• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Heritage Black Bay (BLUE) - äntligen min

DrDre

Patek
Grattis till en fin klocka. Roligt att du delar med dig av dina första intryck och med bilder. Vad jag vet är det den första blå på forumet och det är nog många som är nyfikna på den.
 

Markus

Breitling
Tack igen alla. Bjuder på denna bilden som även postades i ställ-ner-ditt-glas-tråden:

markus-bbb05.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Fan va nice!! Vill ha!! Stort grattis till forumets första(?)!!!

Grattis till en fin klocka. Roligt att du delar med dig av dina första intryck och med bilder. Vad jag vet är det den första blå på forumet och det är nog många som är nyfikna på den.

Mycket snygg, men inte forumets första, om inte 15e Maj är före den 2a Maj i någons kalender, Nicklas.S bjöd ju på en redan i början på månaden:

https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/page-27#post-478906
 

buggin-san

Cartier
Mycket sugen på en BB jag också. Den blå/svarta ser otroligt fin ut, och precis som du, velar jag för den röda en smula.... Grattis i varje fall!
 

Markus

Breitling
Ja, tavlan är bisarrt snygg. Men det är ju det där med känslan i titan... Eller rättare sagt avsaknaden av känsla... :)

BBBn är sjukt fin.

Både Pelagos och BBB (om vi kör på den sköna förkortningen) är väldigt, väldigt fina. Men det är ändå rätt stor skillnad på dem. Pelagos är lite mer "toolig" och känns verkligen dykarur samt overkligt lätt.

BBB är något helt annat i min bok. Mer slimmad och elegant. Tycker att tyngden gör väldigt mycket om man ska jämföra, och då till BBB's fördel.

Hade gärna ägt båda men Black Bay är mycket mer mångsidig och passar i alla fall mig bäst. Lycka till med velandet och det framtida valet :)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Både Pelagos och BBB (om vi kör på den sköna förkortningen) är väldigt, väldigt fina. Men det är ändå rätt stor skillnad på dem. Pelagos är lite mer "toolig" och känns verkligen dykarur samt overkligt lätt.

BBB är något helt annat i min bok. Mer slimmad och elegant. Tycker att tyngden gör väldigt mycket om man ska jämföra, och då till BBB's fördel.

Hade gärna ägt båda men Black Bay är mycket mer mångsidig och passar i alla fall mig bäst. Lycka till med velandet och det framtida valet :)

Tack för kloka tankar!

Velander är väl halva nöjet? ;)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
väntar på första modden med blå tavla och guldiga visare!

Tycker den blåa blir lite steril på bild, men har inte sett den irl kan tilläggas
 
Topp