• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

P-vakten

Patek
2-Faktor
Fick mig att fundera, när jag tänker efter så tycker jag egentligen inte om Black Bayn för vad den är, utan gillar den nästan enbart för storlekens och vattentäthetens skull så varför ska jag köpa BB då för? :rolleyes:
Den smälter in i de flesta miljöerna och är "användarvänlig"... Dvs. Bad och stök säker. Att du inte kan djupdyka med den är väl minus, men dyker du? Finns det några andra 36mm dykare i sånna fall att titta på?
 

mackman

Cartier
Det är banne mig inte lätt att råda dig när du egentligen inte tycker om båda klockorna som du väljer mellan :D
Känner mig själv helt förvirrad, bäst att kanske inte skriva något alls innan jag själv vet vad jag är ute efter :D

Den smälter in i de flesta miljöerna och är "användarvänlig"... Dvs. Bad och stök säker. Att du inte kan djupdyka med den är väl minus, men dyker du? Finns det några andra 36mm dykare i sånna fall att titta på?
Har kollat en del andra 36:eek:r men inga jag riktigt fallit för, ska jag köpa något i den stilen så är det förmodligen den jag kör på
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Känner mig själv helt förvirrad, bäst att kanske inte skriva något alls innan jag själv vet vad jag är ute efter :D


Har kollat en del andra 36:eek:r men inga jag riktigt fallit för, ska jag köpa något i den stilen så är det förmodligen den jag kör på
Vad är det du är ute efter? Har du några speciella önskemål eller preferenser? Så ska vi försöka hjälpa dig :)
 

mackman

Cartier
Vad är det du är ute efter? Har du några speciella önskemål eller preferenser? Så ska vi försöka hjälpa dig :)
Riktig Klocksnack anda, att pusha andra att köpa så bra klockor som möjligt ;) Tack men jag tror inte någon annan kan hjälpa mig riktigt i dethär skedet, som sagt så måste jag själv fundera över vad jag verkligen vill ha :)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Riktig Klocksnack anda, att pusha andra att köpa så bra klockor som möjligt ;) Tack men jag tror inte någon annan kan hjälpa mig riktigt i dethär skedet, som sagt så måste jag själv fundera över vad jag verkligen vill ha :)
Fundera på vad du vill @mackman så bidrar jag med en bild så länge
IMG_0646.JPG
 

1965ek

Patek
2-Faktor
IMG_0707.JPG
IMG_0708.JPG
IMG_0709.JPG
IMG_0710.JPG
Testar ett Rios 1931. Fick hem Bergeon 7825 så det var plättlätt att avlägsna länken. Svårt att bestämma vad jag tycker. Såg att någon tyckte klockan krympte oå läder men det upplever jag inte. Kanske för att det är ganska kraftigt.
 
  • Like
Reactions: PJW

1965ek

Patek
2-Faktor
IMG_0716.JPG
IMG_0717.JPG
IMG_0718.JPG
IMG_0719.JPG
IMG_0707.JPG
IMG_0708.JPG
IMG_0709.JPG
IMG_0710.JPG
Testar ett Rios 1931. Fick hem Bergeon 7825 så det var plättlätt att avlägsna länken. Svårt att bestämma vad jag tycker. Såg att någon tyckte klockan krympte oå läder men det upplever jag inte. Kanske för att det är ganska kraftigt.
Bestämt mig för att det inte passar. Det medföljande kamoflage var både bekvämare och snyggare. Hög kvalitet... Trevlig lösning som bara bygger en tjocklek. Det får sitta på ett tag:)
 

mackman

Cartier
IMG_0716.JPG
IMG_0717.JPG
IMG_0718.JPG
IMG_0719.JPG

Bestämt mig för att det inte passar. Det medföljande kamoflage var både bekvämare och snyggare. Hög kvalitet... Trevlig lösning som bara bygger en tjocklek. Det får sitta på ett tag:)
Den där klockan med det bandet i sommar! Uppkavlad linneskjorta och ljusa chinos på en utebar.... sommarvibbar:cigar:
 

1965ek

Patek
2-Faktor
IMG_0800.JPG


Ett "tire tread" 19mm gummi från uncle seiko beställt. Velade länge mot ett tropic men det lite tuffare utseendet vägde över plus att jag inte tycker att gummiarmband skall smalna av.
Nu är jag redo för att hoppa i plurret på semestern:)
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Fan, en blå/grön sunburst på bb 36 hade varit smutt till sommarn.

Kommer den i blå sunburst köper jag en, annars inte.
Spännande.

Jag har nu haft min BB36 i 3 månader (exakt, faktiskt) och som alltid finns det ju någon enstaka sak som hade gjort klockan ännu lite bättre.

Hade Tudor gett 36an samma sköna kupade glas som det hos dess storebröder hade det varit fantastiskt. Att man är vintagenörd och skadad av hur gött kupiga plexiglas bryter ljuset spelar såklart in i den önskan.

Sedan är det någonting med ändlänkarnas utseende mot tavlans runda former som gör att den känns lite, lite knubbig. Ändlänkar med rakare, skarpare kanter tror jag hade varit smutt, men länken i sin helhet är för övrigt grym.

All in all är jag fortfarande riktigt nöjd. En sådan perfekt "go-to"-klocka som aldrig gör en besviken.
 

Virrevet

Omega
Spännande.

Jag har nu haft min BB36 i 3 månader (exakt, faktiskt) och som alltid finns det ju någon enstaka sak som hade gjort klockan ännu lite bättre.

Hade Tudor gett 36an samma sköna kupade glas som det hos dess storebröder hade det varit fantastiskt. Att man är vintagenörd och skadad av hur gött kupiga plexiglas bryter ljuset spelar såklart in i den önskan.

Sedan är det någonting med ändlänkarnas utseende mot tavlans runda former som gör att den känns lite, lite knubbig. Ändlänkar med rakare, skarpare kanter tror jag hade varit smutt, men länken i sin helhet är för övrigt grym.

All in all är jag fortfarande riktigt nöjd. En sådan perfekt "go-to"-klocka som aldrig gör en besviken.
ja, jag håller med dig. Har dock inte haft chansen att pröva. Men som examenspresent till mig själv ligger den väldigt bra till.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
IMG_0807.JPG
IMG_0808.JPG

Första klockan jag inte bestämt att den skall ersättas med nåt annat. Mycket nöjd. Just nu på det mycket sköna och enligt mig snygga kamoflagebandet sen någon vecka. Tycker att den sitter mycket bra på min handled på 18cm.
Ligger förövrigt och pustar ut på hotellrummet efter att ha kört drygt 100 mil på 11 timmar
 
Hallå! Står i valet och kvalet mellan en BB36 och Rolex Explorer 114270... Någon som har ägt båda modeller och kan ge en lite hjälp på traven?...
 
  • Like
Reactions: PJW

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Hallå! Står i valet och kvalet mellan en BB36 och Rolex Explorer 114270... Någon som har ägt båda modeller och kan ge en lite hjälp på traven?...
Detta är mina personliga reflektioner:
Jag tycker att 114270 bärs något större då boetten är smäckrare än på BB36'an. Jag tycker tavlan är roligare på Tudorn och lumen och läsbarheten grym men med det sagt väger det över till 114270's fördel. Det enda jag saknar hos den är lume på siffrorna.
 
Topp