• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Testade lite olika Tudor på liten GTG ikväll
14CC4661-056C-4CD7-AF93-DC3E6AA52A62.jpeg
56469C7A-657F-42FF-B485-02CFD6B41F55.jpeg
7C8A16BF-6CEB-462C-8A90-839292F2331F.jpeg
Den översta var ju intressant eller grääslig😅

Detta har säkert diskuterats in absurdum här- men hur upplever ni med taniga handleder 41 GMT'n? Jag har fått plötslig pepsi-feber, men femsiffrig rolle är för dyrt, och jag tror fan denna verkar för tjock…

Försökte in och prova idag, men som vanligt finns inget på länk att prova.

Har jag fel uppfattning?

Den är tjock och lång. Tyvärr en dålig kombo, speciellt om man inte har så grova handleder. Vissa tycker såklart det funkar ändå men jag tycker den är för stor för mina 18.5cm

Villhöver en BB36 omedelbart nu!

1653430217808.png

Villhöver en BB36 omedelbart nu!

1653430217808.png
Den silvriga är riktigt trevlig @Nymans Ur 1851 Västerås hade en preowned silver för 26k. Uttagen för bara någon månad sedan.

Oj 18.5 och du tycker den e stor.
Jag tycker att den funkat de gånger jag testat även om jag hade önskat att den var mindre. Allt handlar nog om vana. Bär man mest 36-40 mm aå kommer man känna av strl. @hammermountain har mindre handleder och har blivit van vid storleken. Fanns några trevliga bilder lite längre bak i tråden.

https://klocksnack.se/threads/tudortråden.17265/post-4260844
Exakt så, hade nog objektivt sätt suttit bättre på mig om den var 40, men efter lite invänjning känns den suverän. Sen var min invänjningsperiod lite längre då jag var van att köra min lilla tank solo som daily driver, så där märktes storleksskillnaden av en hel del :p
Här är lite bilder på länk, mn och everest. 16.5 cm handled :)
DSC_0644.jpg
DSC_0660 (1).jpg
DSC_0771_1.jpg

Exakt så, hade nog objektivt sätt suttit bättre på mig om den var 40, men efter lite invänjning känns den suverän. Sen var min invänjningsperiod lite längre då jag var van att köra min lilla tank solo som daily driver, så där märktes storleksskillnaden av en hel del :p
Här är lite bilder på länk, mn och everest. 16.5 cm handled :)
DSC_0644.jpg
DSC_0660 (1).jpg
DSC_0771_1.jpg
Spännande att den ser minst ut på länk..!

Black Bay 58 bronze - är den knepig att få tag på (mer än att den bara finns i boutiques)? Mycket nyfiken på den men inte tillräckligt för att betala över list. Priser på C24 ligger åtminstone i närheten av retail så tänker att det inte borde vara helt omöjligt?

Jo, jag vet att jag kan ringa runt och fråga men hoppas helt enkelt på att någon i tråden redan gjort det :D

1653463549512.png

Black Bay 58 bronze - är den knepig att få tag på (mer än att den bara finns i boutiques)? Mycket nyfiken på den men inte tillräckligt för att betala över list. Priser på C24 ligger åtminstone i närheten av retail så tänker att det inte borde vara helt omöjligt?

Jo, jag vet att jag kan ringa runt och fråga men hoppas helt enkelt på att någon i tråden redan gjort det :D

1653463549512.png
När jag på jakt efter den så var det ca 5 års väntelista hos alla Tudor Boutiques inom EU (finns visserligen bara 4 st). Så om man inte pallar vänta får man nog pröjsa över list i dagsläget. De som ligger nära list på C24 är oftast utanför EU och då tillkommer ju moms…

1653463549512.png
@Limeee kanske kan hjälpa efter en episk avslutning på sitt deltagande i OWGM? 😂

1653463549512.png
Hade inte fattat att den som låg ute på K&S nu var över list. Oväntat lågt listpris!

När jag på jakt efter den så var det ca 5 års väntelista hos alla Tudor Boutiques inom EU (finns visserligen bara 4 st). Så om man inte pallar vänta får man nog pröjsa över list i dagsläget. De som ligger nära list på C24 är oftast utanför EU och då tillkommer ju moms…
Haha ja det är jag som inte accepterat Brexit än :D
Ändå märkligt att de kan ligga runt list där

Haha ja det är jag som inte accepterat Brexit än :D
Ändå märkligt att de kan ligga runt list där

UK har flera Boutiques så kan vara att det är lättare att få tag på en där. Med det sagt konstigt att de ligger kring list, efter avgifterna från C24 går de väl i princip back😅

Varit ägare av den här i cirkus en vecka nu och den har fått en hel del tid, gillar den verkligen… perfekt storlek och sitter skönt med gummit, har testat den på Nato men det var total flop, bygger onödig höjd och gör att den känns lite topptung och svajig då Nato i sig självt är sladdrigt. Riktigt trevlig klocka med skönt djup i tavlan som skiftar färg från grå-gör-svart. Kan bli långlivad 😊
707272D9-2BAE-4293-AEF6-BD127594C2E6.jpeg

Tillbaka
Topp