• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gällande quickset-lösningar till BB58 har jag satt mig på mailista hos Gabe som driver blackbayowners på instagram. Vet att några andra i tråden varit i kontakt med honom. Har han angett någon uppskattad tidsram för när han får in nya leveranser?

Edit: bild för skoj skull
Jag står i kö för lösningen till BB36. Hörde senast från honom i juni och då uppskattade han att det skulle ta cirka två månader. Senast det nämndes på hans instagram var 30 augusti och att han då jobbade på att få dem tillverkade. Så, oklart. Tar väl den tid det tar.

Jag står i kö för lösningen till BB36. Hörde senast från honom i juni och då uppskattade han att det skulle ta cirka två månader. Senast det nämndes på hans instagram var 30 augusti och att han då jobbade på att få dem tillverkade. Så, oklart. Tar väl den tid det tar.
Vad är detta för quick-set-lösning till BB36? Jag har inte hört om det tidigare, men blev intresserad. Kan du möjligen länka till mer information? Tack på förhand!

Allright, tack för infon. Då kanske det inte är tal om allt för länge. Själv hoppas jag på innan nästa sommar iaf.

Vad är detta för quick-set-lösning till BB36? Jag har inte hört om det tidigare, men blev intresserad. Kan du möjligen länka till mer information? Tack på förhand!
Hej, klipper in lite från hans facebook, se även länk till hans instragram längst ner, där finns en video i highlights.

https://www.facebook.com/Black-Bay-Owners-106470904974957/

Below I have answered some FAQs about the link, but please feel free to contact me if you have any other questions!

What is an extension half link?

It is a half link that can instantly be extended to a full sized link immediately when required, without the use of any tools. This means that you can easily adjust the size of your Black Bay bracelet by +/- 5mm throughout the day as your wrist naturally expands and contracts. It also allows greater adjustment more generally. Those of you who struggle to get the perfect fit on your Black Bay bracelets will finally be able to!

Which Black Bay models will these links be available for?
I am currently producing links for the Black Bay 58, 36, GMT, Chrono and 41mm in-house.
What will the links be made from?
The links will be made from 316L brushed stainless steel (the same as is used by Tudor). This will create a completely natural look on the Black Bay bracelet, and the link will be as strong and durable as any other!
Will it require any modification to my Black Bay bracelet?
Absolutely not! The link will be installed with a screw, as usual.
When will they be available?
I have had much more interest than I initially anticipated, which has caused a slight backlog of orders. However, these links should be available in around two months.
To purchase a link, please let me know which model you are interested in and I will be in touch as soon as they are available. Drop me an email at [email protected] or send me a direct message here, or on Instagram at @blackbay_owners.
Instagram: https://www.instagram.com/blackbay_owners/

PXL_20210911_081238472.jpg

Roligt att det postas lite svarta Black Bay i tråden. Minns inte om jag redan postat dessa här men har jag gjort det får ni bara ignorera inlägget haha. Jag gillade också den efter att ha testat en snabbis och fotat. Tycker inte att den känns för stor på 17,5-18cm.

2021_0623_22161700-01-01.jpeg
2021_0623_22185000-01-01-01-01.jpeg

Köpte en Tudor Black Bay 58 Silver från trevliga Nymans Ur i Västerås som ska hämtas i veckan. Tar gärna emot era bilder på ej-OEM band som inspiration :D
Det här tror jag skulle kunna bli snyggt på silver. Jag har dock inte testat den kombinationen men har det gröna och sandfärgade.

15CF2072-2E2E-4682-A2AC-F9364C675AA5.jpeg

Tudortorsdag på hemmakontoret feat. nytt vävt NATO från Wristbuddys / @Lavatt efter rekommendation från @Staafen.

Känns riktigt bra! Både snyggt och bekvämt. Brukar aldrig annars gilla att bära NATO på det "riktiga" sättet utan kapar alltid bort det andra lagret och viker ihop det som blir över på undersidan av handleden men i det här fallet överväger jag att låta bli 😅

15CF2072-2E2E-4682-A2AC-F9364C675AA5.jpeg

Tudortorsdag på hemmakontoret feat. nytt vävt NATO från Wristbuddys / @Lavatt efter rekommendation från @Staafen.

Känns riktigt bra! Både snyggt och bekvämt. Brukar aldrig annars gilla att bära NATO på det "riktiga" sättet utan kapar alltid bort det andra lagret och viker ihop det som blir över på undersidan av handleden men i det här fallet överväger jag att låta bli 😅
Det där är en riktigt snygg kombo!

Tillbaka
Topp