• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fortsätter prova lite olika band på 58an. Det här fick jag av sonen, tycker det passar väldigt bra. Dessutom var det tillräckligt långt, vilket är lite ovanligt.
Provade ett Tudor original Fabric Strap senast jag var på Nymans Ur, men det räckte inte runt även om jag justerade ut det så mycket det gick.
AEC16F59-42FF-4C43-A5C0-F33F516A6ECF.jpeg
70F9FAA0-C697-438F-9272-0FCEFBE0A6A0.jpeg
Jag önskar att jag hade de handledarna. Jag brukar snarare ha problem med att alla gummi och läderband är så jäkla långa

Så galet djup och fin svärta i den urtavlan. Ser så krispigt ut med den vita kontrasten.

tack!

Det stämmer! Kritvit lume och helborstat gör det.

Jag skulle säga att det är Pelagosens bästa och sämsta egenskaper. Den är lite kompromisslös så jag tycker det är skönt att ha nått annat byta med ibland.

Exempelvis Pelagos och en svart 58a skulle vara en bra två-klocka samling, även om de båda är tudor-dykare.

Vi har ju en ks approved dealer som säljer en begagnad. Har även hört att han kan vara kreativ om så önskas vid deklaration av värde på försändelsen 😉
Här finns det även en annan approved dealer som säljer en ny annars.

Här finns det även en annan approved dealer som säljer en ny annars.
Varit sugen på att hugga den några ggr nu 😁

CF1F6B6C-591A-46FA-BAA7-6949A96BE148.jpeg

Man undrar ju lite vad tanken med denna är. Den ser ut att vara i stål, boetten ser mindre ut än vanliga Pelagos. Den har lägre WR och det står inget om verket. Vridringsinlägget är också annorlunda.

Så om det blir vanlig produktion av denna… Skulle det ju rent teoretiskt kunna bli en kvartsklocka med fasta bandhorn i typ 40mm.
Varken boettform mellan luggarna eller tavlans utformning liknar Pelagos.

Tillbaka
Topp