• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Been

Patek
2-Faktor
925 på Tudorthursday
C5AE8345-DF2F-477F-A981-C8E5117DAE11.jpeg
D9749F56-04F3-4794-9F00-6AFF634A61DA.jpeg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
En mycket trevlig lunchdate måste jag säga. Trist att de ännu inte fått in den jag är mest sugen på… Men den som väntar på något gott. Jag tyckte nya PRO var helt ok. Men inte så mycket mer. Blev inte såld på samma sätt som @rambo_amadeus
Samma rootbeer, helt ok men går bet på storleken. Däremot är jag så sjukt spänd på att testa nya BB39 S&G när den kommer in. Där tror jag mycket väl mitt nästa klockköp kan ligga
3DBE74CF-7352-4C8D-A432-ED339261B2FD.jpeg
213FAF0A-9B9A-4AAB-980F-72978B18E894.jpeg
A0063CA2-1BE8-4CCE-BA2E-541E8521840C.jpeg
B8A73297-3973-4DCB-94F1-8E8B43DA0328.jpeg
upplevdes PRO lika lönnfet som 41mm blackbay? Klockan i mitten får mest poäng, härligt använt skick 🤩🤩🤩💙
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
upplevdes PRO lika lönnfet som 41mm blackbay? Klockan i mitten får mest poäng, härligt använt skick 🤩🤩🤩💙
Svårt att säga faktiskt. Tycker det är så jävla knepigt att få en rättvisande känsla när länken är ojusterad och man får försöka hålla in den själv om du förstår vad jag menar?! Den var cool, kanske köper den beggad för UNDER list, men inte mer än så för mig.
Däremot min 58:a som du säger 😍 Ren kärlek. En t-fit clasp och den är fulländad. Ett jävla röv att Tudor gjort så den nya länken/spännet inte passar till den vanliga 58:an

Som du ser och säger använder jag den ganska hårt. Inte ofta den åker av. Sa det igår till Rambo_amadeus att jag gillar den mer och mer nu när den börjar få ärligt slitage och lite patina. Första dingen skar i hjärtat. Nu blir man typ nöjd när man dingar till den 😎
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
upplevdes PRO lika lönnfet som 41mm blackbay? Klockan i mitten får mest poäng, härligt använt skick 🤩🤩🤩💙

Testade också PRO idag och tycker det är oceaner av skillnad mot 41mm gmt. Den är klart tjockare än 58 men inte så att proportionerna är konstiga på något sätt - den upplevs bara som en lite större klocka men väl avvägd. 41mm däremot tycker jag upplevs som en puck.

Jag är helt såld på pro men har aldrig ens varit i närheten av att knipa en 41a

Edit: min upplevelse var att det bara är boettsidan som utgjorde den upplevda tjockleken. Glas, bezel och bakboett försvann helt när den satt på handleden

3844601B-59D1-40D9-8E7E-E36636765FB9.jpeg
 
Senast ändrad:

xelor2006

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Haha va? Hur motiverade säljaren det?
Vi får inte visa exhibition modeller å blaha blaha, men hur fan tänker dom, eller va hon helt blåst den säljaren. Har dessutom köpt ur där till mig själv och min fru av det dyrare märket som ja inte ens vill nämna för det är patetiskt egentligen. Men icke hon tog inte fram en Tudor ur skylten då :banghead:
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Vi får inte visa exhibition modeller å blaha blaha, men hur fan tänker dom, eller va hon helt blåst den säljaren. Har dessutom köpt ur där till mig själv och min fru av det dyrare märket som ja inte ens vill nämna för det är patetiskt egentligen. Men icke hon tog inte fram en Tudor ur skylten då :banghead:
Måste var någon ny säljare som missuppfattat att exhibition är bara utställning, likt ett ”museum” och att dessa inte får röras :bag:
 
Topp