• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudor från Rob.E - Oli säljer klockor han inte kan leverera

Bland annat, men det är en lång historia.
Bara glad att det äntligen är löst nu för min del.

Hoppas det ordnar sig för alla andra som sitter i samma sits.
De får själva bedömma och bestämma om de vill komma ut i denna tråd.

Vänta nu. Du har alltså väntat på pengar sedan tre år tillbaka, men valde ändå nyligen att göra någon form av ytterligare affär kring en BB GMT? ”Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me”...

Det verkar uppenbart att Oli har fuckat upp här. Men det verkar också som om forumet kryllar av naiva personer som gärna vill göra ett klipp och undvika AD, men sedan grinar när något går snett?

Vänta nu. Du har alltså väntat på pengar sedan tre år tillbaka, men valde ändå nyligen att göra någon form av ytterligare affär kring en BB GMT? ”Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me”...

Det verkar uppenbart att Oli har fuckat upp här. Men det verkar också som om forumet kryllar av naiva personer som gärna vill göra ett klipp och undvika AD, men sedan grinar när något går snett?
Nej. Tudorn skulle vara en kvittning av den skulden, när pengar aldrig kom blev det en sådan lösning på problemet som startade för 3 år sedan.
Sitter med mobilen är ute, en för lång historia att förklara, men en lång och jobbig resa har det varit.

Nej. Tudorn skulle vara en kvittning av den skulden, när pengar aldrig kom blev det en sådan lösning på problemet som startade för 3 år sedan.
Sitter med mobilen är ute, en för lång historia att förklara, men en lång och jobbig resa har det varit.
Och det verkar Oli inte hålla med om då ifall det är samma händelse som detta?:

Det där var en beställning precis som dom andra och hade inget att göra med det jag var skyldig sherwan innan. Det löstes, sedan gjordes en till affär och den klockan har inte blivit levererad, än.

Denna tråd börjar tappa sitt syfte och diskussionen är off topic.
Har handlat om hur vissa medlemmar upplevt försäljningar av Oli. Några mycket positiva, några negativa.
Det verkar som att Oli börjat lösa hans affärer med de som upplevt det som negativt. Mycket bra! Tråden har bidragit till ngt positivt.

Har ngn ngt relevant att tillägga är det bara att dra ett pm till admins så kan vi låsa upp den.

Jag inväntar återbetalning för en
Tudor BB GMT och en Grand Seiko.
Det är för kvittning av en släpande skuld från över 1 år tillbaka.

Oli har lovat att återbetala denna vecka.
Jag återkommer med uppdatering huruvida löftet infriades eller ej.

Och GS fra Magnussons UR i Gøteborg?!

Senast redigerad av en moderator:
Det är väl av stort värde att tråden är öppen då det förefaller ge Oli luft under vingarna att återbetala eller leverera varan. Denna tråd om någon visar väl vad goodguys o badguys tråden egentligen är värd. Oli har väl för övrigt under flera år sålt nya klockor både på KS och TTT. Hoppas luften under vingarna räcker för att lösa alla skulder. För övrigt är det ju helt galet om någon tror att Oli säljer nya klockor med rabatt för att han vill vara en hygglig kille.

Det är minst sagt imponerande att någon väntar ens ett år på återbetalning/klocka utan att göra påhälsning. Jag har en italienare som försöker med tricks nu, han hoppas att två månader ska passera och inget hända och att pengar stannar i hans ficka. Så fungerar det inte riktigt i min värld. Jag tror dock att Oli kommer att göra rätt för sig, jag förstår dock inte vad han har hållit på med under åren. Det låter som ett ponzi scheme ...

Senast redigerad av en moderator:

Har du väntat på pengar i 1 års tid? Fan vilket tålamod. Skulle få hybris efter en månad tops.

Jag tror dock att Oli kommer att göra rätt för sig
Av de 6 personer som hittills skrivit i tråden verkar det bara vara en som fått sina pengar tillbaka sedan tråden startades. Om man räknar ihop pengarna i denna tråd så är det uppskattningsvis cirka 180000kr han är skyldig till de i tråden

Är ganska övertygad om att skulderna är större än så och att det finns många fler som inte skrivit i tråden av olika anledningar.

Anledningarna till att varför folk inte skriver kan som jag skrev tidigare vara många. Rädsla att inte få sina pengar, att man tycker det är pinsamt, att man fått nya löften om datum, vädjan från Oli, nya kvittningslösningar (tydligen GS nu också), att man innerst inne hoppas att det kommer lösa sig av sig självt osv osv.

Precis som @marw skriver här ovan har Oli sysslat med detta länge och inte bara på KS. Förutom att skulderna då växer och växer så växer även skickligheten och desperationen att hålla allt igång för att det inte ska krasha. Om man tror att det handlar om ovilja att lösa detta så tror man nog väldigt fel,

Här kommer en uppdatering som utlovat.
Återbetalningen från Oli är klar nu så det ska bli skönt att lägga detta bakom sig.
Så håll ut och ge inte upp ni som inväntar pengar eller klockor.
Härligt att höra, kan ändå tycka att det inte skall behövas en tråd av detta slag för att man skall hålla det man lovat dock!

Det får väl ses som positivt att skulderna börjar lösa sig och uppenbart har väl denna tråd bidragit till detta. Hur många väntar fortfarande på återbetalning, dvs av er som är aktiva på KS?

Här kommer en uppdatering som utlovat.
Återbetalningen från Oli är klar nu så det ska bli skönt att lägga detta bakom sig.
Så håll ut och ge inte upp ni som inväntar pengar eller klockor.
Skönt att höra att skulden är löst... efter ett år?
Jag tror däremot att de som inte ännu skrivit i tråden skulle gynnas av en lite fylligare beskrivning av denna resa, kanske skulle de då kunna känna igen sig i din beskrivning och dra nytta av den. Att man ska behöva ”hålla ut” (vad det nu innebär) i ett år känns ju helt orimligt.

Jag tror däremot att de som inte ännu skrivit i tråden skulle gynnas av en lite fylligare beskrivning av denna resa, kanske skulle de då kunna känna igen sig i din beskrivning och dra nytta av den. Att man ska behöva ”hålla ut” (vad det nu innebär) i ett år känns ju helt orimligt.
Japp det stämmer att det tog över 1 år.
Blev onödig utfyllnad när jag skrev
”håll ut” och inte ge upp i samma mening då det betyder samma sak för mig i det här fallet.

Att det ska behöva ta så här lång tid är allt annat än rimligt.
Du skriver tidigare i tråden om underläget man kan hamna i när någon är skyldig en pengar och det är tyvärr en väldigt träffsäker poäng då det är precis så som jag har tänkt.

Resan är svår att sammanfatta men avslutningsvis så blev den här tråden avgörande för återbetalningen.

Japp det stämmer att det tog över 1 år.
Blev onödig utfyllnad när jag skrev
”håll ut” och inte ge upp i samma mening då det betyder samma sak för mig i det här fallet.

Att det ska behöva ta så här lång tid är allt annat än rimligt.
Du skriver tidigare i tråden om underläget man kan hamna i när någon är skyldig en pengar och det är tyvärr en väldigt träffsäker poäng då det är precis så som jag har tänkt.

Resan är svår att sammanfatta men avslutningsvis så blev den här tråden avgörande för återbetalningen.
Fy vad gott att höra!!

Radikalt förslag: Privata ärenden kan hanteras i privata meddelanden och inte hängas ut öppet på ett forum med tusentals medlemmar.

Radikalt förslag: Privata ärenden kan hanteras i privata meddelanden och inte hängas ut öppet på ett forum med tusentals medlemmar.
Det är ju just att detta INTE hållits i PM som medfört att flertalet medlemmar fått sina pengar tillbaka efter ÅR av försök. Så ja, ditt förslag är minst sagt radikalt, för att undvika otrevliga ord.

Det är ju just att detta INTE hållits i PM som medfört att flertalet medlemmar fått sina pengar tillbaka efter ÅR av försök. Så ja, ditt förslag är minst sagt radikalt, för att undvika otrevliga ord.

Jag har inte påstått att tråden inte fyllt ett syfte. Däremot tror jag knappast att det tjänar något till att öppna upp folkets domstol i tråden med ytterligare detaljer. För att undvika jette elaka ord.

Jag har inte påstått att tråden inte fyllt ett syfte. Däremot tror jag knappast att det tjänar något till att öppna upp folkets domstol i tråden med ytterligare detaljer. För att undvika jette elaka ord.
Det tjänade till att flertalet fått tillbaka sina pengar. Men folk hade ju kunnat fortsätta försöka lösa det här i PM med utebliven respons istället

Tillbaka
Topp