Den översta var ju intressantTestade lite olika Tudor på liten GTG ikväll
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den översta var ju intressantTestade lite olika Tudor på liten GTG ikväll
TudorDen översta var ju intressanteller grääslig
Testade lite olika Tudor på liten GTG ikväll
Den översta var ju intressanteller grääslig
Detta har säkert diskuterats in absurdum här- men hur upplever ni med taniga handleder 41 GMT'n? Jag har fått plötslig pepsi-feber, men femsiffrig rolle är för dyrt, och jag tror fan denna verkar för tjock…
Försökte in och prova idag, men som vanligt finns inget på länk att prova.
Har jag fel uppfattning?
nä ingen av dessa men fanns många andra märken som var grymma .Fick du något köpsug av dom du testade?
Jag börjar bli riktigt sugen på att köpa tillbaka en röd ETA även om den var lite för stor för mig... Det var den klockan som drog igång hela resan för mig.
Ajfan. Vore ju så kul med lite sommarpepsi- men jag har strax under 16cm, så får blicka vidare mot annat då.Den är tjock och lång. Tyvärr en dålig kombo, speciellt om man inte har så grova handleder. Vissa tycker såklart det funkar ändå men jag tycker den är för stor för mina 18.5cm
Ajfan. Vore ju så kul med lite sommarpepsi- men jag har strax under 16cm, så får blicka vidare mot annat då.
Kanske inte ska tipsa om andra märken i Tudor-tråden (kanske är aja baja) men CW har väl en ganska slimmad och snygg Pepsi GMT (eller hade förut iallafall).Ajfan. Vore ju så kul med lite sommarpepsi- men jag har strax under 16cm, så får blicka vidare mot annat då.
Oj 18.5 och du tycker den e stor.Den är tjock och lång. Tyvärr en dålig kombo, speciellt om man inte har så grova handleder. Vissa tycker såklart det funkar ändå men jag tycker den är för stor för mina 18.5cm
Den silvriga är riktigt trevlig @Nymans Ur 1851 Västerås hade en preowned silver för 26k. Uttagen för bara någon månad sedan.Uncle Straps on Instagram: "SOLID end-links, Milled clasp. The 1450 goodness, now available for the Black Bay 36. Jubilee coming later this week. . . #tudor #tudorblackbay58 #tudorblackbay #blackbay #blackbay58 #bb58 #TudorPelagos #Tudor #Pelagos #b
488 likes, 29 comments - unclestraps on May 24, 2022: "SOLID end-links, Milled clasp. The 1450 goodness, now available for the Black Bay 36. Jubilee coming later this week. . . #tudor #tudorblackbay58 #tudorblackbay #blackbay #blackbay58 #bb58 #TudorPelagos #Tudor #Pelagos #bb36 #TudorWatches...www.instagram.com
Villhöver en BB36 omedelbart nu!
Jag tycker att den funkat de gånger jag testat även om jag hade önskat att den var mindre. Allt handlar nog om vana. Bär man mest 36-40 mm aå kommer man känna av strl. @hammermountain har mindre handleder och har blivit van vid storleken. Fanns några trevliga bilder lite längre bak i tråden.Oj 18.5 och du tycker den e stor.
Har förhållandevis smala handleder men just kombintionen l2l och höjden gör den klossig. Blev därför väldigt överraskad bär BB Pro kändes så pass bra sin höjd till trotsAlltså som alltid - testa - men mitt förslag är att du försöker hålla nere förväntningarna en aning tyvärr
Nu är ju Nymans riktigt dåliga på att uppdatera sin site men den kanske finns kvarDen silvriga är riktigt trevlig @Nymans Ur 1851 Västerås hade en preowned silver för 26k. Uttagen för bara någon månad sedan.
Oj 18.5 och du tycker den e stor.
Exakt så, hade nog objektivt sätt suttit bättre på mig om den var 40, men efter lite invänjning känns den suverän. Sen var min invänjningsperiod lite längre då jag var van att köra min lilla tank solo som daily driver, så där märktes storleksskillnaden av en hel delJag tycker att den funkat de gånger jag testat även om jag hade önskat att den var mindre. Allt handlar nog om vana. Bär man mest 36-40 mm aå kommer man känna av strl. @hammermountain har mindre handleder och har blivit van vid storleken. Fanns några trevliga bilder lite längre bak i tråden.
https://klocksnack.se/threads/tudortråden.17265/post-4260844
Spännande att den ser minst ut på länk..!Exakt så, hade nog objektivt sätt suttit bättre på mig om den var 40, men efter lite invänjning känns den suverän. Sen var min invänjningsperiod lite längre då jag var van att köra min lilla tank solo som daily driver, så där märktes storleksskillnaden av en hel del
Här är lite bilder på länk, mn och everest. 16.5 cm handled
Vinkel och position på armen, eller snarare handen på bilden med länk gör det.Spännande att den ser minst ut på länk..!
När jag på jakt efter den så var det ca 5 års väntelista hos alla Tudor Boutiques inom EU (finns visserligen bara 4 st). Så om man inte pallar vänta får man nog pröjsa över list i dagsläget. De som ligger nära list på C24 är oftast utanför EU och då tillkommer ju moms…Black Bay 58 bronze - är den knepig att få tag på (mer än att den bara finns i boutiques)? Mycket nyfiken på den men inte tillräckligt för att betala över list. Priser på C24 ligger åtminstone i närheten av retail så tänker att det inte borde vara helt omöjligt?
Jo, jag vet att jag kan ringa runt och fråga men hoppas helt enkelt på att någon i tråden redan gjort det
@Limeee kanske kan hjälpa efter en episk avslutning på sitt deltagande i OWGM?Black Bay 58 bronze - är den knepig att få tag på (mer än att den bara finns i boutiques)? Mycket nyfiken på den men inte tillräckligt för att betala över list. Priser på C24 ligger åtminstone i närheten av retail så tänker att det inte borde vara helt omöjligt?
Jo, jag vet att jag kan ringa runt och fråga men hoppas helt enkelt på att någon i tråden redan gjort det
Hade inte fattat att den som låg ute på K&S nu var över list. Oväntat lågt listpris!Black Bay 58 bronze - är den knepig att få tag på (mer än att den bara finns i boutiques)? Mycket nyfiken på den men inte tillräckligt för att betala över list. Priser på C24 ligger åtminstone i närheten av retail så tänker att det inte borde vara helt omöjligt?
Hahah vadå, jag överlevde ju 4 dagar@Limeee kanske kan hjälpa efter en episk avslutning på sitt deltagande i OWGM?
Haha ja det är jag som inte accepterat Brexit änNär jag på jakt efter den så var det ca 5 års väntelista hos alla Tudor Boutiques inom EU (finns visserligen bara 4 st). Så om man inte pallar vänta får man nog pröjsa över list i dagsläget. De som ligger nära list på C24 är oftast utanför EU och då tillkommer ju moms…
UK har flera Boutiques så kan vara att det är lättare att få tag på en där. Med det sagt konstigt att de ligger kring list, efter avgifterna från C24 går de väl i princip backHaha ja det är jag som inte accepterat Brexit än
Ändå märkligt att de kan ligga runt list där
Tudor Black Bay Fifty-Eight Bronze 79012M with Box and Papers säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 48 892 kr
Tudor Annons: 48 892 kr Tudor Black Bay Fifty-Eight Bronze 79012M with Box and Papers, Referensnummer 79012m; Brons; Automatisk; Skick Ny; År 2021; Klocka med originallåda; Klocka mewww.chrono24.se
Hur menar du, vill du köra en Blå ’58 andra gången gillt? Det kan vi lösa isfHahah vadå, jag överlevde ju 4 dagar
By the way så kommer nog ditt Flipparschema snart förverkligas, ny Tudor på väg hem.
Snäppet bättre än tredjeplats och brons denna gång