• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IMG_13455.jpg

79030B, mycket bra vardagsklocka :)
 
En annan fundering så här på en onsdag. Jag tänker mig en önskad dykar-kombo. En svart en blå. En mindre i vintage-stuk och en större modernare och mer ”tool”.
Vad är den bättre kombon och varför?
Svart BB58 / Blå MM300 (SLA23)
Spb143 / blå Pelagos

skulle vara kul att höra vad ni tänker?
20210901_191723.jpg

Personligen mycket nöjd med mm300 och bb58.
 
För att utveckla kan det vara värt att veta att SLA23 blir mycket mörk (dvs nästan upplevs svart) i de flesta ljus. Aldrig ägt pelagos men min känsla är att det är omöjligt att inte uppfatta den som blå.
Bra poäng! Pelagos är dessutom väldigt matt, inte bara vad gäller tavla och vridring utan även vad gäller boett och länk.
 
Kommer inte kommentera repor vad folk gör är deras ensak. :cool:

När modellen släpptes frågades det mycket om det på Tudors instagram.
Tudor svarade då i kommentarsfältet att de ännu inte hade några planer på att uppdatera eller byta ut något på en såpass ny modell.

Läget idag kan väl såklart se annorlunda ut när responsen på T-lock har varit så positiv, men då såg det mörkt ut iallafall.

Gått rätt många år nu. Skulle inte förvåna mig om man vill kapitalisera på de ägare som finns. Sen säljs det ju half links och annat just nu. Och en del som ligger i startgroparna för detta.
 
Kommer inte kommentera repor vad folk gör är deras ensak. :cool:



Gått rätt många år nu. Skulle inte förvåna mig om man vill kapitalisera på de ägare som finns. Sen säljs det ju half links och annat just nu. Och en del som ligger i startgroparna för detta.
Klart som fan det kommer komma modeller med nya låset och METAS-verk. Det säger ju sig självt. Frågan är snarare NÄR.

BB58 verkar ju extremt poppis så att uppdatera den så snart efter att de lanserat en ny färg känns ganska onödigt. 2-3 år får man nog räkna med.
 
Testa GS säger jag bara. Vissa Länkar på vissa modeller sitter så sjuuuuuuuukt tight! Har velat testa band på min GMT men det är fan stört omöjligt att få av länken själv och jag vill inte lämna in den, så då får det bli länk.

Testa att slå in en syl mellan boetten och ändlänken så fixar det sig även på en GS, man behöver ens inte fjanta med bandstiften.
 
Blir uppriktigt ledsen över vad som hänt med Tudortråden. En person ger råd om hur man kan byta länk utan att göra fula märken på klockan och det eskalerar till detta. Man kan välja att lyssna och lära eller inte, men om man säger att man inte bryr sig borde man väl släppa det där?
541C6157-DAB3-4599-B66F-5E489B32F72D.jpeg
 
Nu till något helt annat. Det jag ska skriva nu har jag "HÖRT" Så vet INTE om det stämmer (blir tvungen och skriva så innan , så inte det skev vrids till något annat). Men iallafall hört, att om nåt år så kommer förmodligen Tudor black bay 58 (både blå och svart, men att svart kommer vara mer populär då den var först) och slutas och tillverkas. Hört att dom är ju redan beställningsvaror. Dvs att man måste vänta nån månad innan man kan köpa dom hos AD. Vissa säger att det är 3mån väntetid, vissa 6mån, till o med hört upp till 2år. Men inte hört hur länge, men att vissa tror 5år. Dvs fr 2018-2023 (men som sagt vet ej om det stämmer). Att dom tillverkas på beställning. Beställningarna/tillverkningen ska tydligen bara pågå nåt år.

Men som sagt bara hörsägen , vet ej om det stämmer. Någon som hört något liknande??
 
Nu till något helt annat. Det jag ska skriva nu har jag "HÖRT" Så vet INTE om det stämmer (blir tvungen och skriva så innan , så inte det skev vrids till något annat). Men iallafall hört, att om nåt år så kommer förmodligen Tudor black bay 58 (både blå och svart, men att svart kommer vara mer populär då den var först) och slutas och tillverkas. Hört att dom är ju redan beställningsvaror. Dvs att man måste vänta nån månad innan man kan köpa dom hos AD. Vissa säger att det är 3mån väntetid, vissa 6mån, till o med hört upp till 2år. Men inte hört hur länge, men att vissa tror 5år. Dvs fr 2018-2023 (men som sagt vet ej om det stämmer). Att dom tillverkas på beställning. Beställningarna/tillverkningen ska tydligen bara pågå nåt år.

Men som sagt bara hörsägen , vet ej om det stämmer. Någon som hört något liknande??
Känns konstigt att sluta tillverka BB58 redan då. Ställer mig högst tveksam till det men klockvärlden förvånar ju till och från.
 
Tillbaka
Topp