• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudor från Rob.E - Oli säljer klockor han inte kan leverera

Så fort folk börjar snacka om att "knacka på", knäcka ben etc så brukar trådar som denna spåra ur..

Jag uppmanar å det hårdaste alla som ligger ute med stålar att gå till Polisen om man känner sig blåst. Ta med all dokumentation, print screens etc. Det är säkert flera som sitter och läser detta och inte vågar/vill/skäms för att berätta här.
Att han "frivilligt" betalar tillbaka nu till vissa utvalda när det är eld i baken och hot om anmälan, uthängning osv gör inte honom mindre skyldig.

PM'a mig för namn på butiken där han jobbar, om man vill skicka lite "Lästips på Klocksnack" till butiken..

Senast ändrad:
För att admin tog bort inlägget om var han jobbar så jag antar att de sitter på informationen.
Tror vi kan släppa det där nu. Admin lämnar inte ut info om sina användare (utan polisanmälan), det finns dock flertalet andra i denna tråd som kan dela med sig av all möjlig info via PM. En så kallad ickefråga.

Senast ändrad:
Så fort folk börjar snacka om att "knacka på", knäcka ben etc så brukar trådar som denna spåra ur..

Jag uppmanar å det hårdaste alla som ligger ute med stålar att gå till Polisen om man känner sig blåst. Ta med all dokumentation, print screens etc. Det är säkert flera som sitter och läser detta och inte vågar/vill/skäms för att berätta här.
Att han "frivilligt" betalar tillbaka nu till vissa utvalda när det är eld i baken och hot om anmälan, uthängning osv gör inte honom mindre skyldig.

PM'a mig för namn på butiken där han jobbar, om man vill skicka lite "Lästips på Klocksnack" till butiken..
Håller med gå till polisen det är trots allt deras jobb, sen att det förmodligen avskrivs med motivering”brott kan ej styrkas” kan göra en ännu mer förbannad. Sen förstår jag inte varför man inte skulle våga eller skämmas för att man litat på en människa som ev. blåst en.
Tror att om fler går till polisen och anmäler så blir det svårare att skriva av ärendet. Ha en GTG och gå i samlad trupp och anmäl tror det är lättare och få tillbaka pengar den vägen, har man inkomst blir det väl någon typ av utmätning om likvidamedel saknas. Vid fällande dom vill sägas.

Tror vi kan släppa det där nu. Admin lämnar inte ut info om sina användare, det finns dock flertalet andra i denna tråd som kan dela med sig av all möjlig info via PM. En så kallad ickefråga.
Måste bara fråga var gränsen går och när admin tycker att man har förverkat rätten till att vara användare på forumet?
Själv tycker jag gränsen är nådd med råge men räknar med att få höra hur fel jag har.

En seriös fråga då allt uppviglande tas bort. Gjorde Olli rätt för sig under många år eller trappade han upp det direkt och började lura folk? Jag är egentligen inte för högaffelsjakter men detta forum ter sig rätt ärligt och så borde det förbli!

Det är fler som väntar på pengar, fick PM från ytterligare en person igår som väntar på att få tillbaka sina pengar. Även den personen säger att telefonen är avstängd.

Jag lider verkligen med er som fortfarande väntar på pengar eller klocka. Lite förvånad dock att det inte redan blivit ett polisiärt ärende, speciellt med tanke på incidenten vi hade tidigare med användaren Shark, https://klocksnack.se/threads/varning-för-användaren-shark.72397/ i denna soppa handlade det dessutom om ej levererade SKX007 och värden runt några tusenlappar.
Jag hoppas fler får tillbaka sina pengar och får en bra jul.

Jag tycker det är intressant att en medlem utnyttjat forumet för att bedriva ngn form av bedrägeri.. Hade detta hänt utanför är det helt oväsentligt.
Vi vet inte att det är bedrägeri. Något kan ha gått åt helvete eller något. Tråkigt är det ju likväl. Många medlemmar(däribland jag) har utfört affärer med Oli utan problem.

Vi vet inte att det är bedrägeri. Något kan ha gått åt helvete eller något. Tråkigt är det ju likväl. Många medlemmar(däribland jag) har utfört affärer med Oli utan problem.

Tycker det är helt klart att oli fuckat upp alldeles för mkt för att inte påstå det är pyramidspel eller bedrägeri.

Edit: frågar du de som gjort affärer med ex B. madoff var det nog en hel del som har bra erfarenheter med, men tillslut spricker bubblan och allt går åt skogen för väldigt många.

På förekommen anledning fick jag denna tråd upplåst.

oli fortsätter att ställa till det för människor i sin väg, han har nu lyckats med följande bedrifter på sin kriminella bana sedan jag rapporterade om det senast.

* få sparken från Magnussons Ur i Göteborg pga av att han stulit inlämnade klockor. (Trots att enligt utsago Magnussons vetat om hela Oli-affären så anställde de honom)

* tagit fler beställningar och ej levererat kockorna.

* fortsatt inte betalt tillbaka för tidigare affärer där leverans som alla förstått aldrig skett och han lovat att betala tillbaka.

så håll er borta från allt som heter Oli.
Och se till att kräva tillbaka det han e skyldig er, för klockorna finns inte......
För ett par år sedan hade jag en köpes annons ute på en Breitling chronomat b01. Oli hörde av sig och skrev att han hade en till salu och jag kunde få köpa den billig då hans mamma hade precis gått bort och han behövde pengar. Tyckte priset var lite väl för billig och anade oråd så jag avböjde affären.

* få sparken från Magnussons Ur i Göteborg pga av att han stulit inlämnade klockor. (Trots att enligt utsago Magnussons vetat om hela Oli-affären så anställde de honom)
giphy.gif

Kom osökt att tänka på herren i fråga när jag läste HH-tråden.

Kom att tänka på det här efter tråden om HH. Jag var en av dem som betalde "Oli" för en klocka som aldrig kom. Det tog flera månader av undanflykter innan jag hade mina pengar på kontot. Någon klocka fanns det aldrig troligtvis. Grabben verkar ha sabbat sin tillvaro och framtid ganska ordentligt, vilket inte är mer än rätt. Hoppas det löser sig för er andra som råkat ut för honom.

Hela 9 meddelanden med erbjudanden om att fixa klockor sedan starten hittade jag från Oli i min inkorg här på KS.
Tänkte direkt på denne herre när jag läste om Faketonan på TRF.

Tråkigt att det inte löst sig för de som han är skyldig pengar och han har ju eskalerat sina bravader.

Tillbaka
Topp