Kolla uncle seiko. Även strapcode har länkar.Finns det några fina third party länkar till BB58?
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kolla uncle seiko. Även strapcode har länkar.Finns det några fina third party länkar till BB58?
Vet inte vad jag ska tycka. Hans argument är rimliga och möjligt att väntetiden på en ’58 OG gick från 12mån till 18Bra video från Bark & Jack för er som inte har sett den. - BB58
Ändå kul att han småsågar sin sub medan han äger en kermit och explorer.Vet inte vad jag ska tycka. Hans argument är rimliga och möjligt att väntetiden på en ’58 OG gick från 12mån till 18.
Även om jag inte har en sub så upplever jag att det är helt två olika klockor. Skulle vara intressant att höra hur han resonerat om han inte haft Cermiten.
Hur resonerar ni som har båda? @Staafen mfl?
Märkligt att köpa en svart sub, när man har en grön, för att sedan säga att den svarta är tråkig och inte värd pengarna.Vet inte vad jag ska tycka. Hans argument är rimliga och möjligt att väntetiden på en ’58 OG gick från 12mån till 18.
Även om jag inte har en sub så upplever jag att det är helt två olika klockor. Skulle vara intressant att höra hur han resonerat om han inte haft Cermiten.
Han förklarar ju en del av resonemanget men jag instämmer.Märkligt att köpa en svart sub, när man har en grön, för att sedan säga att den svarta är tråkig och inte värd pengarna.
Borde vara självklart att det inte är lika kul att köpa en likadan klocka, fast i annan färg än att köpa något helt annat.
Kan du vara snäll och utveckla? Ärligt nyfiken.Vet inte vad jag ska tycka. Hans argument är rimliga och möjligt att väntetiden på en ’58 OG gick från 12mån till 18.
Av det lilla jag testat olika sub:ar (inte hans referens) så tycker jag att de delvis legat skönare. Komforten har varit bättre, sedan (designmässigt) att vridringen är grövre ger den imo en helt annan känsla.Kan du vara snäll och utveckla? Ärligt nyfiken.
Vad är det du upplever som vintage på de nya modellerna? Det enda som skvallrar om inspiration från tidigare modell är nitarna på länken (och lysmassan på OG). Tror inte att någon icke klockintresserad tittar på BB58an och tänker att det är en "vintage" klocka. Modern Rolex Sub (6 siffrig) jmf med Tudor sub känns som en konstig jmf.Av det lilla jag testat olika sub:ar (inte hans referens) så tycker jag att de delvis legat skönare. Komforten har varit bättre, sedan (designmässigt) att vridringen är grövre ger den imo en helt annan känsla.
Jag älskar min ’58 men det är fortfarande en designad och uppdaterad nyutgåva av en gammal klocka.
Tycker att en bättre jämförelse skulle varit hans Rolex sub mot en Tudor sub.
Tycker det är rätt tydligt att det är en uppdaterad version av deras ref 7924. Sedan skulle jag inte se det som vintage. Möjligtvis ”homage” (i dess rätta bemärkelse )Vad är det du upplever som vintage på de nya modellerna? Det enda som skvallrar om inspiration från tidigare modell är nitarna på länken (och lysmassan på OG).
Så är det absolut.Tror inte att någon icke klockintresserad tittar på BB58an och tänker att det är en "vintage" klocka.
Samtidigt så jämför han ju två klockor med ca. 12-13års skillnad. Sista Tudor sub:en kom väl i slutet av 90-talet så skillnaden mellan en Rolex från ’06 och en Tudor från ’99 borde vara mindre i både mekanik och design.Modern Rolex Sub (6 siffrig) jmf med Tudor sub känns som en konstig jmf.
Dem skiljer sig en del och det kan vara tillräckligt för att få en annan upplevelse.Märkligt att köpa en svart sub, när man har en grön, för att sedan säga att den svarta är tråkig och inte värd pengarna.
Borde vara självklart att det inte är lika kul att köpa en likadan klocka, fast i annan färg än att köpa något helt annat.
Är helt med på det, men tydligen inte tillräckligt för honom.Dem skiljer sig en del och det kan vara tillräckligt för att få en annan upplevelse.
Personligen är jag inte natofrälst, men de där var snyggt!Provar min BB58 på ett new bond-style nato som bara kommer bli bättre med tiden. Vad tycks?
![]()
Provar min BB58 på ett new bond-style nato som bara kommer bli bättre med tiden. Vad tycks?
![]()
Är helt med på det, men tydligen inte tillräckligt för honom.
Jag hade gjort detsamma, men bara om jag hade köpt 14060M för marknadspris nyligen och haft även 16610lv i samlingen.Tycker ni att Bark & Jack gjorde rätt som sålde sin 14060 och behöll BB58an?
Här kommer en på min duo från idag.
![]()
Jag tycker han borde sålt sin kermit istället, men jag är tråkig!Tycker ni att Bark & Jack gjorde rätt som sålde sin 14060 och behöll BB58an?
![]()
Tycker ni att Bark & Jack gjorde rätt som sålde sin 14060 och behöll BB58an?
Här kommer en på min duo från idag.![]()
Vad kommer du fram till då?Vad tycker du själv? Jag tänker mest på vad man kan få istället för subben...
Att man kan få en Blancpain FF eller andra väldigt fina klockor för pengarna, som om vi ska vara helt ärliga ligger på en annan nivå än Rolex. Bara min take.Vad kommer du fram till då?
Håller med dig hade också sålt KermitenJag tycker han borde sålt sin kermit istället, men jag är tråkig!
Trodde jag skulle vara ensamHåller med dig hade också sålt Kermiten![]()
Nivå på vad då? Finish?Att man kan få en Blancpain FF eller andra väldigt fina klockor för pengarna, som om vi ska vara helt ärliga ligger på en annan nivå än Rolex. Bara min take.
Nivå på vad då? Finish?
Kan man svara ja och nej?Tycker ni att Bark & Jack gjorde rätt som sålde sin 14060 och behöll BB58an?
![]()