• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Passade på att besöka Nymans i Västerås.
Flera dinkor som överraskade positivt.
Blå BB58 var riktigt bra irl och jag har endast sett och ägt den svarta tidigare.
BB36 silver var också en nice surprise.
Nu blir det att gå på aw och grunna 🍻
Man fattar alltid bra beslut med någon öl i kroppen, det är sen gammalt ;)
Trevlig helg!
AF947D5A-8EA8-44E5-9FEF-9EC31DB44D5A.jpeg
761177DD-49AA-4FAF-BE94-7123FC4661C9.jpeg

896649CA-89A2-415B-93A8-A74146816800.jpeg

3141B303-8D6E-435F-9F84-5601EF60F9E5.jpeg
B0BDECF8-38BD-460B-8733-1F1C232AC4E3.jpeg
89265C13-D7DA-45E3-8F65-DBBDF70244BC.jpeg
BE7F9041-F777-4B51-A2B2-ED9630735F83.jpeg

En liten fundering så här ifrån AWn.
Hur brukar ni tänka kring köp av klockor som har stått direkt exponerade i solen i ett skyltfönster ett par veckor ?
Hade ni köpt en sådan ?
Det är väl givet att klockor ska klara solljus och konstigt vore väl annars men just när dom är stilla på det sättet tänker jag att den kan bli solblekt eller dylikt.
Eller överanalyserar jag ?
7220AB2C-6099-4BC9-AB49-CC3CA889C811.png

Hur brukar ni tänka kring köp av klockor som har stått direkt exponerade i solen i ett skyltfönster ett par veckor ?
Hade ni köpt en sådan ?
Det är väl givet att klockor ska klara solljus och konstigt vore väl annars men just när dom är stilla på det sättet tänker jag att den kan bli solblekt eller dylikt.
Vad skulle hända och varför skulle du inte?

Hade ni köpt en sådan ?
Aldrig funderat på det ,helst då det gäller klockor som säljer.
Hade inte funderat utan bara köpt.

Passade på att besöka Nymans i Västerås.
Flera dinkor som överraskade positivt.
Blå BB58 var riktigt bra irl och jag har endast sett och ägt den svarta tidigare.
BB36 silver var också en nice surprise.
Nu blir det att gå på aw och grunna 🍻
Man fattar alltid bra beslut med någon öl i kroppen, det är sen gammalt ;)
Trevlig helg!
AF947D5A-8EA8-44E5-9FEF-9EC31DB44D5A.jpeg
761177DD-49AA-4FAF-BE94-7123FC4661C9.jpeg

896649CA-89A2-415B-93A8-A74146816800.jpeg

3141B303-8D6E-435F-9F84-5601EF60F9E5.jpeg
B0BDECF8-38BD-460B-8733-1F1C232AC4E3.jpeg
89265C13-D7DA-45E3-8F65-DBBDF70244BC.jpeg
BE7F9041-F777-4B51-A2B2-ED9630735F83.jpeg
Köp silvern

Hade ni köpt en sådan ?
Aldrig haft ngn större reflektion över det. Köp nu den blå så du slipper ”älta” 😁
Edit: tänk dig vilken laddad lum du får på köpet 🤔😬

Hade ni köpt en sådan ?
Ölen som pratar? 😉

Moderna klockor är ju ofta tillverkade så att det är svårt att få en naturlig patina (solblekta tavlor, visare, bezel, etc) under sin egen livstid

Ölen som pratar? 😉

Moderna klockor är ju ofta tillverkade så att det är svårt att få en naturlig patina (solblekta tavlor, visare, bezel, etc) under sin egen livstid
Ett sätt att få onaturlig naturlig patina är annars att bleka klockan i diskmaskinen. Ej testat på Tudor men på en lite billigare grej. Ja, jag vet att den inte har något i den här tråden att göra men tänkte att det kanske kunde roa någon. Lyncha mig inte, please! :confused:

IMG_5187.jpg

Ett sätt att få onaturlig naturlig patina är annars att bleka klockan i diskmaskinen. Ej testat på Tudor men på en lite billigare grej. Ja, jag vet att den inte har något i den här tråden att göra men tänkte att det kanske kunde roa någon. Lyncha mig inte, please! :confused:

IMG_5187.jpg
Slängde du in hela klockan? 😯

IMG_5187.jpg
Kul att se att den kom till användning. Vem ska bli först att testa med en Tudor? 😬

Borde vara värre med tvättmaskinen och samtidigt lättare misstag (klocka läggs i ficka och vips så centrifugerar den för fullt)

Ölen som pratar? 😉

Japp jag skyller på ölen men efter ett glas vin nu så börjar tankarna klarna ;)
Nädå skämt åtsido, det var lite det som du skriver som jag önskade svar på.
Förstår ju rent intellektuellt att butiker har klockor i skyltfönstren som säljs och att det troligtvis inte är något bekymmer men blev lite nyfiken. Kanske försökte hitta en anledning att inte göra ett impulsköp.

Ha ha ja den lumen lär inte gå av för hackor 😄 Tog beslutet att jag ska sova på saken så får vi se hur morgondagen blir :)
Den enda anledningen jag kan komma på ”emot” är att med för många klockor med samma färg på urtavlan varvar man inte lika mkt som man skulle vilja.

En av anledningarna som jag sålde av min ’36:a var att jag hade tre klockor med svart tavla som lockade mer (även fast de var tre helt olika klockor). :)

Den enda anledningen jag kan komma på ”emot” är att med för många klockor med samma färg på urtavlan varvar man inte lika mkt som man skulle vilja.

En av anledningarna som jag sålde av min ’36:a var att jag hade tre klockor med svart tavla som lockade mer (även fast de var tre helt olika klockor). :)
Jag har en softspot för blå urtavlor helt klart.
Lite därför BB36 i silver lockar för att bryta av med en annan färg. Men jag är ändå positivt överraskad av BB58 blue irl 👍 :)
Kör ett wristshot från storebror här för topic och pga jag i dagsläget inte har någon Tudor, men det ska bli ändring på den saken ;)
96EA4DFE-8854-460E-AEB7-4CF90B3219D6.jpeg

Någon som vet, försökte vi AD byta vridningsinlägg (svarta ”skivan”😊) på min ETA-Pelagos men fick offert på hela vridningen. Är det ett missförstånd eller måste man verkligen byta hela vridningen? Jag tyckte att jag var oerhört tydlig i alla fall.
Vet, nej. Hört förut, ja.
Tror inte de separerar inlägget från vridringen utan att den kommer som en enhet. Misstänker att det är knepigt att hantera det keramiska inlägget utan dess support.

Tillbaka
Topp