Intressant inlägg!Det finns vissa saker som är lite konstiga här i tråden. Jag tycker att Oli får oförtjänt mycket skit och många ogrundade anklagelser. Det finns flera frågetecken åt alla håll tycker jag och då är ändå jag en av de som fått vänta på klocka och pengar.
Först och främst ska kommas ihåg att alla (?) som fått ett erbjudande att köpa en klocka av Oli visste att han inte hade den i handen, i alla fall i mitt fall där han förklarade att han kommer lägga en order via en branschkontakt och att det dröjer 1-3 veckor för leverans. Jag var fullt medveten om att han inte hade klockan i näven och att jag skulle få vänta på leverans. Att vänta lite extra var ett pris jag var villig att betala för att komma undan billigare i jakten på min första "riktiga klocka". Problemet här är inte att leveranstiderna var långa utan att de konstant blev längre, även om Oli förklarade att leveranser kan dröja och så vidare så kändes det ändå inte helt betryggande då man ändå satt med pengar ute och fortfarande inte visste om det skulle dröja 2 dagar till eller 5 veckor till innan leverans. Det var hela den osäkerheten som var det jobbiga.
Sen i mitt fall då det var mitt första riktiga klockköp och det gick över 3 veckor valde jag att fråga en av moderatorerna här i tråden om råd. Jag skickade ett PM till moderatorn för att fråga om det var normalt med fördröjda leveranstider (eftersom jag inte känner till branschen så bra) och ville egentligen få förklarat för mig om det var normalt eller inte med så långa leveranstider för den typen av klockor. Detta meddelandet skickade jag för att moderatorn verkade vara schysst och verkade vara en person man kan ha förtroende för. Jag skrev vidare att personen jag köpt av hade många referenser sedan 3 år tillbaka i Good & badguys och att jag inte trodde att jag blivit blåst. Moderatorn svarade mig att leveranstider kan dröja i branschen och att om jag börjar bli orolig skulle jag vara tydlig mot Oli att jag började bli orolig, det var ett bra tips som jag följde.
Det som är riktigt skumt är dock att jag efter några veckor, samma dag som Tysken startat denna tråd får ett PM från Tysken från ingenstans. Tysken skickar länk till tråden och frågar om mina erfarenheter av att göra affärer med Oli. Jag har inte berättat för någon om min deal med Oli förutom moderatorn här på forumet så det är tydligt att den enda personen som kan ha gett information till Tysken om min affär med Oli är moderatorn. Vad syftet är vet jag inte, men den saken som är säker är att Tysken antingen är moderatorn i fråga eller en vän till honom.
Jag har inget intresse för att vara med i konflikter mellan olika ADs eller vad det hela egentligen handlar om men det är tydligt att detta är något större än endast något drev mot Oli. Framförallt med tanke på Tyskens tidigare trådstart om Rob E.
Jag skyddar inte heller Olis tillvägagångssätt vid affärerna, det hade absolut kunnat skötas snyggare speciellt om han visste att leveranstiderna dröjde då han redan hade flera som väntade och ändå verkade göra nya affärer med folk. Men i slutändan svarade han alltid och försökte förklara, även om förklaringarna inte alltid kändes särskilt betryggande. Gällande frågan om att han ska tjäna pengar på affärerna eller inte tycker jag personligen är helt irrelevant och har extremt svårt att förstå varför folk hakar upp sig på den detaljen.
Det är något fulspel på gång som jag inte gillar och jag uppskattar inte heller att mina privata konversationer med en moderator läcks vidare till någon som ska använda det i syfte att smutskasta någon.
Var står du idag, har du fått klockan?