Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Kan hålla med om komforten vad gäller länken. En del har löst det med hjälp av halvlänk men det funkade ej för mig tyvärr. Har funderat emellanåt på om man ska ge den en till chans på ett annat band.
Väldigt fin klocka, men inte den skönaste länken.
Ah, jag har skrivit upp mig på mailing-listan från UncleSeiko och ska fixa en halvlänk när de väl släpps till 41mm.Snyggt! Kan hålla med om komforten vad gäller länken. En del har löst det med hjälp av halvlänk men det funkade ej för mig tyvärr. Har funderat emellanåt på om man ska ge den en till chans på ett annat band.
För fin är den
Aaa ok trodde det var 58an. Men bra då kanske du får till en bra lösning oavsett.Ah, jag har skrivit upp mig på mailing-listan från UncleSeiko och ska fixa en halvlänk när de väl släpps till 41mm.
Annars gillar jag både utseendet och känslan i länken och framförallt spännet.
Plocka av länken så ska det stå där. Kronan ser lite oproportionerligt stor ut, men det kanske ska vara så?Fick hem denna från tradera idag. En damklocka. Någon som kan ref nr för har inte verktyg att öppna den
Är med lite kluven. Ska ta den till en urmakare och låta dem göra en kollPlocka av länken så ska det stå där. Kronan ser lite oproportionerligt stor ut, men det kanske ska vara så?
Snyggt!! Det är fan att de inte säljer dem där i Sverige. Blev det resa och plocka upp den?
Tack! Ja tyvärr, var en jäkla process att hämta klockan under rådande omständigheterSnyggt!! Det är fan att de inte säljer dem där i Sverige. Blev det resa och plocka upp den?
Grattis !
Tråkigt när det händer, man kan ju tycka att en klocka i denna prisklass ska hålla tiden bättre än en Seiko för en tusenlapp, kan ju hänt att den blivit magnetiserad eller liknande men fortfarande tråkigt.BB36an jag köpt pre-owned gick konsekvent -16s/d och var uttagen i mars i år. Liten besvikelse. Vet att den inte är cosc, men vad jag läst och förstått ska Tudor ha regulerat urverket och den bör inte vara så slö. Lämnade in på Nymans under garanti och nu ska den ruckas om de inte upptäcker att det är något mer som spökar. Riktigt trevlig service!
Precis min upplevelse med :/ Såg fram emot att ha ett mekaniskt ur som var mer pricksäkert än så iallafall. Trist att bli utan den några veckor — men känns skönt att få det ordnat nu istället för att vänta!Tråkigt när det händer, man kan ju tycka att en klocka i denna prisklass ska hålla tiden bättre än en Seiko för en tusenlapp, kan ju hänt att den blivit magnetiserad eller liknande men fortfarande tråkigt.
Förstår att det lämnar en sur smak i munnen, skulle det garanterat gjort om min klocka avvek med sådan marginal.Precis min upplevelse med :/ Såg fram emot att ha ett mekaniskt ur som var mer pricksäkert än så iallafall. Trist att bli utan den några veckor — men känns skönt att få det ordnat nu istället för att vänta!
Grattis till en fin Hydronaut och välkommen till bästa tråden
Första riktiga klockan, vansinnigt nöjd!
Tyskland Du?Vart hämtade du? Fick ett samtal förra veckan, så blir att åka över dagen så snart det går.
Tackar! Har faktiskt inte hunnit ställa länken så kan inte säga så mycket om hur den bärs ännu men har ju haft den vanliga 58an så dom bör bära likvärdigt. Viktmässigt så ligger dom nog ganska nära varandra. Tycker dock att bronsets nyans och den helborstade ytan får den att upplevas solidare, i alla fall enligt min mening. Tycker också att färgerna gifter sig otroligt bra med varandra med en helt magnifik tavla. Tudor har lyckligtvis också valt att använda aluminium brons istället för CuSn8 vilket ger metallen en nyans som ligger närmare gulguld när den är ny och går mer åt grågröna hållet när patinan börjar sätta sig. CuSn8 som de flesta tillverkare brukar använda är rödare i nyansen och bli mer brun i patinan vilket ibland kan tyckas se smutsigt ut, återigen enligt min erfarenhetGrattis !
vi vill ha en liten recension och fler bilder
”Snart till nära salu dig”? Jag menar varför ej korta ner länken, ha handskar, samt ta bilder som liknar bilder man ser i annonser?Tackar! Har faktiskt inte hunnit ställa länken så kan inte säga så mycket om hur den bärs ännu men har ju haft den vanliga 58an så dom bör bära likvärdigt. Viktmässigt så ligger dom nog ganska nära varandra. Tycker dock att bronsets nyans och den helborstade ytan får den att upplevas solidare, i alla fall enligt min mening. Tycker också att färgerna gifter sig otroligt bra med varandra med en helt magnifik tavla. Tudor har lyckligtvis också valt att använda aluminium brons istället för CuSn8 vilket ger metallen en nyans som ligger närmare gulguld när den är ny och går mer åt grågröna hållet när patinan börjar sätta sig. CuSn8 som de flesta tillverkare brukar använda är rödare i nyansen och bli mer brun i patinan vilket i land kan tyckas se smutsigt ut, återigen enligt min erfarenhet
Och nu lite bilder under olika ljusförhållanden, håll tillgodo!
Står väldigt högt på min önskelista, men känns lite väl att behöva åka utomlands i dessa tider. Otroligt snygg!Tackar! Har faktiskt inte hunnit ställa länken så kan inte säga så mycket om hur den bärs ännu men har ju haft den vanliga 58an så dom bör bära likvärdigt. Viktmässigt så ligger dom nog ganska nära varandra. Tycker dock att bronsets nyans och den helborstade ytan får den att upplevas solidare, i alla fall enligt min mening. Tycker också att färgerna gifter sig otroligt bra med varandra med en helt magnifik tavla. Tudor har lyckligtvis också valt att använda aluminium brons istället för CuSn8 vilket ger metallen en nyans som ligger närmare gulguld när den är ny och går mer åt grågröna hållet när patinan börjar sätta sig. CuSn8 som de flesta tillverkare brukar använda är rödare i nyansen och bli mer brun i patinan vilket i land kan tyckas se smutsigt ut, återigen enligt min erfarenhet
Och nu lite bilder under olika ljusförhållanden, håll tillgodo!
Tack så mycket! Det lär nog bli fler Tudors så småningom, grymma klockor!Grattis till en fin Hydronaut och välkommen till bästa tråden