• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

PJW

Audemars
2-Faktor
Kul att höra. Står i valet och kvalet mellan denna och en SS RS 36. Men det lutar helt klart åt BB36. Riktig cool klocka.

En novis fråga. Hur mycket ligger en service på för en Tudor BB36 och hur ofta bör den i regel in?
Tycker BB36 är lite roligare. I BB36 sitter ett ETA-verk, lätt modifierat av Tudor, så egentligen kan förmodligen vilken urmakare som helst serva klockan, men givetvis rekommenderas ju att lämna in den till en auktoriserad urmakare. Skulle tippa på att det kostar kring 5k i runda slängar. Vart 5-7 år är vad som rekommenderas, har jag för mig.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Håller helt med:)

IMG_1769.JPG
Dags att uppdatera tråden liten. Saknar den alltid lika mycket när jag roterar med andra klockor :cigar:
IMG_3731.JPG
 

biglebowski

Breitling
Tycker BB36 är lite roligare. I BB36 sitter ett ETA-verk, lätt modifierat av Tudor, så egentligen kan förmodligen vilken urmakare som helst serva klockan, men givetvis rekommenderas ju att lämna in den till en auktoriserad urmakare. Skulle tippa på att det kostar kring 5k i runda slängar. Vart 5-7 år är vad som rekommenderas, har jag för mig.

Tack! Inte alltför häftigt alltså.

Håller med om att BB:n känns roligare, fräschare samt vassare. Ska förhoppningsvis in och klämma på en imorgon.
 
  • Like
Reactions: PJW

jelle

Omega
Hade tänkt något helt annat men blev denna ändå! Är mycket nöjd efter en dryg vecka på handleden:). Storleken passar bra även på en något större handled, men varför är länken så kort? Kör alla länkbitar och behöver nästan beställa en extra..
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    148.3 KB · Visningar: 147

PJW

Audemars
2-Faktor
Hade tänkt något helt annat men blev denna ändå! Är mycket nöjd efter en dryg vecka på handleden:). Storleken passar bra även på en något större handled, men varför är länken så kort? Kör alla länkbitar och behöver nästan beställa en extra..
Fick köpa en länkbit till för sommarmånaderna. Jäkla stil av Tudor..
 

jelle

Omega
Lite dumt o begränsa målgruppen så.. Annars tycker jag länken håller väldigt hög kvalitet riktigt fint borstat!
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Camo bandet är smalare än bandhornsbredden på min bb? Någon annan som upplever samma sak? Har bildgooglat lite och det verkar vara så på många bilder... Band till min förra black Bay blue satt helt perfekt!
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Tycker BB36 är lite roligare. I BB36 sitter ett ETA-verk, lätt modifierat av Tudor, så egentligen kan förmodligen vilken urmakare som helst serva klockan, men givetvis rekommenderas ju att lämna in den till en auktoriserad urmakare. Skulle tippa på att det kostar kring 5k i runda slängar. Vart 5-7 år är vad som rekommenderas, har jag för mig.

Sanning med modifikation möjligtvist:).. visst att öppna rengöra, smörja och plocka ihop kanske går bra men tillgång till eventuellt slitna delar som Tudor har bytt ut och packningar/krona är ju en annan femma. Sen om det är lätt modifierat vet jag inte om det har framgått någonstans? ETA 2824 har ju damtumkomplikation och den är ju bortplockad inklusive ”hacket” i kronan för quick set av datumet..
 
Topp