• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor från Rob.E - Oli säljer klockor han inte kan leverera

Din inställning är en smula märklig. Det jag var med om är extremt likt vad som hänt. Betala för något som inte levereras i en affär mellan två privatpersoner. Hur tycker du att det skiljer sig från Olis affärer?

Jag är öppen för PM om nån är intreserad av fördjupning iofs.
Du har ju inte skrivit hur det du var med om gick till, hur ska vi då kunna värdera hur likt det är?

Flera här har ju haft direktkontakt med Oli via sms, telefonsamtal, F2F och PM. Pengar har gått direkt till hans Swish eller nu senare till hans sambo.
Här är det dessutom flera som blivit utsatta för samma beteende, om 5-10 pers går ihop och gör anmälan eller driver det civilt har jag väldigt svårt att se att de inte skulle kunna styrka vem de har haft att göra med. Detsamma gäller uppsåt då det är ett upprepat beteende över flera års tid. Att man skulle vara tvungen att ha ett skriftligt regelrätt avtal stämmer inte heller alltid.

Så jag har lite svårt att se kopplingen till det du var med om, framförallt eftersom du skrivit extremt kort om det. Så ja, tips är såklart OK att ge men ska de bli relevanta så ska de ju vara kopplade till det som hänt här i tråden, annars riskerar det som sagt att bli missvisande.
 
Du har ju inte skrivit hur det du var med om gick till, hur ska vi då kunna värdera hur likt det är?

Flera här har ju haft direktkontakt med Oli via sms, telefonsamtal, F2F och PM. Pengar har gått direkt till hans Swish eller nu senare till hans sambo.
Här är det dessutom flera som blivit utsatta för samma beteende, om 5-10 pers går ihop och gör anmälan eller driver det civilt har jag väldigt svårt att se att de inte skulle kunna styrka vem de har haft att göra med. Detsamma gäller uppsåt då det är ett upprepat beteende över flera års tid. Att man skulle vara tvungen att ha ett skriftligt regelrätt avtal stämmer inte heller alltid.

Så jag har lite svårt att se kopplingen till det du var med om, framförallt eftersom du skrivit extremt kort om det. Så ja, tips är såklart OK att ge men ska de bli relevanta så ska de ju vara kopplade till det som hänt här i tråden, annars riskerar det som sagt att bli missvisande.
Nicket och objektet är annorlunda. Det är skillnaden, inte mer.

Min enda poäng var att hjälpa de som drabbats. Ett sätt att göra det är att bemöta de som häver ur sig "öh, dra honom till tingsrätten" utan någon som helst reflektion över möjligheterna. Det var det jag bemötte eftersom jag har gått hela vägen med polis, åklagare och tingsrätt. Märkligt och trist att det var så ovälkommet för dig.
 
Nicket och objektet är annorlunda. Det är skillnaden, inte mer.

Min enda poäng var att hjälpa de som drabbats. Ett sätt att göra det är att bemöta de som häver ur sig "öh, dra honom till tingsrätten" utan någon som helst reflektion över möjligheterna. Det var det jag bemötte eftersom jag har gått hela vägen med polis, åklagare och tingsrätt. Märkligt och trist att det var så ovälkommet för dig.

Vad hindrar dig från att dra det civilrättsligt?
 
Du har ju inte skrivit hur det du var med om gick till, hur ska vi då kunna värdera hur likt det är?

Flera här har ju haft direktkontakt med Oli via sms, telefonsamtal, F2F och PM. Pengar har gått direkt till hans Swish eller nu senare till hans sambo.
Här är det dessutom flera som blivit utsatta för samma beteende, om 5-10 pers går ihop och gör anmälan eller driver det civilt har jag väldigt svårt att se att de inte skulle kunna styrka vem de har haft att göra med. Detsamma gäller uppsåt då det är ett upprepat beteende över flera års tid. Att man skulle vara tvungen att ha ett skriftligt regelrätt avtal stämmer inte heller alltid.

Så jag har lite svårt att se kopplingen till det du var med om, framförallt eftersom du skrivit extremt kort om det. Så ja, tips är såklart OK att ge men ska de bli relevanta så ska de ju vara kopplade till det som hänt här i tråden, annars riskerar det som sagt att bli missvisande.
Vill förtydliga, om du syftar på min utsaga gällande Swishbetalning till flickvännens mobil, att Swishbetalningen gick till hans namn även om numret var reggat på henne.
Men du kanske syftar på någon annan. Jag skulle aldrig swishat till en tredje part med flit.
 
Vill förtydliga, om du syftar på min utsaga gällande Swishbetalning till flickvännens mobil, att Swishbetalningen gick till hans namn även om numret var reggat på henne.
Men du kanske syftar på någon annan. Jag skulle aldrig swishat till en tredje part med flit.
Missuppfattning från mig.
 
Nicket och objektet är annorlunda. Det är skillnaden, inte mer.

Min enda poäng var att hjälpa de som drabbats. Ett sätt att göra det är att bemöta de som häver ur sig "öh, dra honom till tingsrätten" utan någon som helst reflektion över möjligheterna. Det var det jag bemötte eftersom jag har gått hela vägen med polis, åklagare och tingsrätt. Märkligt och trist att det var så ovälkommet för dig.
Klart det inte är ovälkommet om du beskriver vad som hänt. Det gjorde du inte förrän nu. Man kan ju inte gissa sig till att du gått igenom en tingsrättsprocess utifrån samma typ av beteende där bara nick och objekt skiljer sig.
 
Beställde en Breitling ca 6 veckor (17e september) före denna tråd skapades som ännu inte dykt upp. Den ska enligt Oli ha kommit till honom för ungefär 1,5-2 veckor sedan men han har inte hunnit skicka den. Gav honom igår en vecka på sig att antingen få fram klockan till mig eller pengarna tillbaka. Återkommer med svar om hur det hela utvecklar sig.
 
Senast ändrad:
Beställde en Breitling ca 2 veckor (17e september) före denna tråd skapades som ännu inte dykt upp. Den ska enligt Oli ha kommit till honom för ungefär 1,5-2 veckor sedan men han har inte hunnit skicka den. Gav honom igår en vecka på sig att antingen få fram klockan till mig eller pengarna tillbaka. Återkommer med svar om hur det hela utvecklar sig.
Har du betalat hela beloppet eller bara en handpenning?
 
Beställde en Breitling ca 2 veckor (17e september) före denna tråd skapades som ännu inte dykt upp. Den ska enligt Oli ha kommit till honom för ungefär 1,5-2 veckor sedan men han har inte hunnit skicka den. Gav honom igår en vecka på sig att antingen få fram klockan till mig eller pengarna tillbaka. Återkommer med svar om hur det hela utvecklar sig.
Hoppas den kommer fram. Kan ju tycka att det borde vara prioriterat att få iväg klockorna så snabbt det bara går nu när denna tråden är aktuell också. Två veckor känns som lång handläggningstid för att få iväg ett paket...
 
Här kommer då uppdateringen. Blev lovad att den skulle skickas senast onsdag, på tisdagkväll ringde den som förmedlade klockan åt Oli till mig och bekräftade adress och hur mycket jag betalt för klockan. Gick iväg på onsdag och är nu framme hos mig och allt ser bra ut.

Skönt att kunna lägga detta bakom sig även om min process inte alls varit lika utdragen som andras så tar det ju ändå på psykiskt. Utan tråden hade jag nog inte varit så på som jag varit i slutet, känslan av "jag vill ju inte vara jobbig" hade nog infunnit sig annars. Så om det finns fler drabbade där ute så hoppas jag ni står på er och önskar en lösning för er också!
 
Här kommer då uppdateringen. Blev lovad att den skulle skickas senast onsdag, på tisdagkväll ringde den som förmedlade klockan åt Oli till mig och bekräftade adress och hur mycket jag betalt för klockan. Gick iväg på onsdag och är nu framme hos mig och allt ser bra ut.

Skönt att kunna lägga detta bakom sig även om min process inte alls varit lika utdragen som andras så tar det ju ändå på psykiskt. Utan tråden hade jag nog inte varit så på som jag varit i slutet, känslan av "jag vill ju inte vara jobbig" hade nog infunnit sig annars. Så om det finns fler drabbade där ute så hoppas jag ni står på er och önskar en lösning för er också!
Så det visade sig att en AD hade klockan under de senaste veckorna då den skulle legat opackad hos Oli?

Skönt att det löste sig!
 
Det blir ju såklart en annan femma. Men har pratat med OLI , och vi har kollit överens om ett slutdatum. Antingen klocka eller pengar tillbaka. Vi får se m. Jag tror ju ändå på att oli är en grön kvist.
Han har ej betalt tillbaka pengarna som han är skyldig mig.. skulle fått dom i november sen har det blivit uppskjutet och nu verkar telefonen vara avstängd..
 
När man har läst tråden så är jag glad att jag inte skickade iväg pengar till Oli då han skulle förmedla en Sub LV till mig på distans.
 
Väldigt märkligt hur man har mage att (vad det verkar) fortsätta kränga klockor efter att ha målat in sig i ett hörn på det här viset. Hoppas allt löser sig för de som fortfarande ligger ute med pengar.

Det är bra att sånt här kommer upp till ytan så inte blåögda KS-newbies som jag snubblar in i såna här blivande magsår.
 
Det finns ju info om var han jobbar så skicka ett PM till admin.

EDIT: I kontaktsyfte och inget annat.
Varför ska man skicka ett pm till admin i kontakt syfte? Kontakt har ju redan sökts gånger flera. Vad är poängen? Om det var undertecknad han var skyldig en klocka eller motsvarande summa så hade det blivit ett personligt besök för att utesluta ev missförstånd.
 
Väldigt märkligt hur man har mage att (vad det verkar) fortsätta kränga klockor efter att ha målat in sig i ett hörn på det här viset. Hoppas allt löser sig för de som fortfarande ligger ute med pengar.

Det är bra att sånt här kommer upp till ytan så inte blåögda KS-newbies som jag snubblar in i såna här blivande magsår.[/QUOTE
 
Senast ändrad:
Varför ska man skicka ett pm till admin i kontakt syfte? Kontakt har ju redan sökts gånger flera. Vad är poängen? Om det var undertecknad han var skyldig en klocka eller motsvarande summa så hade det blivit ett personligt besök för att utesluta ev missförstånd.

@benknäckaren får ta vilken sorts kontakt han vill. I och med att @Oli har stängt av sitt nummer så tipsade jag om att hans arbetsplats har omnämnts i tråden. Med den infon kan sedan Herr Benknäckare ringa, maila eller gå dit. Förstår inte riktigt vad du menar faktiskt.
 
Tillbaka
Topp