• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tudortråden

På tal om att testa olika på BB58… här på milanese mesh från Staib. Det kanske inte är för alla men jag gillar det. 😏
1D07B907-36C1-4DAC-A8DC-94B0F893F382.jpeg
917B2579-E8A6-49F0-8F09-81A04D1CFDAF.jpeg
D5344808-114E-42D7-BA77-9AADC7876937.jpeg
Grymt!

Ingen som slagit till på en BB36 med silvertavlan ännu? Jag är lite sugen på att ev. komplettera med den då den svarta känns för safe (lite tråkig). Gillar även den blåa men har en tendens att ofta köpa blå klockor.
Tudor-Black-Bay-Silver-Time-Only-Square.jpg
Skulle kunna bli en silver för mig (om) det visar sig att easylink lösningen som @Ljungen och @Burnman ska prova faller väl ut 🙏

Intressant, den blå och den svarta konkurrerar för min del för mkt med andra. Men denna har lite potenial.
Testade alla 3 och tyckte att den i silver bars lite större (vilket är positivt). Hade kanske önskat att visare och även index var i svart för mer kontrast. Dock är det mycket mer elegant med silver till en sunburst tavla. Den är helt klart mycket bättre irl än på bild.

@NKS
Hej, sitter väldigt bra på handleden, upplever inte att den är i vägen el. nåt som man gör med lite större klockor.
Dimensionerna skall väl vara samma förutom tjockleken har jag för mig.

Den är ju grymt snygg på länken asså. Får nog införskaffa en länk framöver :)

-Jag trodde att jag skulle vara i behov av en halvbit (såna som US håller på att släppa). Men jag lyckades att få till den perfekta längden på länken och det känns super skönt🙌🏼

BB är stapmonster så den kan man bära på massa olika band. Vad bär du din på?🙂

-Jag trodde att jag skulle vara i behov av en halvbit (såna som US håller på att släppa). Men jag lyckades att få till den perfekta längden på länken och det känns super skönt🙌🏼

BB är stapmonster så den kan man bära på massa olika band. Vad bär du din på?🙂
Just nu kör jag ett svart canvas på min. Har länk till min blåa men ska nog skaffa en till den svarta med :)

Den mentala kollapsen är åtgärdad. Denna får faktiskt stanna! Funderar på att kolla med AD om det är möjligt att beställa och byta till en svart tavla med stavindex. Tycker den ser riktigt fin ut! Självklart behålla denna tavla också.

IMG_20210908_123553_edit_472948230865854.jpg
Svart tavla med stavindex är ej möjligt har jag för mig, detta eftersom tavlan ej tillhör din referens. Men dubbelkolla för säkerhetsskull.

Tillbaka
Topp