMT i storlek jämfört med en GMT2. Lika,större eller mindre?
Några andra positiva eller negativa aspekter som man bör ha i å tanke. Har ganska tunna handleder.

Mvh Martin
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hej
Jag funderar starkt på att köpa en Tudor Black Bay GMT. Älskar den opråliga looken jämfört GMT2 Master. Jag har precis avyttrat min GMT2 och undrar hur känns Black Bay GMT i storlek jämfört med en GMT2. Lika,större eller mindre?
Några andra positiva eller negativa aspekter som man bör ha i å tanke. Har ganska tunna handleder.

Mvh Martin
Större och mkt tjockare.
 

Millenary Watches

Cartier
Professional Dealer
Hej
Jag funderar starkt på att köpa en Tudor Black Bay GMT. Älskar den opråliga looken jämfört GMT2 Master. Jag har precis avyttrat min GMT2 och undrar hur känns Black Bay GMT i storlek jämfört med en GMT2. Lika,större eller mindre?
Några andra positiva eller negativa aspekter som man bör ha i å tanke. Har ganska tunna handleder.

Mvh Martin
Upplevs helt klart större och bulkigare. Tudors egna läder- eller natovariant kanske kan vara ett alternativ för att få den lite mindre?
 
Topp