• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

erow

Patek
2-Faktor
Önskar er alla en riktigt trevlig lucia! Här kör vi blue watch monday.
Är för övrigt som ett barn inför julen då jag väntar ny Tudor denna vecka 👌
20211213_072944.jpg
 

WatchM

Panerai
2-Faktor
Funderar på min första tudor. Valet står mellan bb58 blå och en vit bb chrono.
Fördelar och nackdelar med respektive hade uppskattats.
Är det någon väntetid?
 

WatchM

Panerai
2-Faktor
Men vilken gillar du mest själv? Personligen gillar jag utformningen men även historiken för BB58:an. Där Chronon för mig mest endast är snygg. Och i mitt fall föredrar jag Speedmaster som den ikoniska kronografen.
Jag förstår ditt resenomang. Majoriteten av mina klockor är dykare samt en speedy (min ända chrono). Om Jag skulle välja utan att tänka på vad som finns i samlingen hade jag köpt 58.
 

kottme

Cartier
Funderar på min första tudor. Valet står mellan bb58 blå och en vit bb chrono.
Fördelar och nackdelar med respektive hade uppskattats.
Är det någon väntetid?
Är ju två helt olika typer av klockor, så där får du nog själv komma fram till vilken som passar bäst in i din samling.

Personligen skulle jag valt BB58 framför chronon. 58an känns mer vardaglig, samt att jag diggar storleken på den framför chronon.
Har även svårt för "snowflake" som händer på en kronograf, förstår varför dom gjorde det, men tycker personligen det skulle passat mycket bättre om dom valde en annan typ av händer, men det är bara mina 2 cents!
 

Back

Vacheron
2-Faktor

Been

Patek
2-Faktor
Funderar på min första tudor. Valet står mellan bb58 blå och en vit bb chrono.
Fördelar och nackdelar med respektive hade uppskattats.
Är det någon väntetid?
Har både den vita Chronon och BB58 925 helt olika klockor som många säger. Jag skulle gå in till AD och prova för att göra din egen uppfattning, men vilken du än väljer så är det en klocka du ej blir besviken på.
 
Topp