• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har läst att den brukar dra i håret så tänkte främst på det. Har dock aldrig sett/provat den irl så kanske ändrar åsikt. Annars så är det mer att den skulle upplevas som sportigare om man hade den på Oyster istället.
Jag har nog KS’S hårigaste armar. Länken drar inte i håret alls, utan det är en otroligt skön länk. Dock billig clasp. Håller annars med, oysterlänk på Tudor DD är snyggt!
 
Repa = Skada, alltså repor är skador även om de är små. Hur stora, många och djupa repr man är ok med är väldigt olika. Men på ett klockforum med nördar och samlare så är nog de allra flesta rätt så noga med att ta hand om sina klockor. Personligen kör jag hårt med mina beaters men klockor över ett visst värde ( eller som är viktiga för mig ) är jag försiktig med.

Förstår att klocknördar reagerar på skador (nedan) så du behöver inte gå i taket och tycka hela KS ballat ur och kalla folk för barn när du själv gnäller som ett efter att typ 5 av 33000 medlemmar kommenterat din Tudor.

Som sagt känn lugnet och ös på med din Tudor som du känner.

9B6DDFC4-056B-46A5-8649-456FE6C86F97.jpeg
Här har du bättre bilder. Nya tagna idag. Att man ens påpekar sånna små skador och sen framstår som om hela klockan skulle vara sönder repad. Som sagt vill man inte ha en enda repa på sin klocka, kanske man inte ska bära en. Även det fotot du visar är förstorat med macro. Syns inte så mkt i verkligheten. Men du /ni förstorar upp en sak till överdrift..
20210901_075312.jpg
20210901_075513.jpg
20210901_075600.jpg
20210901_075618.jpg
 
Här har du bättre bilder. Nya tagna idag. Att man ens påpekar sånna små skador och sen framstår som om hela klockan skulle vara sönder repad. Som sagt vill man inte ha en enda repa på sin klocka, kanske man inte ska bära en. Även det fotot du visar är förstorat med macro. Syns inte så mkt i verkligheten. Men du /ni förstorar upp en sak till överdrift..
20210901_075312.jpg
20210901_075513.jpg
20210901_075600.jpg
20210901_075618.jpg
Låter som att ingreppet med länkbytet framifrån inte gick som planerat, och nu när några påpekat det försöker du övertala dig själv att det är coolt med onaturligt slitage från verktyg? 😂
Släpp det nu och gå vidare.
 
Här har du bättre bilder. Nya tagna idag. Att man ens påpekar sånna små skador och sen framstår som om hela klockan skulle vara sönder repad. Som sagt vill man inte ha en enda repa på sin klocka, kanske man inte ska bära en. Även det fotot du visar är förstorat med macro. Syns inte så mkt i verkligheten. Men du /ni förstorar upp en sak till överdrift..
20210901_075312.jpg
20210901_075513.jpg
20210901_075600.jpg
20210901_075618.jpg

Jag förstorar inte upp eller överdriver någonting. Men ju mer macrobilder du postar på skadorna och ju mer ihärdigt du upprepar att de knappt syns och att alla på ks är överkänsliga mot repor så förstorar du upp saken helt på egen hand.

 
Låter som att ingreppet med länkbytet framifrån inte gick som planerat, och nu när några påpekat det försöker du övertala dig själv att det är coolt med onaturligt slitage från verktyg? 😂
Släpp det nu och gå vidare.
Övertala mig själv? Ehh nä ser ju min klocka live då jag äger den. Det som är felet med vissa här är att , det överdrivs. Folk gör egna konstiga tolkningar av saker som inte stämmer. Vet inte om du har dålig syn men du kanske såg bilderna ovan. Dvs inga stora repor...
 
Jag förstorar inte upp eller överdriver någonting. Men ju mer macrobilder du postar på skadorna och ju mer ihärdigt du upprepar att de knappt syns och att alla på ks är överkänsliga mot repor så förstorar du upp saken helt på egen hand.

Men vad är det du inte förstår? Dom syns inte mkt i verkligheten bilderna är INZOOMADE med macro...låt mig macro shoota dina klockor så hittar jag nog liknande...
 
Övertala mig själv? Ehh nä ser ju min klocka live då jag äger den. Det som är felet med vissa här är att , det överdrivs. Folk gör egna konstiga tolkningar av saker som inte stämmer. Vet inte om du har dålig syn men du kanske såg bilderna ovan. Dvs inga stora repor...
Släpp det då?
Uppenbarligen gillar du ju ditt onaturliga slitage, som uppenbart finns där på dina bilder, vare sig du fortsätter tjafsa eller inte.
 
Men vad är det du inte förstår? Dom syns inte mkt i verkligheten bilderna är INZOOMADE med macro...låt mig macro shoota dina klockor så hittar jag nog liknande...
Det jag inte förstår är hur du inte kan fatta och acceptera att klocknördar på ett klockforum kommenterar skador (enligt dig så små att de inte ens syns) som uppkommit efter att du pressat på en AliExpress-länk på en Tudor för trettio papp.

Jag har själv gjort liknande saker (på billigare klockor) och gillar såna tilltag men är fullt medveten och accepterar att folk kommenterar när jag postar resultat på ett nördforum.

Återkommer med macrobilder av battlescars på min Tudor Submariner från 1968.
 
Har läst att den brukar dra i håret så tänkte främst på det. Har dock aldrig sett/provat den irl så kanske ändrar åsikt. Annars så är det mer att den skulle upplevas som sportigare om man hade den på Oyster istället.

Jag kan också hålla med föregående talare i tråden. Jag har inte lika håriga armar som @SeikoZ men jag har aldrig upplevt att den dragit i håret.
 
Det jag inte förstår är hur du inte kan fatta och acceptera att klocknördar på ett klockforum kommenterar skador (enligt dig så små att de inte ens syns) som uppkommit efter att du pressat på en AliExpress-länk på en Tudor för trettio papp.

Jag har själv gjort liknande saker (på billigare klockor) och gillar såna tilltag men är fullt medveten och accepterar att folk kommenterar när jag postar resultat på ett nördforum.

Återkommer med macrobilder av battlescars på min Tudor Submariner från 1968.
För det första var det små repor när jag köpte den. Jag är inte så feminin av mig och klagar på sånt. För det andra återigen syns dom ju såklart mer när jag tar macroshots inzoomat. För att du ska se dom bra måste du ha lupp. Svårt och se tydligt med blotta ögat. För det tredje, OCH? Att du ens påpekar? Vem bryr sig? Bara att ni förstorar upp saker och ting. Går du fram till folk på stan och påpekar deras repor på deras bilar också??
 
En annan fundering så här på en onsdag. Jag tänker mig en önskad dykar-kombo. En svart en blå. En mindre i vintage-stuk och en större modernare och mer ”tool”.
Vad är den bättre kombon och varför?
Svart BB58 / Blå MM300 (SLA23)
Spb143 / blå Pelagos

skulle vara kul att höra vad ni tänker?
 
För det första var det små repor när jag köpte den. Jag är inte så feminin av mig och klagar på sånt. För det andra återigen syns dom ju såklart mer när jag tar macroshots inzoomat. För att du ska se dom bra måste du ha lupp. Svårt och se tydligt med blotta ögat. För det tredje, OCH? Att du ens påpekar? Vem bryr sig? Bara att ni förstorar upp saker och ting. Går du fram till folk på stan och påpekar deras repor på deras bilar också??
Det har inget med maskulint eller feminint att göra.
En sida blir ju tvungen att låta den här diskussionen dö ut. Det är ingen förlust att konstatera att man tänker olika!
 
Senast ändrad:
En annan fundering så här på en onsdag. Jag tänker mig en önskad dykar-kombo. En svart en blå. En mindre i vintage-stuk och en större modernare och mer ”tool”.
Vad är den bättre kombon och varför?
Svart BB58 / Blå MM300 (SLA23)
Spb143 / blå Pelagos

skulle vara kul att höra vad ni tänker?
SPB147 och blå Pelagos :)
 
Ska du verkligen ha den? Den är ruckad också. Var ju missnöjd med att den gick -2sek per dygn, så lämnade in på ruckning (går +3sek per dygn nu). Men eftersom den gick inom specs (-4 till +6 sek per dygn), så tar ju inte någon AD emot den. Det har experterna här sagt..😉
Wtf. Går den så kasst? Sänker mitt bud till 5000. 😆

Skämt åsido. Du måste ju fatta att folk driver lite eftersom det blir värsta diskussionerna av ingenting. Ingen bryr sig om dina repor tror jag. Personligen tycker jag det är trist med skador som kommer av att man använder verktyg fel, och inte av användande som sig bör, men det viktigaste är ju att du gillar dina klockor.
 
Det jag inte förstår är hur du inte kan fatta och acceptera att klocknördar på ett klockforum kommenterar skador (enligt dig så små att de inte ens syns) som uppkommit efter att du pressat på en AliExpress-länk på en Tudor för trettio papp.

Jag har själv gjort liknande saker (på billigare klockor) och gillar såna tilltag men är fullt medveten och accepterar att folk kommenterar när jag postar resultat på ett nördforum.

Återkommer med macrobilder av battlescars på min Tudor Submariner från 1968.
Kan du inte bjuda in @Code till nästa avsnitt av vintage watch club? Det hade varit sjukt intressant att höra er diskutera "patina" på era klockor 😀
 
Här har ni era repor tagna nu inzoomat med macroshots, tagna nu i dagsljus. Så sjukt mycket så vet inte vart jag ska ta vägen. I framtiden, var vänliga och överdriv inte..😉
20210901_075312.jpg
20210901_075513.jpg
20210901_075600.jpg
20210901_075618.jpg
På riktigt droppa det där nu, du kan leva med dessa "skador/Repor" på din klocka visa inte men det är din klocka så släpp det nu. Varför gå i klinch med allt och alla?
 
Kan vi snälla släppa hur klockan som är i fokus ser ut? Den ser ut på ett sätt och andra klockor ser ut på andra sätt.

Ignorera alla kommande rep-diskussioner så kommer det här bli lika bortglömt som Toblerone och en viss minister.

Avslutar min önskan om andra ämnen med en Chrono för att bryta BB-trenden 😃
1B030957-354B-411B-A233-8DBF10607D19.jpeg
 
Tillbaka
Topp