• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gjorde ett besök på Nymans Ur i Västerås idag. Ville bla informera mig om läget vad gäller BB58 efter de spekulationer som förts fram här i tråden.
I skyltfönstret står tex en blå BB58 som det bara är att gå in och köpa för den som vill ha en ny direkt.
I butiken har man gjort en monter med BB58: blå och svart tavla, silver och guldboett.
Som officiell AD hade de inte hört någonting om förändringar i produktionen av BB58 för närvarande.
Jag köpte en BB58 med svart tavla idag som komplement till min blå 🙂.
EBC4EC21-EBC0-4FDD-971C-849296C2C64C.jpeg
0F214F4C-A734-4F60-880D-0D9808FBA54B.jpeg
A15683D5-281B-4BE9-BF6D-88C261CB1CF3.jpeg
Grattis till nya klockan @Hans B 1955! Sjukt att det fanns inne för i Stockholm sa de ca. 2 års väntetid på en svart häromveckan. Det var helt tomt i på BB58 i butiken, allt kanske låg under disk haha.

Gjorde ett besök på Nymans Ur i Västerås idag. Ville bla informera mig om läget vad gäller BB58 efter de spekulationer som förts fram här i tråden.
I skyltfönstret står tex en blå BB58 som det bara är att gå in och köpa för den som vill ha en ny direkt.
I butiken har man gjort en monter med BB58: blå och svart tavla, silver och guldboett.
Som officiell AD hade de inte hört någonting om förändringar i produktionen av BB58 för närvarande.
Jag köpte en BB58 med svart tavla idag som komplement till min blå 🙂.
EBC4EC21-EBC0-4FDD-971C-849296C2C64C.jpeg
0F214F4C-A734-4F60-880D-0D9808FBA54B.jpeg
A15683D5-281B-4BE9-BF6D-88C261CB1CF3.jpeg
Grattis till köpet!!
Har själv den svarta och det är nog den klocka jag eventuellt kanske skulle kunna kalla någon slags keeper ;) Fantastisk klocka på alla vis!!

Kanske inte nya Pelagos men en Pelagos i det samarbete som Tudor har nämnt att de har med Marine Nationale.

Så, ja en ny Pelagos men det är ett resultat av samarbetet så utan MN hade den kanske sett annorlunda. Ser bra ut 👍🏻👍🏻
70FD5841-6A29-4F42-BC7F-2EC20C1FD094.jpeg
52169B24-B190-46EF-9A79-A352502F3DDD.jpeg
E1166F42-B869-4326-963A-F09EDD8B8B7A.jpeg
Jag är ju aningen trög men jag förstår faktiskt inte vad du menar!? Det ÄR ju en ny pelagos! Har inte läst texten på länken @Motalaman länkar till, men det står ju 200m på tavlan. Pelagos har ju normalt sett 500m. Så nytt/annat case är ju troligt.

Kan man våga hoppas på en riktigt mysig storlek i Max 40mm?

Jag är ju aningen trög men jag förstår faktiskt inte vad du menar!? Det ÄR ju en ny pelagos! Har inte läst texten på länken @Motalaman länkar till, men det står ju 200m på tavlan. Pelagos har ju normalt sett 500m. Så nytt/annat case är ju troligt.

Instämmer med @Back. Får intrycket att ovan är en special version för Marine Nationale (dvs ej för privatkonsument). Givetvis vore det toppen om jag har fel här.

Grattis till nya klockan @Hans B 1955! Sjukt att det fanns inne för i Stockholm sa de ca. 2 års väntetid på en svart häromveckan. Det var helt tomt i på BB58 i butiken, allt kanske låg under disk haha.
Känns ibland att det beror lite på dagsformen i butiken. Kan tänka mig att många som nu efter sommaren väljer att inte plocka ut när det blir deras tur.
@Staafen många dagar utan bild på din nu. Åkte den till förmån för Speedyn? 😂

Känns ibland att det beror lite på dagsformen i butiken. Kan tänka mig att många som nu efter sommaren väljer att inte plocka ut när det blir deras tur.
@Staafen många dagar utan bild på din nu. Åkte den till förmån för Speedyn? 😂
Så kan det säkert vara. Jag är nog inte prioriterad även om jag är kund där. 😄

Den finns kvar och kommer stanna! 😃

Instämmer med @Back. Får intrycket att ovan är en special version för Marine Nationale (dvs ej för privatkonsument). Givetvis vore det toppen om jag har fel här.
Då är jag med. Ja lite antiklimax om allt är 100%, enligt mina önskemål, sen säljs den inte till allmänheten. Men vafan, då är det väl bara ansluta till MN. Kanske enklast att ta vägen genom främlingslegionen 🤔

Då är jag med. Ja lite antiklimax om allt är 100%, enligt mina önskemål, sen säljs den inte till allmänheten. Men vafan, då är det väl bara ansluta till MN. Kanske enklast att ta vägen genom främlingslegionen 🤔
Får hoppas då att det inte vara är för malajerna och de riktiga killarna får G-Shock istället (iof inte fel det heller men om man hoppats på en Tudor blir det ju trist). ;)

Det är en ny, MEN det känns som att det är något speciellt med den…
Som du nämner, endast 200 m
Sen en helt ny bezel-design 🤔

Får se om den här kommer ut i butik. Skulle gissa att tavlan får tex mer text och baklocket ser annorlunda ut

Kanske inte nya Pelagos men en Pelagos i det samarbete som Tudor har nämnt att de har med Marine Nationale.

Så, ja en ny Pelagos men det är ett resultat av samarbetet så utan MN hade den kanske sett annorlunda. Ser bra ut 👍🏻👍🏻
Känns det inte lite lustigt att Marine Nationale skulle välja en Pelagos med 200m (som kanske dessutom är mindre än befintlig Pelagos) över en Pelagos med 500m? Om M.N. specifikt efterfrågat fasta bandhorn förmodar jag att de inte samtidigt skulle be om ett mindre case och vattentäthet. Jag får inte riktigt ihop det. Kanske är denna just endast för konsumenter ändå?

Får hoppas då att det inte vara är för malajerna och de riktiga killarna får G-Shock istället (iof inte fel det heller men om man hoppats på en Tudor blir det ju trist). ;)
Haha! Ja där snackar vi antiklimax deluxe 🤣
Kör sina 5 år i legionen, mer eller mindre, enbart för att få specialtudorn. Och sen får man en g-shock! Och inser även att året man anslöt, så började klockan säljas till allmänheten.
The story of my life

Beställde min halflink i maj. I början av juni skulle det ta ca 6 v. I mitten av juli skrev han att han stött på ”problem” med tillverkaren/samarbetspartnern. Sen inte hört något. Frågade nu vad han trodde var realistisk levtid. Får se vad han svarar.

Intrycket jag fått från honom är trots ovan mycket bra. Förtroendeingivande och framstår som seriös. Jag tror ärligt talat bara han haft oflyt med sin leverantör/partner. Och jag har heller inte betalat något i förskott eller liknande så jag är inte ”orolig” att bli blåst eller liknande. Tror och hoppas att min halflink kommer under hösten. Hade givetvis velat haft den till i somras men det är som det är. Förhoppningvis har jag den till beach 2022
Fått svar av Mr Gabe.
det är som det är. Frustrerande och aningen irriterande, men som jag skrev tidigare har jag inte betalat något i förskott eller liknande så det är bara acceptera situation. Men som han dröjer är inte frågan om Tudor själva kommer vara snabbare ut på marknaden med samma typ av justering som de har till nya brons 58:an?!
B8A546CE-E22C-40EB-A392-65BDD63EAF57.jpeg

Skulle ni säga att det är vanligt att ADs har ’utställningsexemplar’ av tex BB58 hemma? Står nämligen i valet och kvalet om man ska slå till på en svart eller blå, så det hade varit kul att se hur de ser ut i verkligheten. Har ingen återförsäljare där jag bor, tyvärr.

CF1F6B6C-591A-46FA-BAA7-6949A96BE148.jpeg

Man undrar ju lite vad tanken med denna är. Den ser ut att vara i stål, boetten ser mindre ut än vanliga Pelagos. Den har lägre WR och det står inget om verket. Vridringsinlägget är också annorlunda.

Så om det blir vanlig produktion av denna… Skulle det ju rent teoretiskt kunna bli en kvartsklocka med fasta bandhorn i typ 40mm.

CF1F6B6C-591A-46FA-BAA7-6949A96BE148.jpeg

Man undrar ju lite vad tanken med denna är. Den ser ut att vara i stål, boetten ser mindre ut än vanliga Pelagos. Den har lägre WR och det står inget om verket. Vridringsinlägget är också annorlunda.

Så om det blir vanlig produktion av denna… Skulle det ju rent teoretiskt kunna bli en kvartsklocka med fasta bandhorn i typ 40mm.
Verkar inte heller vara en kronometer.

Kikar man på översta bilden så ser det ju ut som att kadetten i fråga är av en lägre rang. Antingen första eller andra klassens löjtnant. Min gissning är att detta är en standard issue som de får. Tror att den är anpassad främst som en hyfsat tålig beater ombord på typ kryssare eller liknande och att specialförband eller mer avancerade grader har en annan mer anpassad klocka (detta är givetvis inget hinder för att den skulle kunna säljas till allmänheten).

Står ju inte ens ”Automatic” eller liknande på tavlan. Kan vara en indikering på antingen kvarts, eller på att de testar ett (för Pelagos) nytt verk. Eller AP är det helt enkelt bara en prototyp som aldrig kommer i produktion.
Å andra sidan så är ju specialaren för London polisen ganska avskalad också.

Tillbaka
Topp