Har testat, går inte. Glasringen hänger med. Kan försöka en tredje gång i och för sig. Häng kvar.Då borde glasringen sitta på plats igen. Försök att bara bända loss bezeln nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har testat, går inte. Glasringen hänger med. Kan försöka en tredje gång i och för sig. Häng kvar.Då borde glasringen sitta på plats igen. Försök att bara bända loss bezeln nu.
We pray for you man!Har testat, går inte. Glasringen hänger med. Kan försöka en tredje gång i och för sig. Häng kvar.![]()
Då sitter antingen glasringen för löst fast, eller bezeln för hårt fast i glasringen. Hade försökt få isär dem igen när de inte sitter på klockan.Samma sak igen. Allt lossnar.
Är väl nån kant som den ska snäppas över.Det komiska är att glasringen inte verkar sitta så hårt i ringen. Den går ju att snurra på liksom.![]()
Sista utväg är väl att superlimma glasringen på något som du kan hålla i, och då bända bort bezeln.Då sitter antingen glasringen för löst fast, eller bezeln för hårt fast i glasringen. Hade försökt få isär dem igen när de inte sitter på klockan.
Typ enda utvägen tror jag.Sista utväg är väl att superlimma glasringen på något som du kan hålla i, och då bända bort bezeln.
Ingen aning, men lär väl inte kosta skjortan hos AD heller. Men tror du löser det. Får du bara isär dem, så fixar du resten lätt.Typ enda utvägen tror jag.
Grejen är att båda ringarna snurrar fritt i bezeln. Det verkar inte ligga npgot emellan dessa. Man kan i alla fall inte se npgot emellan.
Om jag testar limma och det går åt helvete, kan man köpa en ny glasring lätt då på typ cosinsuk ?
Så ska det definitivt inte vara. Lär göra att förbandet mellan glasring och glaset nöts bort och du tappar vattentätheten. Testa få isär ringarna mha superlim.Skrev fel för övrigt. Båda ringarna verkar sitta ihop och båda snurrar i bezeln. Kan ju vara så att man limmat ihop ringarna för att man inte hade någon bricka mellan dem. Jäkligt märkligt är det i alla fall. Får väl testa att superlimma fast den på en bricka men vill som sagt inte göra det om man inte kan köpa en ny bricka.
Har tryckt tillbaka bezeln nu. Allt funkar som vanligt igen, dvs den snurrar något löst men ändå OK.![]()
Får göra det, men måste köpa en såndär klickbricka som kanske saknas först. Tror inte det är någon fara med vattentätheten. När bezeln sitter på plats så sitter glasringen på plats. Det som snurrar när jag vrider på bezeln är enbart bezeln.Så ska det definitivt inte vara. Lär göra att förbandet mellan glasring och glaset nöts bort och du tappar vattentätheten. Testa få isär ringarna mha superlim.
Har använt det många gången för att få isär saker. Löses upp lätt snabbt i aceton sen.
Hänger nog inte med riktigt.. hur många ringar har du och vad fattas?Får göra det, men måste köpa en såndär klickbricka som kanske saknas först. Tror inte det är någon fara med vattentätheten. När bezeln sitter på plats så sitter glasringen på plats. Det som snurrar när jag vrider på bezeln är enbart bezeln.
Hade dock gärna sett en bild på hur det borde se ut så jag får lite bättre förståelse för hur det borde vara innan jag limmar och mekar.
Har inte heller någon whiskey hemma som kan få mig att göra det ändå.![]()
Hänger nog inte med riktigt.. hur många ringar har du och vad fattas?
Du ser inte den tunna ring som ska böjas till. Den sitter mellan dessa två stålringar. Laddar upp ett par bilder strax...![]()
Trodde det fattades en ring. Eller ser det ut som det ska? Är det bara dessa två ringar man ska ha? Är det den som sitter direkt mot inlägget som ska böjas? Trodde det var en del av bezeln.
Tror du eventuellt använt ett för vasst föremål, och separerat snarare än bänt loss. Testa att sätta tillbaka det och ta tag med naglarna runt 11-13 och dra loss det, med klockan fastspänd på armen, eller kör med en lite trubbigare träsmörkniv eller liknande, så att den "ploppar" loss.![]()
Trodde det fattades en ring. Eller ser det ut som det ska? Är det bara dessa två ringar man ska ha? Är det den som sitter direkt mot inlägget som ska böjas? Trodde det var en del av bezeln.
Din friktionsring ser jag inte på bilden? Väl glasring och bezel som sitter ihop? (friktionsring någonstans emellan)Lät ju bra. Vill dock helst inte pilla ut insertet. Vill inte sabba det.
@_jonte
Men då är det väl min friktionsring och min glasring som fastnat ihop?
Nä, två ringar är det du ser. De snurrar ju båda två i bezeln.Din friktionsring ser jag inte på bilden? Väl glasring och bezel som sitter ihop? (friktionsring någonstans emellan)
Vafalls! En Rolex i Tudortråden!Så här ska det se ut...
![]()
![]()
Jag skäms lite...Vafalls! En Rolex i Tudortråden!
Aah, men det som du ser som två ringar är nog egentligen bara en med ett spår i?Nä, två ringar är det du ser. De snurrar ju båda två i bezeln.
Inte omöjligt att det är enbart glasringen och att den har ett spår i sig. Det skulle ju förklara varför jag inte kan bända isär "brickorna".Aah, men det som du ser som två ringar är nog egentligen bara en med ett spår i?
Rubriken; så skall det se ut är rätt; dessutom en röd...Så här ska det se ut...
![]()
![]()