• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_20150910_155406.jpg
Är helt ny på denna tråd. Vad är detta för skönhet?

Kul, grattis! Berätta gärna lite om modellen, har aldrig förstått mig på den.

För mig är det en dressig sportklocka med lite egen design.
Modellen 20500n som jag har ser smidigare ut än föregångaren 20050n som har riktigt tjocka luggar o kronskydd
Tudors Grandtour modellerna har koppling till bilsport och det passar mig.
42mm utan krona är max vad jag är bekväm med och det har vi här.
DSC_0500.jpg

En liten nybörjarfråga. Hur byter man band lättast och vilka verktyg behövs? Har en BB på läderrem och skulle vilja testa nato-bandet man fick till, men där ingick inga verktyg eller beskrivning på hur man bytar. Tänkte bäst att ha koll på läget först så man inte förstör något p.g.a. okunskap. Finns där någon bra guide eller någon som skulle kunna ge en bra beskrivning? :)

En liten nybörjarfråga. Hur byter man band lättast och vilka verktyg behövs? Har en BB på läderrem och skulle vilja testa nato-bandet man fick till, men där ingick inga verktyg eller beskrivning på hur man bytar. Tänkte bäst att ha koll på läget först så man inte förstör något p.g.a. okunskap. Finns där någon bra guide eller någon som skulle kunna ge en bra beskrivning? :)

Finns otaliga guider på Youtube osv, bara att söka. Du behöver ett lämpligt verktyg om du inte vill riskera att repa klockan. Bergeon 6767 är ett bra kvalitétsverktyg som finns att köpa billigt från CousinsUK.

Tillbaka
Topp