• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klart du ska behålla den, hoppas det funkar med perlonen! Hur var det, hade testat med original-naton, eller tycker du att den är för dyr? Med den tycker jag den sitter extremt bekvämt och nära!

@Deskdiversthlm ey ey ey nudge nudge nudge, på tal om att behålla den….

Klarar inte av NATO band, mest då längden och öglorna som sticker ut på varje sida handleden.
Hoppas mycket på det här bandet för klockan är 💥

0590176A-92C9-48F5-894C-621344BA924F.jpeg

Lapar kvällssol med trotjänaren.

20220522_145224.jpg

Älskar loooken på den här klockan. Känslan på handled.

Bär den ändå minst av mina tre klockor av enda anledningen att jag ibland upplever den som för stor på min handled. En för mig avgörande detalj.

Beställt en Perlon strap från Lunar Watch Straps, hoppas det får den kännas något mindre för vill helst inte sälja den här godingen.
Tack @Back för tipset🙂
Trodde mer att du skulle gå för att Apollo X.

Dock glad över att du valde ett perlon för jag funderar själv på att ett perlon till min BB58 (för jag behöver verkligen mer band, NOT). Vad valde du för färg?

Trodde mer att du skulle gå för att Apollo X.

Dock glad över att du valde ett perlon för jag funderar själv på att ett perlon till min BB58 (för jag behöver verkligen mer band, NOT). Vad valde du för färg?

Beställde ett Apollo X, tog den blåvita🙂
Inte ofta jag använder annat än stållänk till mina klockor så jag är spänd på den här.

Sorry tangerar lite OT men måste få fråga. Hur/var gör du det? När jag varit hos urhandel som inte är tudorauktoriserad ville dom inte göra det. Hos Nymans i Västerås ville dom inte heller trycktesta. De menade att dem inte erbjuder en sån service. Det är täthetsservice som gäller för 1.200:- med allt vad det innebär (inklusive polering om man önskar). Gäller bra relation med AD eller bara en 'vanlig' uris som kan ställa upp? Tips på en i så fall?
Klockmäster eller nån oberoende urmakare.

Var och provade BB Pro förra måndagen och jag till skillnad från många här tycker den känns för tjock. Jättefin klocka helt klart men när jag gick från min 16570 som jag hade på handleden till Pro så var den verkligen inte för mig 🙃
(Nu har även jag problem med BB58 boetten så de gör väl inte saken bättre iofs)
F1586018-A6D5-4730-B900-AD105C137D0A.jpeg

Var och provade BB Pro förra måndagen och jag till skillnad från många här tycker den känns för tjock. Jättefin klocka helt klart men när jag gick från min 16570 som jag hade på handleden till Pro så var den verkligen inte för mig 🙃
Jag tycker egentligen också att den är lite för tjock. Men fick jag möjligheten att köpa en (på länk) så skulle jag ändå göra det. Tycker designen i övrigt är helt fantastisk, så jag kan acceptera tjockleken.

Sälj 16570 så är problemet löst😁😁😁😁

Ja, även om skillnaden i tjocklek gentemot BB58 inte är jättestor så märks den. Tycker det blir tydligt att BB58 är precis i sweetspot tjockleksmässigt.

Detta har säkert diskuterats in absurdum här- men hur upplever ni med taniga handleder 41 GMT'n? Jag har fått plötslig pepsi-feber, men femsiffrig rolle är för dyrt, och jag tror fan denna verkar för tjock…

Försökte in och prova idag, men som vanligt finns inget på länk att prova.

Har jag fel uppfattning?

Tillbaka
Topp