Jag har inte velat kladda ner tråden, men jag måste ryggdunka dig lite
@sherwan då det var både bra skrivet och samtidigt något som säkert många känner är pinsamt. Att ligga ute med pengar så länge till någon, att känna sig blåst och lurad.
Jag har handlat av oli, men betalade handpenning på 10% och fick klockan levererad. Hade inga problem, men visst var det lite skumt att han hade "kontakter" i branschen, att Swish var reggad via hans tjejs mobilnummer och att han helst inte ville ha något omdöme i sin tråd då han inte ville att folk skulle tro att han gråhandlade..
Nåväl, jag hade flyt och många har säkert haft bra affärer.. men det räcker ju med en riktigt dålig för att sabba allt.
Oh tro mig!
Känt mig lurad, dum, för snäll och arg...
Sömnlös med funderingar, alla varför, hur, vad man ska ta sig till, malandes om och om igen i hjärnan.
Skammen har varit stor, pinsamt att man blivit lurad.
Litat på löften och alla "snart" man hört.
Precis som många andra så gick det bra i början, handlade av varandra säkert 3-4 gånger utan problem, köpte och sålde klockor av varandra.
Är glad att det är över för min del, att skulden nu äntligen är löst men samtidigt ledsen, dels för andra som inväntar pengar, men även för Oli.
Hur och varför han sitter i den sitsen kan endast han svara på, men hoppas verkligen han får ordning på allt och gör rätt för sig.
I allt detta tror jag att innerst där finns en bra person som hamnat fel och låtit en liten snöboll rulla nerför backen, blivit större än förväntat och mer än han klarat av.
Angående det rättsliga, med all respekt för svensk rättsväsende, hade inte höga förhoppningar att de skulle ordna det.
Sparade allt, korrespondensen, löften, swish betalningar mm
Men även efter det var man osäker på hur det hade utspelat sig ifall det krävdes polisanmälan.
Tilliten är tyvärr inte högt när de som lurar till sig pengar kanske sitter några månader om de döms, att de kanske får ett slag på handleden eller att det läggs ner pga brist på tillräckligt med bevis eller någon skitanledning.
Allt medan motparten får en lång utdragen kamp med polis, försäkringsbolag & risken att aldrig ersättas.
I slutändan så har de drabbade oftast mindre rättigheter än de som lever rövare, tyvärr.
Se tex senaste händelse med klockan som hamnade hos pantbanken efter att en bedragare hade lurat till sig den.
De drabbade fick ingen ersättning och hoppas att de kanske får tillbaka den...