Du har ju inte skrivit hur det du var med om gick till, hur ska vi då kunna värdera hur likt det är?Din inställning är en smula märklig. Det jag var med om är extremt likt vad som hänt. Betala för något som inte levereras i en affär mellan två privatpersoner. Hur tycker du att det skiljer sig från Olis affärer?
Jag är öppen för PM om nån är intreserad av fördjupning iofs.
Flera här har ju haft direktkontakt med Oli via sms, telefonsamtal, F2F och PM. Pengar har gått direkt till hans Swish eller nu senare till hans sambo.
Här är det dessutom flera som blivit utsatta för samma beteende, om 5-10 pers går ihop och gör anmälan eller driver det civilt har jag väldigt svårt att se att de inte skulle kunna styrka vem de har haft att göra med. Detsamma gäller uppsåt då det är ett upprepat beteende över flera års tid. Att man skulle vara tvungen att ha ett skriftligt regelrätt avtal stämmer inte heller alltid.
Så jag har lite svårt att se kopplingen till det du var med om, framförallt eftersom du skrivit extremt kort om det. Så ja, tips är såklart OK att ge men ska de bli relevanta så ska de ju vara kopplade till det som hänt här i tråden, annars riskerar det som sagt att bli missvisande.