Bling-bling fredag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Textilbandet och lite choklad dök upp från Nymans Ur i Västerås, fin service!
![]()
![]()
Grattis! Första på forumet? Har själv funderat på den men haft svårt att se hur tavlan ser ut i normala ljusförhållanden. Du får gärna lägga upp fler foton.Kör på en Tudor Black Bay 36 med silver skiva medan jag väntar på att AD ska ringa mig för en BB58.
Den blir inte så bra på bild som i verkligheten. Du måste nästan se och pröva den för att få riktigt intryck. Har haft den i svart tidigare så ville pröva något nytt.Grattis! Första på forumet? Har själv funderat på den men haft svårt att se hur tavlan ser ut i normala ljusförhållanden. Du får gärna lägga upp fler foton.
Testade den hos AD men ljuset i butiken gör att man inte riktigt får en bra känsla. Den bars större än den svarta och blåa vilket är bra iom att den är 36mm.Den blir inte så bra på bild som i verkligheten. Du måste nästan se och pröva den för att få riktigt intryck. Har haft den i svart tidigare så ville pröva något nytt.
Ja, den ser inte ut som den gør dær inne. Ser mycket bættre ut i naturligt ljus.Testade den hos AD men ljuset i butiken gör att man inte riktigt får en bra känsla. Den bars större än den svarta och blåa vilket är bra iom att den är 36mm.
Grattis är det @SeikoZ :s gamla.Nytt i lådan. Tudorsamlingen bara växer.![]()
14 exklusive ändlänkar.Hur många länkbitar är det på BB58? Fick ta bort färre bitar denna gången när jag justerade länken. Antingen har min handled växteller så har de minskat ner antalet från fabrik
![]()
Roligt men varför lade de Nymans texten snett?
Förmodar för att det var så logotypen såg ut som man ville avbilda. Skulle tro att det är c.a -50 tal.Roligt men varför lade de Nymans texten snett?
Jag förstår jubileumsgrejen men hade det inte varit snyggare med den aktuella, moderna, logotypen på en så modern klocka? Se snabb skiss:Förmodar för att det var så logotypen såg ut som man ville avbilda. Skulle tro att det är c.a -50 tal.
Förstår tanken men hade gärna sett den rakFörmodar för att det var så logotypen såg ut som man ville avbilda. Skulle tro att det är c.a -50 tal.
Roligt men varför lade de Nymans texten snett?
Hittade denna bild på gamla logotypenFörmodar för att det var så logotypen såg ut som man ville avbilda. Skulle tro att det är c.a -50 tal.
Intressant, hur mycket fick ni betala för dem?
Intressant, hur mycket fick ni betala för dem?
Trevligt!De tar listpris för dem
Faktiskt lite härligt med den äldre loggan än den moderna. Lite mer lekfullt
Vad har du där för något?Känner mig mer privilegierad med min 1/1 än Nymans 1/50.
![]()
Håller med. Gillar den äldre loggan då den har lite mer liv/historia som passar vintage-designen som 58an har. Den nya känns väldigt steril och skulle nog inte åldras lika bra. En annan sak som jag inte sett tidigare på de samarbeten Tudor haft innan är att man här har loggan i två färger (även olika färg än resten av trycket). De övriga har oftast varit enkla och enfärgade. EX. Air France, Ronchi etc.Faktiskt lite härligt med den äldre loggan än den moderna. Lite mer lekfullt![]()
Han har @micke_s gamla BB58 med gravyren "NOT FOR SALE" som så småningom såldes... Rolig gravyr. Kristian Haagen har samma på sin GMT-Master IIVad har du där för något?
www.instagram.com
Älskar min!Testade en LHD på eventet. Alltså med långärmad tröja så är den inte storlek så farlig. Men med T-shirt så blir det för mycket. Kanske blir en LHD för mig trots allt.
![]()
KöpTestade en LHD på eventet. Alltså med långärmad tröja så är den inte storlek så farlig. Men med T-shirt så blir det för mycket. Kanske blir en LHD för mig trots allt.
![]()
Var det bra ?skall strax bege oss mot kvällens event.Testade en LHD på eventet. Alltså med långärmad tröja så är den inte storlek så farlig. Men med T-shirt så blir det för mycket. Kanske blir en LHD för mig trots allt.
![]()