• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Överväger att prova US Jubileelänk i helgen.
1642760246048.jpeg
Bara kör! Överväger att testa jubilee på min BB58. Återkom gärna med upplevelsen av US-länken.

Tror också det.

Vad tror ni om att vi kan få slippa helt och hållet (min önskan) eller iaf kunna välja bort rivet-länken?
Lika med noll
Den är här för att stanna. Samtidigt så finns ju då möjligheten att köpa klockor (där det är kö) med Nato/Läder och sen köpa AM-länk (om man inte tål original-länken)

Tänkte på en grej. Det finns flertal trådar om olika Rolex och Omegamodeller här på forumet. Tex Submarinertråden, Aqua Terratråden, mm. Behöver inte Black Bay en egen tråd? Känns som 50% av denna tråd handlar om just Black Bay. Vad tycker ni?

Taggar in admin och mod. @yonsson @Leben @hook

Tänkte på en grej. Det finns flertal trådar om olika Rolex och Omegamodeller här på forumet. Tex Submarinertråden, Aqua Terratråden, mm. Behöver inte Black Bay en egen tråd? Känns som 50% av denna tråd handlar om just Black Bay. Vad tycker ni?

Bra tanke och det finns väl redan te x en BB36 och en gammal BB58 tråd gömda någonstans.
Själv föredrar jag att det är konsoliderat i en tråd och mycket blandade modeller och inslag. Ser samma fördel med t ex Cartiertråden.
En jämförelse kan vara Omega där jag följer Omegatråden, Speedmaster tråden och Aqua Terra tråden vilket bara genererar massa notiser och är omöjligt att följa.
Men dra ett förslag i förslagsdelen så kanske fler hakar på(?).

Senast ändrad:

Personligen tycker jag tråden är perfekt nu, gillar blandningen av nytt och gammalt.
20220122_115050.jpg

Jag tycker tvärt om att det borde räcka med en Omegatråden och en Rolextråd. En tråd med 100 foton på samma klocka blir sällan intressant.

Jag tycker tvärt om att det borde räcka med en Omegatråden och en Rolextråd. En tråd med 100 foton på samma klocka blir sällan intressant.
Jag håller faktiskt med dig. Men här i tråden så har det blivit lite så att man nästan endast ser Black Bays, så tänkte BB kan lika gärna få en egen tråd. Men tydligen fanns det redan en. :)

Då var man ÄNTLIGEN med Tudor! Kudos till Nymans i Västerås för strålande service. Drog ett mejl i torsdags och frågade om det fanns några BB58 inne, två dagar senare sitter man med en på armen. Blir nog mestadels handledstittande ikväll 😅
DSC_0448.JPG

Då var man ÄNTLIGEN med Tudor! Kudos till Nymans i Västerås för strålande service. Drog ett mejl i torsdags och frågade om det fanns några BB58 inne, två dagar senare sitter man med en på armen. Blir nog mestadels handledstittande ikväll 😅
DSC_0448.JPG
Härligt och stort grattis! Den sitter riktigt fint, och bra bok fick du på köpet 😉

Härligt och stort grattis! Den sitter riktigt fint, och bra bok fick du på köpet 😉
Tack! Haha ja, jag får vänta ett tag med att bläddra i den så det inte väcker nya begär 😂

Stort Grattis!! Riktigt bra klocka den där
Tack! En riktig fullpottare 🎯

Härligt, grattis! Nymans i Västerås är bäst :)
Tack! Kan bara instämma :)

Tack!

Vi vill ha vår nye kompis FXD snart när kommer den @Nymans Ur 1851 Västerås 🙏🙏🙏🙏😊😊😊❤️❤️😄😄🤔🤔🤔
A06B9DEC-677F-4A08-BD36-541A6FEB19DA.jpeg
Ja det börjar ju bli dags nu. Vet inte hur det såg ut med tilldelningen för övriga AD men Krons/Nymans har väl endast fått en som gått ut 🤔 (?). När jag pratade med Nymans Västerås sa de att om man skriver upp sig idag så tror de 12mån, får väl vara glad att jag skrev upp mig vid släpp, då är det kanske bara 6mån kvar (blir lagom som sommar klocka 😅).

Ja det börjar ju bli dags nu. Vet inte hur det såg ut med tilldelningen för övriga AD men Krons/Nymans har väl endast fått en som gått ut 🤔 (?). När jag pratade med Nymans Västerås sa de att om man skriver upp sig idag så tror de 12mån, får väl vara glad att jag skrev upp mig vid släpp, då är det kanske bara 6mån kvar (blir lagom som sommar klocka 😅).
Ja när jag skrev ihop sa dom att den kommer inom en snar framtid och det är väl nu😎

Tillbaka
Topp