• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
1650901056022.png
 

Tokka

Panerai
2-Faktor
Efter en månads väntan så låg det ett paket från 02straps innanför dörren när jag kom hem. Var främst gummit jag var på jakt efter, men slängde med ett Nato i beställningen och dom slängde i sin tur med ett extra som bonus.
582F4D2C-5A36-4281-8E60-0CBB1B3D50DF.jpeg


Även om natobanden såg snygga ut så kändes det inte som någon superkvalitet. Gummit blev jag dock riktigt nöjd med.

7276A022-18AD-4D34-9EEB-B60FDC4231B6.jpeg


9310DF21-83A6-41BC-AF35-1719C51FA1DE.jpeg


69E3A943-CD2F-4B8E-8B1F-0CA4DF0B749D.jpeg
 
Senast ändrad:

Back

Vacheron
2-Faktor
Efter en månads väntan så låg det ett paket innan för dörren när jag kom hem. Var främst gummit jag var på jakt efter, men slängde med ett Nato i beställningen och dom slängde i sin tur med ett extra som bonus.
582F4D2C-5A36-4281-8E60-0CBB1B3D50DF.jpeg


Även om natobanden såg snygga ut så kändes det inte som någon superkvalitet. Gummit blev jag dock riktigt nöjd med.

7276A022-18AD-4D34-9EEB-B60FDC4231B6.jpeg


9310DF21-83A6-41BC-AF35-1719C51FA1DE.jpeg


69E3A943-CD2F-4B8E-8B1F-0CA4DF0B749D.jpeg
Värt väntan 👍🏻👍🏻
Riktigt lyckad kombo!
 
Nöjd? Står på lista och förväntar mig att få den om någon vecka.
Kul! Ja den här gillar jag. Tog ett tag att vänja sig vid hur chunky den bärs (och var i säljtankar ett tag på grund av det då jag egenligen gillar dressare mest), men efter lite invänjning känns chunkinessen hel-rätt.
Den enda klocka jag haft som bara får stanna på handleden, funkar så fint i de flesta lägen :happyhappy:
 

Jesper

Cartier
2-Faktor
Efter en månads väntan så låg det ett paket från 02straps innanför dörren när jag kom hem. Var främst gummit jag var på jakt efter, men slängde med ett Nato i beställningen och dom slängde i sin tur med ett extra som bonus.
582F4D2C-5A36-4281-8E60-0CBB1B3D50DF.jpeg


Även om natobanden såg snygga ut så kändes det inte som någon superkvalitet. Gummit blev jag dock riktigt nöjd med.

7276A022-18AD-4D34-9EEB-B60FDC4231B6.jpeg


9310DF21-83A6-41BC-AF35-1719C51FA1DE.jpeg


69E3A943-CD2F-4B8E-8B1F-0CA4DF0B749D.jpeg
Riktigt snyggt!
 

dprsn

Omega
2-Faktor
Har någon ett schysst tips på MN-färgkombo till en BB58 svart? Sitter och kollar på Erikas hemsida men kan inte alls bestämma mig. Helt omöjligt att se på deras bilder hur den ser ut i verkligheten.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Har någon ett schysst tips på MN-färgkombo till en BB58 svart? Sitter och kollar på Erikas hemsida men kan inte alls bestämma mig. Helt omöjligt att se på deras bilder hur den ser ut i verkligheten.
Jag gillar den gröna, klassiska MN färger.
Här är lite inspo från OG BB58 och ett par av mina Erika's:

Erika's Shamal

Erika's Original

Erika's Burgundy

Erika's Sahara
 

smoerarn

Cartier
Kul! Ja den här gillar jag. Tog ett tag att vänja sig vid hur chunky den bärs (och var i säljtankar ett tag på grund av det då jag egenligen gillar dressare mest), men efter lite invänjning känns chunkinessen hel-rätt.
Den enda klocka jag haft som bara får stanna på handleden, funkar så fint i de flesta lägen :happyhappy:
Aa snyggt! Jag har rätt handleder för klockan, och föredrar lite tyngd osv på handleden så hoppas det blir rätt!
 

dprsn

Omega
2-Faktor
Jag gillar den gröna, klassiska MN färger.
Här är lite inspo från OG BB58 och ett par av mina Erika's:

Erika's Shamal

Erika's Original

Erika's Burgundy

Erika's Sahara

Tack ska du ha! Uppskattas! :)
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Önskar alla tudor-diggare en trevlig avslutning på helgen 👍
20220424_095902.jpg
Jag har svårt att släppa flingan sedan jag testade den på GTG 😍 Vad är det för ref. man ska kika på om man vill ha ngt liknande? Gärna ngt semivintage (helst flinga men även klassisk mercedes/lollipop skulle vara av intresse). Vad är "best bang for buck" nu för tiden?
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Eh okej?
Tycker samarbetet med Cancellara e riktigt smart.
Det lär väl visa sig med tid hur bra det funkar. I teorin ser det hyggligt seriöst ut, man bygger vidare på ett existerande mindre Schweiziskt talanglag och har ambition att söka sk Pro Team licens 2023. Detta kan liknas vid Div2 licens, ger isf möjlighet att köra stora lopp men man är inte garanterad plats som de 18 World Tour lagen som vet att de får köra allt de vill. Särskilt i de tre stora Tourerna (TdFrance, Giro, Vuelta) är det snålt om platser för Pro lag.
Gissningsvis får man ihop ett lite klenare lag för 2023 för att bli varma i kläderna och kanske till 2024 kan man realistiskt värva lite större namn och bli mer konkurrenskraftiga om Tudor pyntar in tillräckligt med pengar. BMC som är cykelpartner har historiskt lagt hyggligt med pengar i Schweiziska lag så om de är helhjärtat ombord så bådar det gott.
 

erow

Patek
2-Faktor
Jag har svårt att släppa flingan sedan jag testade den på GTG 😍 Vad är det för ref. man ska kika på om man vill ha ngt liknande? Gärna ngt semivintage (helst flinga men även klassisk mercedes/lollipop skulle vara av intresse). Vad är "best bang for buck" nu för tiden?
Jag förstår dig, detta är en 94010 och bästa klockan jag haft 👌
Lite info om tudor submariner:
Svårt att avgöra "best bang for buck" då alla har stuckit i pris, så jag säger den du mest vill ha.
Lycka till i jakten!
20220426_173931.jpg
 

masc1203

Omega
2-Faktor
Jag såg den här annonsen idag. Stämmer det att det finns ett oem- gummi? Jag har aldrig sett det innan (har i och för sig inte letat)

 

Back

Vacheron
2-Faktor
Jag såg den här annonsen idag. Stämmer det att det finns ett oem- gummi? Jag har aldrig sett det innan (har i och för sig inte letat)

Absolut inget original-gummi. Lätt som en plätt att få tag på gummi och clasp som det står Tudor på.
Den där ska ha leverats på länk eller nato
 
Topp