• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

1965ek

Patek
2-Faktor
IMG_0826.JPG
IMG_0827.JPG
IMG_0828.JPG
IMG_0829.JPG
IMG_0830.JPG
IMG_0831.JPG

Testar ett Tire Tread från Uncle Seiko. Passar utmärkt enligt mig och ger klockan ytterligare karaktär. Kommer bli perfekt att plumsa med. Hålen är dock överdimensionerade för att passa Seiko fatbars.
 
Senast ändrad:

1965ek

Patek
2-Faktor
Har nu haft klockan i sedan slutet av april. Är fortsatt mycket nöjd och tittar mer på klockan än att läsa av tiden. När jag först tog upp den så tänkte jag att den var för liten, men magi sker när man har den på armen. Den känns helt perfekt.
Klocken fungerar på olika band men rios-lädret var för rustikt för min smak. Ett tunnare skulle säkert passa bättre.
Vad det gäller tidshållningen är den löjligt exakt. Plus 1 sek... på 16 dagar.
Länken är den första jag gillat och natot extremt bekvämt och bygger bara ett lager på höjden. Varför ingen annan kopierar konstruktionen kan jag inte förstå. Kanske finns men inget jag sett.
Är owg sedan den kom hem och för första gången på mycket länge letar jag inte aktivt efter nästa. (Vet såklart att mitt konstiga tillstånd så småningom kommer gå över)

IMG_0559.JPG
IMG_0707.JPG
IMG_0726.JPG
IMG_0826.JPG
IMG_0932.JPG
IMG_1420.JPG
IMG_1423.JPG
IMG_1425.JPG
IMG_1426.PNG
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Har nu haft klockan i sedan slutet av april. Är fortsatt mycket nöjd och tittar mer på klockan än att läsa av tiden. När jag först tog upp den så tänkte jag att den var för liten, men magi sker när man har den på armen. Den känns helt perfekt.
Klocken fungerar på olika band men rios-lädret var för rustikt för min smak. Ett tunnare skulle säkert passa bättre.
Vad det gäller tidshållningen är den löjligt exakt. Plus 1 sek... på 16 dagar.
Länken är den första jag gillat och natot extremt bekvämt och bygger bara ett lager på höjden. Varför ingen annan kopierar konstruktionen kan jag inte förstå. Kanske finns men inget jag sett.
Är owg sedan den kom hem och för första gången på mycket länge letar jag inte aktivt efter nästa. (Vet såklart att mitt konstiga tillstånd så småningom kommer gå över)

IMG_0559.JPG
IMG_0707.JPG
IMG_0726.JPG
IMG_0826.JPG
IMG_0932.JPG
IMG_1420.JPG
IMG_1423.JPG
IMG_1425.JPG
IMG_1426.PNG
Snyggt!
Vilken app kör du för att mäta tidhållningen?
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Snyggt!
Vilken app kör du för att mäta tidhållningen?
WarchTracker
Funkar bra. Datapunkterna läggs till genom att man trycker vid ett givet klocklag som kommer automatiskt eller som man väljer själv. Några tiondelar hit eller dit beroende på hur exakt man är, men över tid tillräckligt bra. Finns grafer och lite annat plus att man kan exportera i .csv om man är lagd åt det nördiga hållet.
 

KMS

Rolex
Nån som har någon känsla om 36an kommer få lika många tavelvarianter som dykarBB?
Hade vart mumma med en gilttavla.:)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
WarchTracker
Funkar bra. Datapunkterna läggs till genom att man trycker vid ett givet klocklag som kommer automatiskt eller som man väljer själv. Några tiondelar hit eller dit beroende på hur exakt man är, men över tid tillräckligt bra. Finns grafer och lite annat plus att man kan exportera i .csv om man är lagd åt det nördiga hållet.
WatchTracker
Inget annat
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
Någon spm vet när guld stål kommer att landa i butik. Sorry om det redan avhandlats.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Alltid kul att byta band. Testade detta för någon månad sedan men tyckte inte om det. Lite mer nöjd denna gång. Ska ge det en dag eller två. Tror ändå att ett svart alternativt olivfärgat passar ännu bättre. Hittat en del på Bulang & Sons som inspiration.
Någon som testat eller sett ett annat som ni tycker borde passa bra och kan tipsa?
IMG_1461.JPG
IMG_1462.JPG
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Alltid kul att byta band. Testade detta för någon månad sedan men tyckte inte om det. Lite mer nöjd denna gång. Ska ge det en dag eller två. Tror ändå att ett svart alternativt olivfärgat passar ännu bättre. Hittat en del på Bulang & Sons som inspiration.
Någon som testat eller sett ett annat som ni tycker borde passa bra och kan tipsa?
IMG_1461.JPG
IMG_1462.JPG
Snyggt! Jag är mer inne på helstygn. Tunnt, gärna lite lätt textur.

Tycker mitt orangea band nedan passar bra, men hade gärna haft ett lite mer ruggat och tunnare läder.
IMG_5799.JPG
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Snyggt! Jag är mer inne på helstygn. Tunnt, gärna lite lätt textur.

Tycker mitt orangea band nedan passar bra, men hade gärna haft ett lite mer ruggat och tunnare läder.
IMG_5799.JPG
Håller helt med att ett tunnare borde passa bättre jfr med åtminstone mitt som är hyggligt rustikt och inte så tunnt jag skulle önska. Var kommer ditt band från?
 
Topp