• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Grått och grönt nato tycker jag funkar bra. Tror det va @Scaramanga som körde med pvd'ade detaljer, passar riktigt bra tycker jag.
Jag postade min 7016 tidigare idag med grått nato med pvd.
Annars gillar jag tropic, kommer inte ihåg vem som brukar köra det, kanske @Scaramanga eller @Gummo?
Här är ett olivgrönt jag brukar köra också.
image.jpg

Jupp, PVD is the shit!

image.jpg
image.jpg

@theargonaut är väl MR Tropic, själv kör jag det sporadiskt!

Problemet är att @acce1999 lvertalat mig om att inte separera länk och klocka. Behöver således köpa en lös länk, inte byta. :)

Tack ändå. :)
Bra där! Håll ihop skiten å håll ut, du kommer börja gilla det:)
Grått och grönt nato tycker jag funkar bra. Tror det va @Scaramanga som körde med pvd'ade detaljer, passar riktigt bra tycker jag.
Jag postade min 7016 tidigare idag med grått nato med pvd.
Annars gillar jag tropic, kommer inte ihåg vem som brukar köra det, kanske @Scaramanga eller @Gummo?
Här är ett olivgrönt jag brukar köra också.
image.jpg
Kör lite nylonstronks ibland å läder men har lagt av med Tropic. Gillar inte kasslermönstret på handleden efter:)
image.jpg

Senast ändrad:
Någon som har en bra guide för hur man tightar till vridringen? Jag kan ju såklart freebasea, men jag vill gärna veta om det finns något specifikt ställ man ska bända loss ringen på. Vet inte om brickan bara ligger löst eller om den fäster någonstans. :)

Någon som har en bra guide för hur man tightar till vridringen? Jag kan ju såklart freebasea, men jag vill gärna veta om det finns något specifikt ställ man ska bända loss ringen på. Vet inte om brickan bara ligger löst eller om den fäster någonstans. :)
Bara att bända loss, sitter ett bläck under bara. För den klickar väl inte?

Jag är medveten om att 7836/382 inte är solida men passformen är förmodligen bättre än det jag har och rasslar mindre. Undrade mest om kottens am-länk hade solida ändlänkar.

Har 380 till min 79090 som jag provat på mina jumbos och lika bra passform som med 382 men 380 är lite kortare/mindre än 382 och fyller inte hela bandhornens längd. Sen är väl rassel "värre" just på vikta länkar ;)

Skulle säga att min AM länk på tudorn rasslar mindre än min 93150/593 på min 16800!
Kommer du ihåg var du köpt den får du gärna dela med dig :)
Har 380 till min 79090 som jag provat på mina jumbos och lika bra passform som med 382 men 380 är lite kortare/mindre än 382 och fyller inte hela bandhornens längd. Sen är väl rassel "värre" just på vikta länkar ;)
Tack! Bra att veta.
image.jpg
@Båtkocken här kommer bild på claspen..
Tack för bilden!
Så här ser min ut.
t5.jpg

Oklart... Glaset bör sitta löst nu, så du lär vilja provtrycka den igen när glasringen är på plats igen. Du måste först få isär bezeln och glasringen, och sen pressa tillbaks glasringen. Den del du ska böja/vecka till sitter mellan dessa.
Får fan inte isär dem. Har försökt få in diverse knivar emellan men det går inte. Tryckte tillbaka bezeln igen. Glasringen ligger fast mot boetten och bezeln snurrar som vanligt igen.

Ska glasringen vara större än bezeln eller ska den kunna ligga i bezeln?

Ingen som har bilder på hur det ska se ut?
Min bezel ligger rakt mot boetten.
image.jpg

Får fan inte isär dem. Har försökt få in diverse knivar emellan men det går inte. Tryckte tillbaka bezeln igen. Glasringen ligger fast mot boetten och bezeln snurrar som vanligt igen.

Ska glasringen vara större än bezeln eller ska den kunna ligga i bezeln?

Ingen som har bilder på hur det ska se ut?
Min bezel ligger rakt mot boetten.
image.jpg
Då borde glasringen sitta på plats igen. Försök att bara bända loss bezeln nu.

Tillbaka
Topp